SPOED! Jesse weigert fles, wat nu?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

SPOED! Jesse weigert fles, wat nu?

Bericht door Miranda »

Vanaf dat Jesse 5 weken oud is zijn we gaan oefenen met afgekolfde melk uit een fles te laten drinken.
Ging gelijk heel goed en is nooit een probleem geweest. Ook bij oppas ging het prima. Jesse krijgt gemiddeld zeker wel 4 x per week een fles met afgekolfde melk.
Tot gisteren...
Word ik op mijn werk gebeld door manlief dat Jesse enorme honger heeft maar de fles niet pakt.... Hij pakt de fles wel vast net als anders maar als de speen in zijn mond zit is het net alsof hij niet weet wat hij ermee moet. Heel apart.
Uiteindelijk heeft hij de voeding wel binnengekregen, maar grotendeels heeft manlief het met een spuitje in zijn mond gespoten, anders lukte het niet.

Dit ken ik dus niet, ook niet van Marit en Danique. Danique was wel rond een jaar ineens klaar met de fles. Van het ene op het andere moment wilde ze bij de oppas en manlief geen fles meer. Maar goed, dat was niet zo'n ramp, ze at toen ook wel redelijk goed en kon redelijk uit een bekertje slobberen. En als ik dan thuis was haalde ze bij mij de schade wel weer in.

Maar wat Jesse nu doet is mij echt een raadsel.
Iemand een idee wat dit zou kunnen zijn en wat ik eraan kan doen?
Uitgerekend vandaag gaat hij voor het eerst naar een andere oppas (vaste gastouder kan komende 2 maanden niet oppassen ivm operatie) dus het zit mij niet lekker....
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: SPOED! Jesse weigert fles, wat nu?

Bericht door Ana »

Lastig. Heeft hij geen spruw? Misschien door tandjes? En hebben ze het al geprobeerd, met een bekertje?
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: SPOED! Jesse weigert fles, wat nu?

Bericht door Mare »

Waarom hij ineens weigert weet ik niet, maar hij zou toch ook al uit een bekertje kunnen drinken of met een rietje. Ik denk dat ik daar nu op zou inzetten.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: SPOED! Jesse weigert fles, wat nu?

Bericht door muppet »

last van oortjes? tandjes? spruw? eigenlijk komt alles dat een andere gevoel geeft in het mondje dan normaal wel in aanmerking denk ik. Is hij met drinken bij jou ook onrustiger of gaat dat wel goed?
Drinken uit een bekertje zou inmiddels wel moeten lukken, soms lukt met een rietje ook al wel. Kan hij (gesteund) stevig zitten?
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Suuz

Re: SPOED! Jesse weigert fles, wat nu?

Bericht door Suuz »

Ik spruw. Oortjes of tandjes zijn eerste dingen.. anders maar beker gaan proberen. Bij spruw hoef je niet perse iets te zien hé
Gebruikersavatar
Gootje
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13312
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 10:19 pm

Re: SPOED! Jesse weigert fles, wat nu?

Bericht door Gootje »

Bij oortjes/tandjes waren wij ook altijd genoodzaakt om een andere voedingshouding aan te nemen met de fles en borst.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
mamavans

Re: SPOED! Jesse weigert fles, wat nu?

Bericht door mamavans »

Kan ook de leeftijd gewoon zijn. S had toen ze 8 maanden was een periode dat ze de fles echt weigerde en toen bleek na wat vragen dat meer baby's dat rond die leeftijd hebben. We hadden echt alles geprobeerd maar niets hielp. Ze hongerde zichzelf liever uit dan dat ze de fles nam. De fles heeft ze daarna nooit meer willen hebben maar na 2 weken proberen wilde ze ineens wel uit een tuitbeker de afgekolfde melk hebben dus dat hebben we vanaf toen dan maar zo gedaan.
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: SPOED! Jesse weigert fles, wat nu?

Bericht door Miranda »

Ana schreef:Lastig. Heeft hij geen spruw? Misschien door tandjes? En hebben ze het al geprobeerd, met een bekertje?
Spruw lijkt er niet op, ik zie in ieder geval niets wat erop lijkt.
Tandjes: Hij heeft er al 2 maar er zou natuurlijk nog meer aan kunnen komen...
muppet schreef:last van oortjes? tandjes? spruw? eigenlijk komt alles dat een andere gevoel geeft in het mondje dan normaal wel in aanmerking denk ik. Is hij met drinken bij jou ook onrustiger of gaat dat wel goed?
Drinken uit een bekertje zou inmiddels wel moeten lukken, soms lukt met een rietje ook al wel. Kan hij (gesteund) stevig zitten?
Ja, hij is bij mij de laatste tijd soms ook onrustiger met drinken maar niet altijd.
Ik heb nu bij opvang ook aangegeven dat als fles niet lukt ze het maar met een bekertje moeten gaan proberen. Hij kan gesteund al best goed zitten, 't is een stevig mannetje. Voor kinderstoel nog net niet goed genoeg (hebben we laatst geprobeerd) maar op schoot kan hij goed stevig zitten.

Dank voor het meedenken!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: SPOED! Jesse weigert fles, wat nu?

Bericht door monika »

Jort weigerde ook de fles vanaf 7 mnd, ik werkte toen 4 dagen per week. We hebben het gered met rommelen met tuitbekertje, lepelen, waterige yochurt en appelmoes geven. Nic kon met 7 mnd al goed uit een bidon flesje drinken, dus dat kan je ook proberen. Lekker recht op in de kinderstoel en kleine slokjes uit het flesje geven. Gaf bij ons weinig geknoei.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Re: SPOED! Jesse weigert fles, wat nu?

Bericht door LauramvAnneenLisa »

Hier bij alle drie fles weigeren vanaf 8 à 9 maanden. Bij Anne gingen we toen over op pap vn biobim en bv. Bij Lisa ben ik 3 maanden 2 dagen per week thuis gaan werken en op de creche gaan voeden want die wilde ook niets van een lepeltje. Bij Iris gaf de crèche een bekertje.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12720
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: SPOED! Jesse weigert fles, wat nu?

Bericht door Pauline »

een trucje wat we bij de vbn nog wel eens meegaven als tip was, zilverpapier om de fles doen. dat leidt af, en daardoor gaan ze soms wel drinken.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (14)
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9548
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: SPOED! Jesse weigert fles, wat nu?

Bericht door muppet »

een bidon of zo'n mepal-fles met tuit is ook nog een goed idee. Heeft de voorkeur boven een tuitbeker, maar goed, als een tuitbeker werkt om hem überhaupt te laten drinken is dat op dit moment nog het beste.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: SPOED! Jesse weigert fles, wat nu?

Bericht door Miranda »

Vanmiddag bij de opvang ging het gelukkig goed. Ze hebben er alle tijd voor genomen en zijn even op een rustig plekje gaan zitten met Jesse.

Inmiddeks heb ik al wel een verklaring voor het onrustig drinken aan de borst: Ik ben ongesteld geworden (blegh).
Maar waarom hij dan zo raar doet met de fles is mij nog een raadsel.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12720
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: SPOED! Jesse weigert fles, wat nu?

Bericht door Pauline »

Miranda schreef:Vanmiddag bij de opvang ging het gelukkig goed. Ze hebben er alle tijd voor genomen en zijn even op een rustig plekje gaan zitten met Jesse.

Inmiddeks heb ik al wel een verklaring voor het onrustig drinken aan de borst: Ik ben ongesteld geworden (blegh).
Maar waarom hij dan zo raar doet met de fles is mij nog een raadsel.
misschien smaakt het dan anders. of is het melk uit een andere periode (niet zijnde ongesteldheid). Ik zou het toch eens met dat zilverpapier proberen. en een rustig plekje. wellicht dat dat hem genoeg afleidt...
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (14)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: SPOED! Jesse weigert fles, wat nu?

Bericht door Laris76 »

Een (mannelijke) kennis van mij trok bij dit soort situaties de trui van zijn vrouw aan en dat werkte...maar ik weet niet hoe oud het kindje toen was.
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Plaats reactie