het boeit hem niet

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

het boeit hem niet

Bericht door monika »

zindelijk worden... het boeit hem niet.

Hij kan op de WC plassen en poepen, hij kan z'n plas ophouden, hij kan zeggen dat hij moet plassen, maar.... hij stond vandaag 6x te piepen terwijl hij in z'n broek plaste. En oja, hij heeft ook nog een keer in z'n broek gepoept. Hij heeft liever luiers aan, want als ik het hem vraag wil hij 4 van de 5 keer een luier.

Toen ik tenslotte weer een was met vooral onderbroekjes en peuterbroekje aan de lijn had hangen heb ik gezegd dat ik geen korte broeken meer had en dat hij in z'n luier moest lopen als er nog een korte broek nat zou gaan. Resultaat:' O ik wil plassen op de WC' terwijl ik het nog geen 2 minuten geleden had gevraagd en toen hoefde hij niet.

Morgen maar weer aan de stickers, zucht ik kan me niet herinneren dat het zoveel werk bij Jort was. Toen hij zover was ging de pot gewoon overal met hem mee door het huis en de tuin en heeft hij 1 ongelukje zelf opgedweild en hij wist het wel.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: het boeit hem niet

Bericht door Emmy »

Hij is toch pas 2 1/2?
Waarom laat je hem niet lekker nog een paar maandjes tot zijn derde verjaardag?
Ik ben een luie moeder en had al helemaal geen zin in weerspannige kinderen (het boeide mijn kinderen ook nooit), natte broeken en ongelukjes dus ik wachtte met zindelijkheidstraining tot ze tegen hun derde verjaardag aan liepen. Toen was het ook zo gepiept, kon ik ze prima uitleggen dat de luiertijd voorbij was en binnen 2 weken waren ze allemaal nacht en dag zindelijk. :) Een flinke beloning hielp ook altijd goed, geen stickers maar snoep.... :oops: :mrgreen:
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: het boeit hem niet

Bericht door Ana »

I.van heeft zijn beloningskaart 'volgeplast' tot aan het cadeautje, toen werd hij flink ziek en sindsdien boeit het hem niet meer. Als ik vraag of hij op het potje gaat plassen, zegt hij 'Ik hoef geen sticker' of 'ik hoef geen cadeau'. Haha daar sta je dan.
Dus inderdaad, ik laat het maar weer even tot hij een maandje verder is.
Het probleem is toch dat hij alleen op het potje plast als hij in zijn blote billen loopt. Hij heeft nog helemaal geen zin om zich met kleding bezig te houden - als hij een onderbroek oid aanheeft, laat hij het dus gewoon lopen. Pas deze week heeft hij voor het eerst geprobeerd om ZELF zijn jas uit te trekken. Zijn zus kon zich op deze leeftijd al prima aan- en uitkleden.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: het boeit hem niet

Bericht door monika »

Waarom ik niet nog een half jaar wacht totdat hij drie is....
omdat hij thuis komt van kdv en vertelt wie er allemaal een onderbroek aan hebben tegenwoordig, dus het heeft wel z'n aandacht.
omdat ik weet dat hij het kan, met aanmoedigen van snachts zelf je omdraaien zonder mama te roepen wacht je toch ook niet een half jaar?
Omdat die luiers (zelfs de goedkope die ik op kdv gebruik) gewoon duur zijn.

Klein succesje gisteren, voor de tijden dat hij een onderbroek aanhad heeft hij al z'n kleren droog gehouden. Zelfs toen hij de tuin heeft gesproeid met de tuinslag heeft hij z'n onderbroek droog gehouden. De rest was nat van de tuinslang :lol:
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: het boeit hem niet

Bericht door Emmy »

monika schreef: omdat ik weet dat hij het kan, met aanmoedigen van snachts zelf je omdraaien zonder mama te roepen wacht je toch ook niet een half jaar?
Heel eerlijk: Hier zou ik zelf last van hebben.
Dat mijn kind langer in de luier liep had ik geen last van, dat bracht mij alleen maar gemak. :oops:
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: het boeit hem niet

Bericht door monika »

Emmy schreef:
monika schreef: omdat ik weet dat hij het kan, met aanmoedigen van snachts zelf je omdraaien zonder mama te roepen wacht je toch ook niet een half jaar?
Heel eerlijk: Hier zou ik zelf last van hebben.
Dat mijn kind langer in de luier liep had ik geen last van, dat bracht mij alleen maar gemak. :oops:

Waarom verbaast mij dat niet :lol: :lol:
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Greetje

Re: het boeit hem niet

Bericht door Greetje »

Ik heb toevallig hier ook een vriendin met 'n zoontje die een paar maanden jonger is dan Hannah, volgens mij wordt 'ie binnenkort maart of april 3 jaar. En dat is hetzelfde verhaal. Op 't schooltje gaat 't prima, maar thuis is 'ie alleen zindelijk als hij geen onderbroek aan heeft. Nou kan dat met 't klimaat hier prima, maar als hij een broek aan heeft, plast hij daar dus gewoon in lol

Hannah heeft het nu eindelijk een beetje door en is helemaal plas-zindelijk, alleen poep doet ze soms nog in haar onderbroek als ze druk en afgeleid is... of zoals vandaag een beetje diarree. Maar ook 's nachts heb ik 't idee dat 't wel goed gaat. De luiers van de Kruidvat zijn sinds 2 dagen op... we zijn nu een maand in Gambia, en heb eigenlijk geen zin om op zoek te gaan naar luiers maat 6 voor die enkele nacht...
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: het boeit hem niet

Bericht door monika »

werk in uitvoering dus. Het gaat hier gestaag steeds beter. Hij is nu overdag plas zindelijk en zelfs met luier aan vraagt hij om op de WC te plassen. Op kdv loopt hij ook in onderbroek (en boven broek) onder luid gejuich van de leidsters. Heel af en toe een ongelukje, maar eigenlijk gaat het heel goed.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Plaats reactie