Luier uittrekken in bed...

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
mamavans

Luier uittrekken in bed...

Bericht door mamavans »

S heeft weer wat nieuws: ze trekt haar luier 's nachts uit in bed. Inclusief pyjamabroek uit, romper open en dan dus luier (broekje) naar beneden. Die drijft dan nat van de urine 's ochtends ergens in haar bed en als ik haar erop wijs zegt ze: bah! Ik zou een drijfnatte katoenen luier ook uittrekken dus ik begrijp haar wel :roll: . Maar handig is anders natuurlijk. Ze geeft al een tijdje aan dat ze haar luier vies vind en dus hebben we het potje al neergezet waar ze nu iedere ochtend en avond even op zit. Ze begrijpt wel wat de bedoeling ervan is. Ze gaat erop zitten en zegt na een tijdje bah en staat dan op. Maar een echt plasje zit er nooit in. Nu denk ik: ze is pas 21 maanden, vrij jong nog dus ik denk niet dat we al snel kunnen verwachten dat ze zindelijk gaat zijn. En 's nachts duurt vaak dan nog langer. Dus tot die tijd zitten we nu met het probleem van de luier uittrekken in bed omdat ze hem vies vind als hij nat is. Nu ging het op zich prima. Ik vis de natte luier uit haar bed en het is goed. Maar er gaat een keer komen dan trekt ze een poepluier uit in bed of plast ze in bed zonder luier aan.

Heeft iemand een tip? Ik ben absoluut niet van plan om wegwerpluiers te gaan gebruiken voor 's nachts, dat voorop. Bestaan er iets van rompers of zo die ze niet zelf open kan krijgen? Die knoopjes aan de onderkant krijgt ze gewoon open. Dat zou al schelen. Of zouden we het zindelijk worden nu moeten doorzetten en hopen dat deze fase snel voorbij is, is dat mogelijk met 21 maanden om overdag én 's nachts zindelijk te worden?
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Luier uittrekken in bed...

Bericht door Ana »

Van die pyjama's aan een stuk toch? Onesies? En die dan andersom dichtknopen?
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: Luier uittrekken in bed...

Bericht door Jo Jo »

Volgens mij geef je het antwoord zelf al: 'Ik zou een drijfnatte katoenen luier ook uittrekken dus ik begrijp haar wel'. Dan ga je een kind toch niet op wat voor manier dan ook dwingen om wel een drijfnatte katoenen luier om haar billen te hebben?

Oftewel: je verschoont haar 's nachts zodat ze geen drijfnatte katoenen luier aanheeft óf je leert haar dat ze naar je toe moet komen als ze de luier uit wil trekken, zodat jij een droge aan kan trekken.

Groet en succes!

Joke
Gebruikersavatar
LindaJager
J&J MALEDIVEN
Berichten: 16970
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:03 am

Re: Luier uittrekken in bed...

Bericht door LindaJager »

Jo Jo schreef:Volgens mij geef je het antwoord zelf al: 'Ik zou een drijfnatte katoenen luier ook uittrekken dus ik begrijp haar wel'. Dan ga je een kind toch niet op wat voor manier dan ook dwingen om wel een drijfnatte katoenen luier om haar billen te hebben?

Oftewel: je verschoont haar 's nachts zodat ze geen drijfnatte katoenen luier aanheeft óf je leert haar dat ze naar je toe moet komen als ze de luier uit wil trekken, zodat jij een droge aan kan trekken.

Groet en succes!

Joke

Eens met Joke!

en even ot, leuk Joke dat ik weer wat van je lees, ik moest laatst nog aan je denken en realiseerde me dat ik je hier al een tijd niet gezien had.
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: Luier uittrekken in bed...

Bericht door Jo Jo »

LindaJager schreef:

Eens met Joke!

en even ot, leuk Joke dat ik weer wat van je lees, ik moest laatst nog aan je denken en realiseerde me dat ik je hier al een tijd niet gezien had.
Klopt, ben minimaal aanwezig geweest op Jip de afgelopen maanden. Zal wschl niet heel veel meer worden :-)
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2765
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: Luier uittrekken in bed...

Bericht door marije1977 »

Neline deed met een gewone luier op die leeftijd precies hetzelfde. Ik heb haar vanaf dat moment overdag geen luier meer aangedaan en haar steeds 20 minuten na iets te drinken op het potje gezet en verder elk half uur (de eerste 3 dagen of zo). Binnen een week was ze overdag en 's nachts zindelijk. Na die week dus ook 's nachts geen luier meer omgedaan.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
annelies

Re: Luier uittrekken in bed...

Bericht door annelies »

mijn jongste deed dat ook een tijdje. Over de leeftijd: zij (en een van haar zussen) was met 24 maanden volledig zindelijk, dat kan dus echt wel, zeker met wasbare luiers (had zij ook).
Ik deed de slaapzak achterstevoren maar dan deed ze haar armen door de arms gaten :roll: en kreeg ze nog alles uit.
Ik heb haar ook wel eens een jumpsuit aangedaan (zonder knoopjes in het kruis), dat was wel een goed idee want daarmee kreeg ze de boel niet uit.
mamavans

Re: Luier uittrekken in bed...

Bericht door mamavans »

Zo'n onesie is misschien een idee. Een slaapzak heeft ze nooit geaccepteerd, als baby al raakte ze helemaal over de rooie van dat ding. Dus ze slaapt onder een deken (ja, ik weet dat dat voor 2 jaar word afgeraden, maar ze kan moelijk zonder iets over zich heen slapen).

Ja dat luier verschonen midden in de nacht is een leuk idee maar ik heb geen ingebouwde wekker die mij wakker maakt wanneer dochterlief een natte luier heeft. Dus dan is het maar net gokken dat ik op tijd ga kijken. Ergens tussen het plassen en het uittrekken van de luier in. En een dreumes van 21 maanden leren dat ze naar ons toe moet komen als ze een schone luier wil? Dat zou mooi zijn, maar hoe doe je dat?

Het zou wel handig zijn als ze zindelijk zou worden (scheelt ook weer was, man wat een berg vieze luiers zijn dat ineens met twee kinderen!). Maar als ik daaraan denk vind ik haar nog zo klein... Zal wel aan mij liggen misschien. Ik heb op mijn werk alleen maar 2,5 en 3-jarigen gezien die zindelijk aan het worden waren, niet zoveel jonger.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Luier uittrekken in bed...

Bericht door monika »

nic stopte zijn handen in de luier rond die tijd, ook alles nat, vooral als je je Tshirt ook in de luier stopt.
Ik heb hem een paar keer verteld dat hij dat niet moest doen en waarom en het stopte weer. Misschien kan je het vertellen wat je verwacht. En stoppen met zeggen dat die luier bah is. Gewoon sochtends zeggen 'volle luier.... waar is de pot... even plassen' of zo. Niet zo negatieve lading aan dat ding geven. Vooral als je verwacht dat ze nog zeker 9 mnd met een luier zal lopen.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11970
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Luier uittrekken in bed...

Bericht door MarietteD »

Of je doet haar 's nachts een "papieren" luier om, zodat het prettiger zit voor haar en ze hem niet uit doet?
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
annelies

Re: Luier uittrekken in bed...

Bericht door annelies »

MarietteD schreef:Of je doet haar 's nachts een "papieren" luier om, zodat het prettiger zit voor haar en ze hem niet uit doet?
dat heb ik ook geprobeerd idd, hielp niets :wink:
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Luier uittrekken in bed...

Bericht door Hemmie »

mamavans schreef: Dus ze slaapt onder een deken (ja, ik weet dat dat voor 2 jaar word afgeraden, maar ze kan moelijk zonder iets over zich heen slapen.
Beetje ot, maar, huh? Slapen onder een deken is toch heel normaal? Onder een dekbed slapen wordt afgeraden.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
mamavans

Re: Luier uittrekken in bed...

Bericht door mamavans »

Hemmie schreef:
mamavans schreef: Dus ze slaapt onder een deken (ja, ik weet dat dat voor 2 jaar word afgeraden, maar ze kan moelijk zonder iets over zich heen slapen.
Beetje ot, maar, huh? Slapen onder een deken is toch heel normaal? Onder een dekbed slapen wordt afgeraden.
Waarom de een wel en de ander niet? Wat is überhaupt het verschil? Voor mij is een deken en dekbed hetzelfde ding of ben ik nu gek?

Om on topic te blijven, vanmorgen trof ik dus weer blote billen aan in bed :roll: . Ik denk dat we vandaag maar eens gek gaan doen. In blote kont rondlopen en het potje in de woonkamer zetten. Eens kijken wat er gebeurd.

Ik ben overigens niet degene die een vieze luier bah noemt. Dat doet ze zelf. Het woord luier, vies, plas, poep etc. kan ze nog niet zeggen. Zelf noem ik het wel zo al vergeet ik het wel eens en ga ik haar taaltje overnemen (met alles hoor, soms noem ik ook spontaan haar peettante nana en een kat oeshi). Maar wie doet dat nu niet eens?
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Luier uittrekken in bed...

Bericht door Emmy »

mamavans schreef:
Hemmie schreef:
mamavans schreef: Dus ze slaapt onder een deken (ja, ik weet dat dat voor 2 jaar word afgeraden, maar ze kan moelijk zonder iets over zich heen slapen.
Beetje ot, maar, huh? Slapen onder een deken is toch heel normaal? Onder een dekbed slapen wordt afgeraden.
Waarom de een wel en de ander niet? Wat is überhaupt het verschil? Voor mij is een deken en dekbed hetzelfde ding of ben ik nu gek?
Ja, je bent gek. :wink: Volgens mij staat een dekbed gelijk aan 3 of 4 dekens qua warmtestuwing. Gevaarlijk voor een jong kind dus. Maar een dekentje kan prima.
mamavans

Re: Luier uittrekken in bed...

Bericht door mamavans »

Emmy schreef: Ja, je bent gek. :wink: Volgens mij staat een dekbed gelijk aan 3 of 4 dekens qua warmtestuwing. Gevaarlijk voor een jong kind dus. Maar een dekentje kan prima.
Ik gebruik echt al mijn hele leven lang de woorden dekbed en deken door elkaar om hetzelfde ding aan te duiden. Weer wat geleerd dus...
mamavans

Re: Luier uittrekken in bed...

Bericht door mamavans »

Ze heeft op de wc geplast! Niet uit zichzelf wel, maar oké. Ze plaste ineens onder de douche dus heb haar opgetild en op de wc (er direct naast) gezet waar ze de rest van de plas deed. En trots dat ze was! En ik ook en dat heb ik haar laten weten. Ben benieuwd of het kwartje valt :) .
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Luier uittrekken in bed...

Bericht door Truus »

Op deze leeftijd kan zindelijk worden zeker!
Leuk om op in te springen dus.
Mooi dat ze zo al een mooie ervaring had.
Dat geldt trouwens voor overdag.

's Nachts kan nog een stuk langer duren (tot en met een jaar of 7 is nog normaal).

Onder een deken slapen hebben ze hier vanaf dag 1 gedaan. Volgens mij wordt dat niet afgeraden?
Wel onder een dekbed tot 2 jaar.
Plaats reactie