zindelijk worden

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

zindelijk worden

Bericht door Deborah »

Ph äedra (in aug wordt ze 2) wil na ieder plasje een schone luier aan. Ook s'nachts is ze geregeld wakker en vraagt om een schone luier. Op zich heel goed, maar het zijn maar kleine plasjes en de luiers gaan wel heel snel zo.
Op het potje wil ze soms wel, soms totaal niet. De andere kids waren ook vroeg zindelijk overdag, maar dat verliep toch heel anders. Iemand nog handige tips om dit aan te pakken.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: zindelijk worden

Bericht door monika »

misschien stoffen luiers gebruiken? dan heb je wel een berg luiers in de was, maar dat kost toch minder.
Of de regel in voeren dat als ze op het potje probeert mag ze een nieuwe luier als hij nat is. Als ze ook niet wil proberen krijgt ze de lichtelijk natte luier weer aan?

Ik geloof dat ik het wel heel erg vervelend zou vinden als m'n kind me wakker maakt voor een natte plas luier. Die enkele poepluier in de nacht, die verschoon ik wel. Ik geloof dat ik dat nachtelijk wakker maken toch zou ontmoedigen door niet te verschonen, en wellicht een paar nachten een boos kind zou hebben. Er zijn al genoeg andere redenen waarom ze je snachts wakker kunnen maken, maar misschien doen jou kinderen dat niet.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: zindelijk worden

Bericht door Deborah »

Probleem is dat ze een hoop echt wel begrijpt, maar een hoop ook echt nog niet. Anders zou ik er een beloningssysteem aan koppelen. Ze moet nog 2 worden. Ze sliep eigenlijk al wel door met een hele zeldzame nachtvoeding tussendoor als ze een te drukke dag gehad heeft. Dus op zich vind ik dat nachtelijke verschonen nog niet zo erg. Daarna slaapt ze weer rustig verder gelukkig. Als ik haar laat gillen dan heb ik er met een beetje pech nog minimaal 1 wakker. Soms allemaal. Dat wordt me een beetje te gezellig allemaal.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2765
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: zindelijk worden

Bericht door marije1977 »

Neline was ongeveer even oud toen ze dat ook deed, maar zij trok zelf haar luier ook uit. Ik heb haar toen geen luier meer aangedaan en binnen een week was ze overdag en 's nachts zindelijk.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6300
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: zindelijk worden

Bericht door drus »

marije1977 schreef:Neline was ongeveer even oud toen ze dat ook deed, maar zij trok zelf haar luier ook uit. Ik heb haar toen geen luier meer aangedaan en binnen een week was ze overdag en 's nachts zindelijk.
Daar dacht ik ook aan: luier uit en potje mee. Komt mooi weer aan: lekker bloot rondlopen.
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: zindelijk worden

Bericht door Deborah »

Vandaag onderbroekjes gekocht en aangedaan. Heel trots, maar niet op de pot willen. Vanavond gevraagd of ze op de wc wilde. Ja hoor. Kleine miep. Ben benieuwd hoe snel ze hiermee is. En anders wachten we ermee. Nu geeft ze het alleen zo overduidelijk aan dat ik niet mijn kand wil mislopen. ☺
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Greetje

Re: zindelijk worden

Bericht door Greetje »

Wow hopelijk lukt het voor je!

Mijn jongste is 1,5 en wil nu al op de wc als grote zus ook geweest is. Van de week deed ze zelfs al een plasje op het potje?!

De oudste had ook zo'n tijd dat ze absoluut geen "vieze" luier meer aan wilde, en altijd een schone moest... Ik heb dat dan toch maar een beetje geforceerd... ik kan moeilijk bij elk plasje een andere luier aan gaan doen... Ze werd ook pas na haar 3e verjaardag zindelijk dus ja...
mamavans

Re: zindelijk worden

Bericht door mamavans »

Sara trok rond die leeftijd constant haar natte luier zelf uit en wilde dan en schone. Uiteindelijk zijn we dus ipv schone luier een schone onderbroek gaan aantrekken. Toen had ze heel snel door dat ze daar niet in kan plassen omdat het er dan gewoon doorheen loopt en binnen een week nadat we over waren gegaan op onderbroekjes was ze zindelijk net na haar 2e verjaardag. Misschien dus onderbroekjes proberen?
Plaats reactie