Jesse en borstvoeding...

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Jesse en borstvoeding...

Bericht door Miranda »

't Is me er eentje die boef van ons... Alles is zo interessant dat hij het drinken wat minder belangrijk vindt. Met als gevolg dat hij 's nachts enorme honger heeft.
Lichamelijk gezien gaat het met mij momenteel wat minder goed waardoor ik al die gebroken nachten niet meer trek. Tel daarbij op dat Jesse het nodig vind om zijn dag rond half 5, soms 5 uur te willen beginnen... Ik ben halverwege de dag compleet gesloopt en dan heb ik juist al mijn energie nog nodig voor Danique.
Het kolven gaat momenteel ook niet zo geweldig meer. Op mijn werk red ik het haast niet meer en ik krijg de voedingen van Jesse amper bij elkaar gekolfd.
Met pijn in mijn hart heeft Jesse afgelopen weekend dan ook wat anders gekregen dan afgekolfde melk. Manlief heeft hem (ik was aan het werk) van die pyjamapapjes gegeven 's avonds. En Jesse heeft er ook nog beter op geslapen!
Ik ga echt niet stoppen met de borstvoeding maar voor de avond is dit blijkbaar toch beter.... :cry:
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: Jesse en borstvoeding...

Bericht door Deborah »

Rond deze leeftijd kreeg Ph äedra in aanloop naar mijn menstruatie ook een volle avondfles kunstvoeding. Anders was ik ook gesloopt in combinatie met een drukke grote dochter. Inmiddels is ze alweer ruim 1,5 en de kunstvoeding weigert ze echt hoor. Dat heeft ze tot een maand of 13 gedronken en daarna wilde ze echt niet meer. Nu krijgt ze nog zo'n 4x de borst.

Voelde me eerst ook een soort van schuldig, maar kwam er al snel achter dat dit voor ons de beste oplossing was.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Jesse en borstvoeding...

Bericht door monika »

ik ben ook gestopt met kolven toen Nic 1 jaar was, niet omdat het niet meer lukte, maar omdat ik er genoeg van had en hij ook gewone melk kon drinken en goed at. Ik bleef wel gewoon life voeden totdat hij zelf met 2,5 jr stopte.
Het nachtbraken was een ander verhaal, alle tanden, kiezen, virusjes etc waren in de winter dat hij net 1 werd een ramp. Maar ook dat ging weer over.

Op deze leeftijd en als het helpt om beter te slapen... lekker voor die pyama papjes of iets soortgelijks dat lekker vult gaan. Groot gelijk.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Jesse en borstvoeding...

Bericht door Miranda »

Bedankt voor jullie reacties. Ik voel mij er nog steeds wat rot onder, maar jullie reacties maken het toch weer iets anders.
Jesse is nu net 11 maanden en vindt qua voeding alles wel prima. Hij wil het liefst datgene eten en drinken wat zijn zussen (en wij) ook krijgen.
Ik voedde tot het weekend nog gemiddeld 4, soms 5 x per dag. Ik blijf verder wel voeden, vind het nog zo makkelijk....
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Mirjam
J&J SANTORINI
Berichten: 1943
Lid geworden op: ma apr 29, 2013 3:16 pm

Re: Jesse en borstvoeding...

Bericht door Mirjam »

Ik snap dat het heel rot voelt. De eerste keren dat Rick savonds kv kreeg omdat ik niet meer genoeg had vanwege de zwangerschap heb ik echt tranen met tuiten gehuild.
Je wilt je kind zo graag zelf voeden, maar soms lukt dat gewoon niet.
Probeer het piama papje te zien als het brood of fruithapje, dus gewoon als een extra maaltijd naast de bv.
moeder van Rick (20-09-2007) en Emma (28-03-2009)
Gebruikersavatar
Mara
J&J HAWAII
Berichten: 8228
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:10 pm

Re: Jesse en borstvoeding...

Bericht door Mara »

Lijkt me een prima afweging (die ik indertijd al eerder maakte...) om de bijvoeding op te schroeven. Daar is geen regel voor lijkt me, behalve naar jou en je kind kijken wat het beste werkt. Mrtn was ook niet meer lang voldaan op bv en kreeg rond een maand of 10 een flesje kv of pap na de bv voor het slapen gaan.
Natuurlijk heeft bv nog een grote toegevoegde waarde, ben bij Es 17 mnd doorgegaan en bij Mrtn 23 mnd.
Denk dat je hierin best minder streng mag zijn voor jezelf. Je hebt je energie inderdaad ook nodig voor de anderen. Dat is anders bij een 1e of 2e denk ik.
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
Plaats reactie