is dat nou te veel gevraagd? KDV

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12500
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

is dat nou te veel gevraagd? KDV

Bericht door monika »

Nic was gisteren jarig. Leuk, dagje thuis, feestje gehad.
Vandaag weer naar kdv. Papa brengt hem met de grote kwarktaart (cheese cake) die ik heb gemaakt. Nic is dol op cheese cake.
Man vertelt nog, ik haal hem om 14:30 op want hij moest Jort om 15:00 6 km verder op van school halen.
Komt hij om 14:30 ligt Nic nog te slapen, netzo als alle andere kleuters/ peuters. Geen taart gegeten, niet gezongen, geen kaarsjes geblazen, niets.


Nee, papa heeft geen tijd om te wachten tot ze allemaal om 15:00 zijn aangekleed en klaar voor de taart, er moet een ander kind opgehaald worden.

Grom, de afspraak is dat Nic niet slaapt na 14:00 anders is hij de hele avond wakker; nu dus ook.
En wat over het waarderen van iemands cultuur. Verjaardagstracteren hoort erbij voor Nederlanders. We vieren verdorie elke nieuwe maan, langste dag, Tamariki, kerstman, haloween, dwiali feest, feest van de draak, slang wat dan ook.
En ff een liedje zingen en een taartje snijen kindje in het zonnetje zetten, nee hoor.

Vroeger was dat geen probleem, vorig jaar kon het wel, met Jort kon het wel. Nu maken ze er gewoon een bende van vandaag.
Man brengt Nic morgen weer, maar ik loop om 7:30 even binnen om de puntjes op de i te zetten.

Ik werk niet fulltime om hem daar een paar uur te laten slapen op die paar uurtjes dat hij daar is en dan de hele avond met een zeurderig kind te zitten omdat hij eigenlijk moet slapen, maar niet kan omdat hij te lang in de middag geslapen heeft.

Knap als je zo ver bent gekomen. Ik heb even een paar weken van moppers geloof ik.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11958
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: is dat nou te veel gevraagd? KDV

Bericht door MarietteD »

Nou dat is ook helemaal niet leuk, sowieso niet dat ze hem zo laten slapen terwijl je dat niet wilt, maar helemaal dat z'n verjaardag zo in de soep liep. Is je taart morgen ook nog goed genoeg om uit te delen? Hopelijk wordt het dan wél een mooi feestje!
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: is dat nou te veel gevraagd? KDV

Bericht door Emmy »

Dat is ook idd niet leuk....Gek he, dat ze zo weinig waarde hechten aan kinderverjaardagen. Ik merk dat hier op school ook. Veel kinderen trakteren niet eens en als het al gebeurt, even snel in de laatste minuut bij de deur als de kinderen de klas uit lopen om naar huis te gaan. :(
Gebruikersavatar
vuurvonk
J&J MAURITIUS
Berichten: 5213
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:09 pm

Re: is dat nou te veel gevraagd? KDV

Bericht door vuurvonk »

wat jammer en sneu zeg...
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Re: is dat nou te veel gevraagd? KDV

Bericht door nance74 »

Gefeliciteerd nog met N ic.

Dat is inderdaad erg jammer. Ik begrijp dus dat normaal gesproken geen verjaardagen worden gevierd.

Hier trakteren ze in principe 's morgens tenzij je zelf anders aangeeft. S enn trakteert donderdag, is vandaag jarig, en neemt dan ook afscheid van het kdv.
Er werd gevraagd of ik er bij wilde zijn, 's morgens of 's middags. toen ik aangaf dat 's middags krap werd kon het ook wel een kwartier later. Dus overleg en ruimte, uiteraard binnen de mogelijkheden.

Hopelijk gaat het morgen wel lukken. WEl leuk voor hem als er nog even aandacht aan wordt besteed.
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: is dat nou te veel gevraagd? KDV

Bericht door Ana »

Wat flauw zeg. En dan loop je toch weer even tegen andere cultuur aan of niet. Ik zou ook zo balen!! Hopelijk vind je morgen beetje begrip...
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8006
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: is dat nou te veel gevraagd? KDV

Bericht door Sarina »

Oh, kan me goed voorstellen dat je baalt!! Hopelijk kun je het wel aankaarten, zeker als het niet de eerste keer is.
Knuffel!
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12500
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: is dat nou te veel gevraagd? KDV

Bericht door monika »

vanmorgen even binnen gelopen en besproken met de supervisor die er gisteren dus niet was. Ik in tranen zij in tranen. En voor andere kinderen wordt het ook altijd gevierd niet alleen voor ons hollanders, alle kindjes worden gevierd. De supervisor vond het ook heel erg, maar ja, zij gaat volgende week weg, afgebrand door alle weerstand de laatste tijd.

Ik hoorde van mijn collega dat haar dochter maandag haar ventolin niet had gehad. Een andere moeder vertelde me dat ze op dinsdag om 9 uur binnen liep en er stond een teacher tegen de kinderen te schreeuwen. :roll:

Tijd om op zoek te gaan naar een andere creche. dit is waanzin.Geen wonder dat Nic gisteravond buiten zichzelf van drukte was. volledig overprikkeld.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13396
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: is dat nou te veel gevraagd? KDV

Bericht door Chantal »

Ach dat is niet leuk... Als er inderdaad een ander kdv in de buurt is zou ik daar eens een kijkje gaan nemen.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6137
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: is dat nou te veel gevraagd? KDV

Bericht door Mamalon »

Oh wat naar zeg! Arme Ni c en andere kids. Er lijkt daar iets goed mis te zijn. Fijn dat je klacht erkend is maar daar heeft Ni c nu niets meer aan. Hopelijk vind je een andere opvang. En anders is het inbrengen van je klacht via de ouderraad misschien nog een optie?
Mamalon
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12500
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: is dat nou te veel gevraagd? KDV

Bericht door monika »

Misschien, maar ik heb niet zo veel fedusie in de ouderraad, ze communiceren niet echt en hebben geloof ik erg veel macht,zoals invloed op leidsters ontslaan. Niet fijn als ze dan alleen maar communiceren over fundraisers en meer geld en tijd van je willen. (geld en tijd heb ik allebei niet).

Ik heb nu gevraagd om de contact gegevens van het management. (de manager is volgens mij ook al 4x veranderd in ruim een jaar, nog wel dezelfde organisatie sinds een jaar). Ik had eigenlijk wel een berichtje verwacht naar aanleiding van mijn klacht vooral omdat de supervisor weg gaat.

Het vinden van een nieuw kdv vind ik ook weer zo wat. Eerst wat op lokatie gezocht via internet maar dat brengt me nog niet echt aan addressen. Ik zal eens vragen hoe onze buurvrouw hun kdv vindt en eens een rondje rijden voor namen en addressen tussen Jorts school en mijn werk en dan gericht info over ze zoeken via internet, inspectie rapporten en dan een paar uitzoeken om te bezoeken.
Bah, ik baal er zo van. We hadden dit kdv gekozen omdat ze altijd zo respectvol omgingen met de kinderen en over 8 jaar maar weinig verloop in teachers hadden en we vertrouwen hadden in de vaste ploeg.
Hsd ik al bah gezegd?
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: is dat nou te veel gevraagd? KDV

Bericht door Emmy »

Vervelend zeg, Monika, ik zou hier ook niet blij van worden! Je moet altijd maar weer afwachten of het nieuwe dagverblijf doet wat ze beloven....Maar ja, blijven waar je kind nu zit, is ook niet echt een optie. Succes!
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12500
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: is dat nou te veel gevraagd? KDV

Bericht door monika »

ik heb voor het weekend nog een lange email naar de nieuwe manager gestuurd en een netjes antwoord gekregen.
ik heb daarna aangegeven dat ik graag nog een keer met haar een afspraak wil als ze weet wat er precies is gebeurd op die dinsdag en dat ik graag meer info wil over welke taken en bevoegdheden de commissie en het management nou heeft.
ik zou denken dat ik deze week toch wel een afspraak voor volgende week kan krijgen.

pompiedom, pompiedom, ik wacht.....
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Re: is dat nou te veel gevraagd? KDV

Bericht door Liesje28 »

Tjonge, wat een vervelend gedoe zeg.. Ik hoop dat er een oplossing/ antwoord komt waar je vertrouwen in hebt!
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12500
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: is dat nou te veel gevraagd? KDV

Bericht door monika »

Gisteren had ik een gesprekje met Nic bij het slapen gaan over dingen die we niet leuk vinden zoals grote broers die schreeuwen als ze ruzie hebben :wink: . Zegt hij out of the blue 'mijn cheese cake is nog op day care'. Bleek dat hij nog steeds wachte op de verjaardagstaart die rond gedeeld zou moeten worden.
Ik 'savonds nog zo'n ding in elkaar gedraaid, gelukkig had ik de ingredienten in huis. Ik om 7:30 langs gelopen en gevraagd of ze met morning tea cake konden eten. Gelukkig was mijn oude getrouwe Joy er weer die er al 10 jaar werkt en Jort ook gehad heeft. Afgesproken dat ze als nog een taart zouden eten met kaarsjes en een liedje. Foto's zouden naar me toe gestuurd worden.
Dus man taart met Nic gebracht. Is gegeten. Foto's nog niet gezien, maar Nic vertelt dat hij z'n taart heeft gegeten, dus het is echt gebeurd.

Joy vertelde dat ze voortaan alle taart in de ochtend zullen eten wanneer alle kinderen er zijn. ::idea:

Nog niets gehoord van kdv manager er ergens wel teleurstellend dat kdv zelf niet een taart heeft geregeld in overleg met ons om het goed te maken. Dat had toch wel aardig geweest.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4916
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

Re: is dat nou te veel gevraagd? KDV

Bericht door marjolein62b »

Wat super van jouw om het opnieuw te doen.

Ook bijzonder van nic dat hij er nog wel op rekende.
Waarom zou je dat doen ?
Mama van Joep (16) en Maartje (14)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12500
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: is dat nou te veel gevraagd? KDV

Bericht door monika »

Ja, dat was ook niet in mij opgekomen dat hij na een week nog steeds wachtte op z'n taart.

Afsrpaak voor volgende week staat met de manager. foto's nog niet gezien, dus maar weer een mailtje gestuurd met de vraag naar welk mail adres ze zijn gestuurd, want ze zitten ook niet in de spam box.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Plaats reactie