Lastig drinken

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Ves

Lastig drinken

Bericht door Ves »

De laatste weken drinkt N overdag niet zo goed. Soms ligt hij te draaien met z'n benen en lijf en volgt er een poepluier. Soms speelt hij wat met de tepel, of ligt hij lekker te sabbelen en kletsen. Hij lijkt ook niet echt hongerig. Iemand een idee hoe dit komt en wat te doen?
Ik herinner me van V dat hij dit ook rond 4 maanden had, maar weet niet meer hoe lang dit heeft geduurd.
S nachts gaat het vaak beter. Groei ging wat minder, maar hij zat altijd helemaal bovenaan de curve en buigt nu af naar gemiddeld, niet echt zorgelijk.
Fles werkt ook niet. We hebben door omstandigheden niet vaak genoeg geoefend, maar het ging in het begin wel goed. Nu kauwt hij wat op de speen en krijgt minimaal wat binnen. En hij moet over een paar weken naar kdv...
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Lastig drinken

Bericht door Miranda »

Wat herkenbaar! Jesse zat ook zo te klungelen rond de 4/5 maanden. Waarom weet ik nog niet. Het enige wat ik kan bedenken is dat het komt door het tandje wat tussen 5 en 6 maanden door kwam.
Het heeft echt wel een paar weken geduurd. Ik heb hem in die tijd wel wat vaker uit een fles laten drinken omdat ik het idee had dat hij niet genoeg binnenkreeg.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Ves

Re: Lastig drinken

Bericht door Ves »

Miranda schreef:Wat herkenbaar! Jesse zat ook zo te klungelen rond de 4/5 maanden. Waarom weet ik nog niet. Het enige wat ik kan bedenken is dat het komt door het tandje wat tussen 5 en 6 maanden door kwam.
Het heeft echt wel een paar weken geduurd. Ik heb hem in die tijd wel wat vaker uit een fles laten drinken omdat ik het idee had dat hij niet genoeg binnenkreeg.
Uit de fles drinken ging toen dus wel gewoon goed bij hem? Of ging dat ook moeizamer?
N is iets jonger, tandje zou kunnen maar is wel erg vroeg. Hij kwijlt wel enorm... Maar ik zie niks in mondje.
Op dit moment drinkt hij wel lekker (half 1).
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Lastig drinken

Bericht door monika »

Jort had 2 tanden met 4 mnd, dus dat kan makkelijk. Volgens mij zijn babies gewoon typisch snel afgeleid bij 4-5 mnd en is alles interessanter. Drinken lukte hier alleen goed in een stille kamer of als ze bijna in slaap waren. Soms als ze 45 min hadden geslapen overdag en dan wakker werden, gauw een borst geven en dan dronken ze goed en sliepen ze nog 45-90 min verder rond die leeftijd.
Ik werd rond die leeftijd bij Nic ook wat strenger, prutsen is geen borst, kom straks maar terug als je echt honger / dorst hebt. Maar ja, dat was ook hollands welvaren dus hoefde ik me niet druk te maken over de groei. Bij Jort lag dat wat anders.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Ves

Re: Lastig drinken

Bericht door Ves »

En ik zit alweer te voeden .... Wat nou nachtrust :(
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Lastig drinken

Bericht door monika »

Yep, ik herinner het me weer, snachts inhalen wat ze overdags niet dronken.

het is een fase, het is een fase.....
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Ves

Re: Lastig drinken

Bericht door Ves »

En om half 6 wakker. Niet echt drinken, maar daarna wel kraaien en kletsen in bed. Hoort dat er ook bij? Vin was vlak daarvoor wakker geworden en ging toen ook niet meer slapen.
Nu drinkt hij weer wat maar niet heel netjes. Normaal gesproken sliep hij s nachts van voeding tot voeding tot een uur of 9. Maar nu maakt hij er al een tijdje een potje van. Gaaaap.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Lastig drinken

Bericht door Ana »

Gaaap, arme jij... ja ik denk ook dat dit de fase is dat ze alles interessanter vinden.. Voeden in een stille, verduisterde kamer, dat hielp hier.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Ves

Re: Lastig drinken

Bericht door Ves »

Ook op een stil plekje lukt het niet zo...
Heb hem net met een megavolle poepluier uit bed gehaald. Wellicht was hij daaraan aan het werken vanaf 5 uur :?
En ook is hij volop in ontwikkeling, handjes, brabbelen, gisteren voor het eerst van buik naar rug draaien.
Maar goed, dit drinkgedrag duurt al weken...
Ves

Re: Lastig drinken

Bericht door Ves »

Aan m'n rechterborst draait hij steeds z'n hoofd af na 1 slok. Links drinkt hij iets meer, maar ook niet overtuigend... Wat kan dat zijn? De melkstroom is niet heel sterk, want volgens mij is melkproductie gekelderd. Maar fles pakt hij dus ook niet echt, zou ik wel verwachten als hij echt honger zou hebben. Lastig dit.
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Lastig drinken

Bericht door Ana »

Lastig ja. En spruw?
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
henringe
J&J SANTORINI
Berichten: 1485
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:24 pm

Re: Lastig drinken

Bericht door henringe »

Ben je alweer ongesteld geworden? Misschien dat dat er nog iets mee te maken kan hebben? Sterkte ermee, erg vermoeiend zulke fases...
!nge, mv $tijn ('03), C@rmen ('04) en R0san ('06)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Lastig drinken

Bericht door Hemmie »

Wel herkenbaar hoor, mijn kinderen begonnen rond die leeftijd ook overdag minder/onrustiger te drinken, en haalden het 's nachts in. Vooral de jongste 2 sliepen de 1e paar maanden van hun leven wel eens 6-8 uur aan een stuk 's nachts, maar dat was met 3-4 maanden helemaal voorbij. Dat doorslapen deden ze pas (weer) toen ze 2,5 waren.
Hoe vervelend het ook is, ik denk dat je er weinig aan kan doen.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Ves

Re: Lastig drinken

Bericht door Ves »

Hemmie schreef:Wel herkenbaar hoor, mijn kinderen begonnen rond die leeftijd ook overdag minder/onrustiger te drinken, en haalden het 's nachts in. Vooral de jongste 2 sliepen de 1e paar maanden van hun leven wel eens 6-8 uur aan een stuk 's nachts, maar dat was met 3-4 maanden helemaal voorbij. Dat doorslapen deden ze pas (weer) toen ze 2,5 waren.
Hoe vervelend het ook is, ik denk dat je er weinig aan kan doen.
Dat is natuurlijk niet wat ik wil lezen...

Ja ongesteld ook al wel. Ben nu 2 maanden aan de cerazette en heb zeer regelmatig doorbraakbloedingen.
Miem

Re: Lastig drinken

Bericht door Miem »

Kan het zijn dat hij sneller genoeg drinkt? Dus in kortere tijd?

Q dronk toen effectief 2-4 minuten of zo, en dan was het klaar. Dan ging ze klungelen. Voor die tijd dronk ze ook vrij snel maar nog wel wat langer.

Afleiding is wel een dingetje, dat merkte ik hier ook wel. En ja, ik werd inderdaad wel wat strenger, klooien is geen drinken, dan kapte ik het gelijk al af.
Ves

Re: Lastig drinken

Bericht door Ves »

Miem schreef:Kan het zijn dat hij sneller genoeg drinkt? Dus in kortere tijd?

Q dronk toen effectief 2-4 minuten of zo, en dan was het klaar. Dan ging ze klungelen. Voor die tijd dronk ze ook vrij snel maar nog wel wat langer.

Afleiding is wel een dingetje, dat merkte ik hier ook wel. En ja, ik werd inderdaad wel wat strenger, klooien is geen drinken, dan kapte ik het gelijk al af.
Het is meteen vanaf het begin vd voeding. Ik heb niet het idee dat hij dan een tijdje efficiënt gedronken heeft. S nachts gaat het meestal wel beter. Vooral als hij zoals nu op dit moment ligt te kronkelen en draaien weet ik het niet meer..
O en nu loopt z'n luier weer vol. Ik ga maar weer verschonen.
Ves

Re: Lastig drinken

Bericht door Ves »

En wat ik ook lastig vind: het hele ritme is er zo uit. Ik leg hem maar vaker aan, in de hoop dat hij dan wel zin heeft, maar zo wordt het wel een zooitje...
ailay
J&J SANTORINI
Berichten: 2480
Lid geworden op: ma sep 13, 2010 12:12 pm

Re: Lastig drinken

Bericht door ailay »

Misschien wat onder de leden?
Mijn jongste produceert ook van die fijne broeken en is duidelijk niet helemaal fit.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Lastig drinken

Bericht door Hemmie »

Ves schreef:
Hemmie schreef:Wel herkenbaar hoor, mijn kinderen begonnen rond die leeftijd ook overdag minder/onrustiger te drinken, en haalden het 's nachts in. Vooral de jongste 2 sliepen de 1e paar maanden van hun leven wel eens 6-8 uur aan een stuk 's nachts, maar dat was met 3-4 maanden helemaal voorbij. Dat doorslapen deden ze pas (weer) toen ze 2,5 waren.
Hoe vervelend het ook is, ik denk dat je er weinig aan kan doen.
Dat is natuurlijk niet wat ik wil lezen...
Dat snap ik, maar als je lage verwachtingen hebt kan het alleen maar meevallen ;-)
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Ves

Re: Lastig drinken

Bericht door Ves »

Das waar....

Hij blijft maar draaien en woelen, ook steeds handjes die om hem heen grijpen. Gezicht onder de melk. Alsof hij niet meer weet hoe het ook alweer moet. Raar toch?
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Lastig drinken

Bericht door monika »

zolang hij die grote poepbroeken produceert drinkt hij genoeg zou je denken. Ontspan en pak alle rust die je kan krijgen. En zulke lange nachten die hij maakte.... je bent verwend denk ik. Welkom in de gewone wereld waar babies regelmatig wakker zijn snachts. sorry, hier ging het pas over bij 2 jaar en 1 mnd, toen sliep de jongste als een zonnetje. De oudste deed er zo'n 8 jaar over.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Ves

Re: Lastig drinken

Bericht door Ves »

monika schreef:zolang hij die grote poepbroeken produceert drinkt hij genoeg zou je denken. Ontspan en pak alle rust die je kan krijgen. En zulke lange nachten die hij maakte.... je bent verwend denk ik. Welkom in de gewone wereld waar babies regelmatig wakker zijn snachts. sorry, hier ging het pas over bij 2 jaar en 1 mnd, toen sliep de jongste als een zonnetje. De oudste deed er zo'n 8 jaar over.
Nou zo verwend ben ik niet wat nachtrust betreft, want de oudste spookt ook nog steeds. Dat maakt het juist zo zwaar...
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Lastig drinken

Bericht door Hemmie »

Dat het vermoeiend is zal niemand ontkennen, maar ik denk dat het er niet makkelijker op wordt als je je er te veel druk om maakt. Soms kan het juist helpen om te bedenken dat de meeste baby's van die leeftijd zo zijn, en dat het toch gewoon een kwestie is van doorbijten en accepteren.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Ves

Re: Lastig drinken

Bericht door Ves »

Dat is waar. Ben alleen wel een beetje bang voor het moment dat ik weer ga werken (binnen een maand) en er een bepaalde mate van alertheid van me verwacht wordt. En ook het (niet) drinken uit de fles op de crèche als ik er niet ben. Sowieso kolf ik nu bijna niks meer, terwijl dat tot ruim een maand geleden heel makkelijk ging. Maar ook dat verandert natuurlijk niet door zorgen maken...
Ves

Re: Lastig drinken

Bericht door Ves »

En op dit moment drinkt hij rustig half slapend bij me.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Lastig drinken

Bericht door monika »

het is ook gewoon zwaar, en die eerste maanden terug aan het werk zijn ook hartstikke pittig. Het valt zeker niet mee als je oudste ook nog door spookt. Het kolven komt vast goed wanneer je kolft ipv drinken, nu kolf je naast het drinken, dat maakt een groot verschil. En babies zijn slim, waarom zou je een fles nemen als er een borst onder handbereik is? De meeste kindjes gaan wel uit de fles drinken, en als je die enkeling hebt die het echt niet doet, kan je misschien iets regelen met heen en weer om te voeden, tenslotte voedrecht in Nederland, zo'n 25% van je werktijd volgens mij.

Je hebt nog een maand, er kan een boel gebeuren in die paar weken.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Ves

Re: Lastig drinken

Bericht door Ves »

Updatetje: aan de borst gaat het weer wat beter. Ik kwam er wel achter dat bij m'n rechterborst een melkstraaltje vrij heftig spuit. Dat verklaart de moeite aan rechts denk ik.
Fles lukt voor geen meter. Hij kauwt wat op de speen, werkt hem z'n mond uit, en geniet vervolgens vd borst... Situatie is momenteel lastig om te oefenen, heb wel spijt dat we er eerder niet meer tijd in geïnvesteerd hebben... Maar het leek toen geen probleem.
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8022
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Lastig drinken

Bericht door Sarina »

Ves schreef:Updatetje: aan de borst gaat het weer wat beter. Ik kwam er wel achter dat bij m'n rechterborst een melkstraaltje vrij heftig spuit. Dat verklaart de moeite aan rechts denk ik.
Fles lukt voor geen meter. Hij kauwt wat op de speen, werkt hem z'n mond uit, en geniet vervolgens vd borst... Situatie is momenteel lastig om te oefenen, heb wel spijt dat we er eerder niet meer tijd in geïnvesteerd hebben... Maar het leek toen geen probleem.
Relax, hoe moeilijk het ook lijkt. R3ns moest in het begin ook niets hebben van de fles, maar toen het eenmaal zover was, ging het toch. Heb je wel de kleinste opening? Ze moeten namelijk wel moeite (blijven) doen, anders wil hij straks liever fles dan borst en dat wil je ook weer niet.
Ik heb hier heel vaak topics voorbij zien komen in de loop der jaren met dezelfde twijfels en in de meeste gevallen kwam het uiteindelijk goed. Hopelijk bij jou ook! Gewoon blijven oefenen (liefst door iemand anders, bij jou zal hij liever de borst hebben).
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Plaats reactie