Aardbeientong

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Aardbeientong

Bericht door Mare »

Wij gaan nog even lekker door. In december had sem eerst griep toen buikgriep en vervolgens nog een oorontsteking. Daarna knapte hij langzaam op en hing eten als een dijkwerker. (Zo zeg je dat toch?) Maar hij bleef hangerig en huilerig met een toename daarvan deze week. Hij kreeg ook weer wat verhoging. Tijdens het eten klaagde hij sinds dagen over pijn en huilde ook echt als hij bijvoorbeeld sap dronk. En dan zag ik vandaag ineens allemaal rode spikkeltjes op zijn opgezette tong. Een aardbeientong dus. Ik ken het alleen van roodvonk, maar hij heeft (nog) geen rode vlekken op zijn lijf. Herkent iemand het van iets anders?
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5607
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: Aardbeientong

Bericht door JasmijnLinde »

Ik ken het ook alleen van roodvonk. Jasmijn heeft het twee keer gehad, zij had volgens mij geen vlekken op haar lijf. Wel koortsig en die tong inderdaad en opgezette klieren en wat dikkere wangen volgens mij.
Ze was er niet erg ziek van, beide keren niet.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Simoon
J&J SANTORINI
Berichten: 2344
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:33 pm

Re: Aardbeientong

Bericht door Simoon »

Kan het mond en handziekte zijn. Blaasjes op de tong, in de mond op de handpalmen en de voetzolen.
Simoon mv Ellen en Senna
mamavans

Re: Aardbeientong

Bericht door mamavans »

Ik herken de tong ook enkel van Roodvonk, S heeft dat vorig voorjaar gehad maar zat ook echt helemaal onder de vlekjes. Ik weet niet of Roodvonk ook zonder vlekjes voorkomt. De koorts klopt in ieder geval net als het klagen en huilen bij eten en drinken. Roodvonk zorgt vaak voor een keelontsteking en dat doet dus pijn met eten en drinken. S at en dronk dagenlang helemaal niets.
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Aardbeientong

Bericht door Mare »

Wat een beetje gek is, is dat ik al drie weken lang keelpijn heb en ook een erg pijnlijke tong had. Ik had er nog naar gegoogled, maar kon niets vinden. Hij heeft het alleen in zijn mond en het zijn ook geen blaasjes. Ik denk dus niet aan mond- en handzeer. Eens kijken hoe hij morgen uit bed komt.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Aardbeientong

Bericht door Truus »

Nou zeg, wat een pech weer.
Hoe is het nu?
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Aardbeientong

Bericht door Mare »

Huilen, huilen, huilen de hele dag. Hij eet niks en drinkt amper. Hij wil eigenlijk alleen maar bij mij drinken, maar een kind van 2,5 dat volledig aan de borst gevoed wordt vind ik persoonlijk van de gekke. ;) In ieder geval heeft David ineens een wat vlekken over zijn hele lijf en ook een vlekje op zijn tong. Wat het ook is, hij heeft het ook, maar is nu iig nog niet echt ziek.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Aardbeientong

Bericht door Truus »

Gelukkig wil hij wel bv drinken.
Hopelijk snel beter.
Fijn dat David er i.i.g. niet zo'n last van heeft.


(Ik ben even afwezig op de app, mijn mobiel ligt nog in Nijmegen en ben er woensdag pas weer...)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Aardbeientong

Bericht door Mare »

Ik ben toch even naar de ha geweest vandaag. Hij vond mij volgens mij overbezorgd, maar ik ben geen arts en wilde graag dat een arts het even beoordeelt. Sem heeft verschijnselen van roodvonk, maar het is geen roodvonk. Het viel allemaal reuze mee volgens de ha. Dat mijn ventje al sinds dagen huilt en het uitschreeuwt van de pijn vind ik niet meevallen, maar ik ben uiteraard niet objectief. Ik heb lidocaïne meegekregen en hoop dat hij dan vannacht tenminste een beetje kan slapen.

David heeft voor de grap voor de tweede keer in een jaar tijd de waterpokken. Deze keer ook in zijn mond en keel. Op zich heeft hij er weinig last van, maar hij mag helaas niet naar school.

Ik ben haast benieuwd welke virussen en bacteriën wij nog te pakken krijgen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
mamavans

Re: Aardbeientong

Bericht door mamavans »

Rare huisarts... Een kind van 2 dat het uitschreeuwt van de pijn valt niet meer onder "meevallen" en als moeder weet je toch het beste of je je wel of niet zorgen moet maken. Ik vind dat een huisarts rekening moet houden met dat moedergevoel, maar ja, wie ben ik? Ik ben geen arts. In ieder geval als het wel roodvonk was had even langs de huisarts gaan echt geen kwaad gekund. Soms verloopt het zonder problemen maar hier leidde roodvonk bij S tot een ziekenhuisopname van 3 dagen dus het kan ook heftiger verlopen. Gelukkig is het geen roodvonk bij jullie. Al is het vervelend om nu nog steeds niet te weten wat het wel is als hij zoveel pijn heeft.

Jullie trekken ook ziektes aan begrijp ik? Kunnen we elkaar de hand schudden... Beterschap!
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8096
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Aardbeientong

Bericht door channiemam »

Beterschap!

Raar dat hij niet naar school mag. Daar zijn regels voor. Landelijk. En waterpokken is juist de tien dagen voor de uitbraak besmettelijk en dus kan de hele klas wel al waterpokken hebben.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Aardbeientong

Bericht door Mare »

Dank jullie wel. Ja, wij trekken echt alle bacteriën en virussen aan op het moment. Ik denk maar zo dat ze er uiteindelijk een hoede afweer van krijgen. ;)

Ik ben er vorige keer met school in discussie over gegaan, maar zij willen hun beleid niet aanpassen. Zij geloven de schoolarts. En ik heb geen vertrouwen meer in genoemde schoolarts. :p
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
mamavans

Re: Aardbeientong

Bericht door mamavans »

Weet hoe het voelt, S is aan haar 5e kinderziekte bezig momenteel in de 21 maanden dat ze leeft (alle keren hoesten, koorts en verkouden niet meegerekend). Ach, als ze alles nu nemen hebben ze het straks achter de rug en kunnen ze de rest van hun leven door met een enorme weerstand. Denk daar maar aan ;).
Gebruikersavatar
Hermien
J&J SANTORINI
Berichten: 2001
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:31 am

Re: Aardbeientong

Bericht door Hermien »

Wij hebben allemaal roodvonk gehad afgelopen jaar...
Maar niet iedereen de bijhorende vlekken...
En ook niet iedereen koorts maar wel allemaal die apparte tong en gruwelijk veel keelpijn...
Echt zoo niet leuk!
Alsof je je drinken en eten in de keel bleef hangen omdat het niet paste!
Mamma van Wouter 03-12-2002, Heinrike 11-03-2005 en Janiek 14-9-2010
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Aardbeientong

Bericht door Mare »

De huisarts hier vond het dus duidelijk geen roodvonk, maar wist ook niet wat het wel was. Toen Sems tong net genezen was kreeg ook hij voor de tweede keer waterpokken en heel heftig in zijn mond. Het heeft echt lang geduurd voordat hij weer normaal durfde te eten.

Oh en de ziektes trekken we nog steeds aan. -.-
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Plaats reactie