Dreumesmelk mixen?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
wennetje

Dreumesmelk mixen?

Bericht door wennetje »

Pleegzoon is helaas een zoetekauw. Drinkt bijv geen druppel als het geen zoete roosvicee is. Kreeg thuis als ontbijt bambix met dreumesmelk en honing, hier zonder de honing.
Nu zit ik wel even vast aan die pap, hij drinkt zo slecht dat de pap iig 200 ml vocht betekent. Alleen wil ik hem wel van die zoete dreumesmelk af hebben. Gewone melk vindt hij iig niet vies (ook niet geweldig lekker). Kan ik dreumesmelk mixen met gewone melk? Met dus de bedoeling langzaam steeds minder dreumesmelk en meer gewone melk?
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8096
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Re: Dreumesmelk mixen?

Bericht door channiemam »

Volgens mij wel. Hoe oud is hij?
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Gebruikersavatar
TinekedH
J&J SANTORINI
Berichten: 2652
Lid geworden op: ma jun 25, 2012 9:31 am

Re: Dreumesmelk mixen?

Bericht door TinekedH »

Ja dat kan zeker als hij ouder dan 12 maanden is
Moeder van Gerben (19) Miriam (17) Anna (15) Michiel (12) en Vera (10)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Dreumesmelk mixen?

Bericht door Ana »

Gewoon doen - volgens mij heb ik zo ook de overgang gemaakt toen.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
wennetje

Re: Dreumesmelk mixen?

Bericht door wennetje »

Hij is 18 maanden maar ik bedoelde niet qua leeftijd maar qua drankjes. Dat het niet gaat schiften of vies smaken.
Gebruikersavatar
michelle
J&J SANTORINI
Berichten: 3841
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:47 pm

Re: Dreumesmelk mixen?

Bericht door michelle »

Wij mixen ook pap van sojamelk met pap met gewone melk. (Michiel eet sojamelk pap en Lotte eet wat hij overhoudt + haar eigen pap). Dat gaat prima, dus ik denk dat dat met dreumesmelk ook goed moet gaan.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12555
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Dreumesmelk mixen?

Bericht door monika »

ik zou het gewoon proberen en kijken wat er gebeurd. Behalve of de melkjes willen mixen... trapt mijnheertje er in? :wink:
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
wennetje

Re: Dreumesmelk mixen?

Bericht door wennetje »

monika schreef:ik zou het gewoon proberen en kijken wat er gebeurd. Behalve of de melkjes willen mixen... trapt mijnheertje er in? :wink:
Dat is een goede vraag. Verdunnen van zijn roosvicee kende ook een duidelijke grens ;-)
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14156
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Dreumesmelk mixen?

Bericht door jikke »

hier hielp een rietje. blijkbaar is drinken met een rietje veel lekkerder dan uit een glas.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Dreumesmelk mixen?

Bericht door Emmy »

jikke schreef:hier hielp een rietje. blijkbaar is drinken met een rietje veel lekkerder dan uit een glas.
Ja inderdaad, een hippe beker wilde ook nog wel eens helpen.
Ik had slechte drinkers, dus haalde een enorme trucendoos van stal... :wink:
Maar geen dreumesmelk of roosvicee! :D
wennetje

Re: Dreumesmelk mixen?

Bericht door wennetje »

Drinken uit een rietje kan hij niet. Zijn mondmotoriek is niet goed, heeft ook preverbale logopedie.

En laat duidelijk zijn dat IK niet degene ben die hem aan al die zoetigheid heeft geholpen maar zie een kind na 18 maanden non-stop mierzoete troep er maar eens af te krijgen. Hij kreeg zelfs honing door zijn brinta pap met dreumesmelk. Het contrast met mijn biozoon kan niet groter zijn, die lust juist geen mierzoete drankjes en geeft niets om snoep.
Laatst gewijzigd door wennetje op zo jul 05, 2015 9:40 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Dreumesmelk mixen?

Bericht door Truus »

Lastig idd, haast een beetje 'afkicken' van alle suikers. Komt vast goed met de tijd. Zal wel even duren, ben ik bang.
Hoe gaat het nu met eten en drinken?
wennetje

Re: Dreumesmelk mixen?

Bericht door wennetje »

Truus schreef:Lastig idd, haast een beetje 'afkicken' van alle suikers. Komt vast goed met de tijd. Zal wel even duren, ben ik bang.
Hoe gaat het nu met eten en drinken?
Is kind zonder dorstgevoel, lastig. Drinkt echt niet als het te waterig is. Risico kan ik deze dagen niet nemen dus krijgt hij die zoete troep (het druist zooooo tegen mijn principes in). Eten gaat heel goed dus door fruit ed doe ik vaak ook nog wat extra water. Bambix gaat inmiddels door 50/50 dreumesmelk en melk. Dat schiet op. Laatst was dreumesmelk op dus gewone melk maar dan eet hij weer heel weinig van die pap. Afbouw is dus nodig maar gaat goed.
Gebruikersavatar
Truus
J&J SANTORINI
Berichten: 2546
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 8:40 am

Re: Dreumesmelk mixen?

Bericht door Truus »

Dat klinkt inderdaad al echt goed! Fijn!
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6769
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: Dreumesmelk mixen?

Bericht door petra1969 »

Misschien af en toe een smoothie mixen? Ik doe momenteel vaak aardbei met banaan. Soms een beetje jus erdoor, maar melk wil ook. Lekker zoet en toch gezond.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
wennetje

Re: Dreumesmelk mixen?

Bericht door wennetje »

petra1969 schreef:Misschien af en toe een smoothie mixen? Ik doe momenteel vaak aardbei met banaan. Soms een beetje jus erdoor, maar melk wil ook. Lekker zoet en toch gezond.
Dat is idd een goed idee zodea een gewone beker lukt. Nu lukt alleen nog maar een zuigfles (mond doet bar weinig)
Plaats reactie