poep-verhaal

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Greetje

poep-verhaal

Bericht door Greetje »

Tja het is misschien een hele stomme (sowieso een vieze) vraag maar hoe krijg je de poep uit de onderbroek van je kind?

Hannah is al een paar weken plaszindelijk (hoera!) maar met poepen is het soms nog wel eens mis. Soms leek ze het op te houden als ze op het potje zat. Soms lukt het haar nu wel. Maar vaak poept ze ook in haar onderbroek. En komt het daarna pas vertellen. En ja dan zit je daar dus mee... ik vind dat echt zo'n vies gedoe he, hoe krijg je dat er fatsoenlijk uit? Vooral van die kleefpoep, zit ik daar te schudden boven de wc-pot in de hoop dat 'ie er eindelijk af valt. Maar nee het is een kleefzooi, getsie.

Iemand een gouden tip?
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: poep-verhaal

Bericht door Hemmie »

Hier met oudste heel vaak gehad, ik kwam niet verder dan schudden, met wc-papier zonodig de rest er grotendeels 'uitvegen', en dan direct in de machine of in een emmer water tot de volgende was.
Ik vond het zo vies, gelukkig bij die andere 2 echt maar een enkele keer gehad, Abel is nu ook meer poepzindelijk dan plaszindelijk. Sterkte!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Greetje

Re: poep-verhaal

Bericht door Greetje »

Jahoor in Brazilie zijn ze nog wakker!! Hahaha, dank voor de tip!
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: poep-verhaal

Bericht door Emmy »

Ik gooide ze gewoon weg. Dan maar wat geld uitgeven aan een paar nieuwe onderbroeken. :) Zo duur zijn ze ook weer niet.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: poep-verhaal

Bericht door Hemmie »

Nou Emmy, als het meerdere keren per dag gebeurt...
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: poep-verhaal

Bericht door Emmy »

Hemmie schreef:Nou Emmy, als het meerdere keren per dag gebeurt...
De meeste kinderen poepen toch niet meerdere keren per dag? Althans, de mijne niet hoor...
En als ze nog teveel in hun broek plasten/poepten ging bij ons de luier gewoon weer een paar weekjes/maandjes aan.
Of gewoon die up&go's gebruiken, of inleggertjes in de onderbroek?
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: poep-verhaal

Bericht door Hemmie »

Tja, de mijne in die periode dus wel, en volgens mij komt het wel vaker voor. Toen hij eenmaal op de wc poepte, poepte hij dan ook veel minder vaak. En inderdaad had hij vaak ook wel weer een luier om, maar je blijft toch proberen.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: poep-verhaal

Bericht door monika »

ik schud de onderbroek uit boven de wc, trek door. Hou vervolgens de onderbroek vast en trek nog een keer door zodat het meeste uit de onderbroek spoelt. Evt in de vuile was tub (heb je niet in NL) onder de kraan spoelen, of anders met andere vieze poep en pies kleren voorwassen (15 min. snelle was) vervolgens met gewone was op lang wassen 40 graden. Ik gebruik de luier emmer om natte vieze poep en pies kleren in te bewaren. Op het ogenblik met de overgangsfase van net op de WC plassen hebben we een paar keer per week poep onderbroeken.
Met de oudste hebben we het een jaar gehad, dan kan je echt niet elke keer nieuwe onderbroeken kopen.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
kes
J&J MAURITIUS
Berichten: 5714
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:18 am

Re: poep-verhaal

Bericht door kes »

Ik heb met Mees ook aan moeten rotzooien. Ik waste billendoekjes mee met de was (zodat de lotion eruit was) en dan deed ik ze als inlegger in zijn onderbroek. Dat scheelde enorm. Soms ging er iets naast, meteen uitspoelen (met handzeep, haha) en in een emmer laten weken, om later met de gewone was mee te draaien.
Ik kocht de meest goedkope onderbroeken, zodat ik af en toe een hele vieze meteen de container in mikte. :mrgreen:

Succes, ik ben zo blij dat ik daar vanaf ben. 8)
Kes, mv Floor (20mrt06) en Mees (20okt07)
Greetje

Re: poep-verhaal

Bericht door Greetje »

Weggooien dat kan ik hier in Gambia niet doen, geen idee waar ik fatsoenlijke onderbroekjes voor driejarige meisjes kan kopen. En eigenlijk vind ik het zonde om zomaar weg te gooien. Dat van die inleggers is nog wel een idee, als zij dat zelf ook accepteert tenminste.
Ik vraag me af of ze een luier zou accepteren, die heeft ze nooit meer aan namelijk. Zelfs 's nachts is ze zindelijk en onderweg heeft ze ook nooit een ongelukje.
Het staat me zelf eigenlijk een beetje tegen om up&go of luier weer aan te doen, dat lijkt me een stap te ver terug.

Maar een luieremmer met de vieze spulletjes erin is nog wel een idee.
Bedacht me gister nog dat ik ook nog wel van die wegwerp handschoentjes kan regelen zodat ik het onder de kraan af kan spoelen, wassen en dan met de gewone was mee. Dan is de poep in ieder geval niet aan mijn handen want dat vind ik zo vies he!?

Voorwas in de machine is een tip voor in NL. Hier ben ik mijn maid eeuwig dankbaar voor haar dagelijks alles op de hand wassen!

Thanks everybody :)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5054
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: poep-verhaal

Bericht door Hemmie »

Oh ja, kon inderdaad destijds voor oudste in India ook nauwelijks aan onderbroekjes komen, maakt het weggooien inderdaad ook een stuk minder aantrekkelijk. En hier trouwens ook weer hetzelfde probleem, wat is dat toch?
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: poep-verhaal

Bericht door monika »

is niet ongewoon. Op de creche hebben ze 3 koters die wel op de WC plassen maar niet poepen. 'tIs een fase. Ik vind ze erg geduldig op de creche. Hopelijk gaat het snel over.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: poep-verhaal

Bericht door Deborah »

Emmy schreef:
Hemmie schreef:Nou Emmy, als het meerdere keren per dag gebeurt...
De meeste kinderen poepen toch niet meerdere keren per dag? Althans, de mijne niet hoor...
En als ze nog teveel in hun broek plasten/poepten ging bij ons de luier gewoon weer een paar weekjes/maandjes aan.
Of gewoon die up&go's gebruiken, of inleggertjes in de onderbroek?

Ehhh..... die van mij is inmiddels 5 en die heeft dus bij "spannende dingen" last van obstipatie en hierdoor soms wel 3 x per dag een ongelukje. Die vlieger gaat hier dus niet op. De vieze onderbroeken verdwijnen in een emmer water. Om dan eerst uit te spoelen en vervolgens mee te wassen
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Gebruikersavatar
Corina
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:58 am

Re: poep-verhaal

Bericht door Corina »

Ik heb het bij de oudste ook gehad. Als ik geluk had deed hij het 's morgens in zijn nacht luier. En anders in zijn onderbroek. Ik probeerde het er uit te schudden en dan in de biotex in een emmer uitspoelen. Als het kleefpoep was en ik kreeg het er niet uit, dan gooide ik ze weg. Had goedkope onderbroekjes van de zeeman.
Mama van Mart-Jan (bijna 12 jaar), Bertrik (10 jaar), Annelieke (8 jaar) en Gerward (maart 2016)
Greetje

Re: poep-verhaal

Bericht door Greetje »

Corina schreef:Ik heb het bij de oudste ook gehad. Als ik geluk had deed hij het 's morgens in zijn nacht luier. En anders in zijn onderbroek. Ik probeerde het er uit te schudden en dan in de biotex in een emmer uitspoelen. Als het kleefpoep was en ik kreeg het er niet uit, dan gooide ik ze weg. Had goedkope onderbroekjes van de zeeman.
Lijkt me een prima oplossing :mrgreen:
Gebruikersavatar
LindaJager
J&J MALEDIVEN
Berichten: 16973
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:03 am

Re: poep-verhaal

Bericht door LindaJager »

Ik schudde het uit in de wc en gebruikte een stukje wc papier om de rest er uit te halen. Daarna gooide ik de onderbroek in bad en gebruikte de hardste straal om het ergste er uit te spoelen. Daarna ging de onderbroek in een emmer, die ik standaard in de badkamer heb staan, met een laagje water.
Linda mv Lucas 11/10/2000, Robert 24/12/2002 en Vincent 12/11/2006
Plaats reactie