Jesse 1e graads brandwonden...

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Jesse 1e graads brandwonden...

Bericht door Miranda »

Gaat onze vakantie een keer zonder ongelukken, hebben we een dag na thuiskomst hier vette pech:Jesse heeft in een recordtempo mijn hete thee te pakken gekregen. Het stond echt net op tafel, was dus nog gloeiend heet.... Vol over zijn buik heen.... arm kereltje!
Ik stond in de keuken toen het gebeurde, hoorde wat vallen en Jesse brullen. Alexander was erbij. Ik heb gelijk de kraan aangedaan en Alexander geroepen dat hij met Jesse hier moest komen. Gelijk in de gootsteen gezet en flink gekoeld. En Jesse maar brullen...
Het werd echter steeds roder en roder dus toch maar de HAP gebeld. We mochten gelijk komen. Daar constateerden ze dat het 1e graads brandwonden zijn maar dat we goed en snel gehandeld hadden. Het had anders veel erger kunnen zijn.
Ze hebben zijn buik ingesmeerd met koelzalf en goed ingepakt met gaasjes en verband.

Man, wat ben ik geschrokken... Dit was echt mijn ergste nachtmerrie, die werd even werkelijkheid gisteravond. Altijd zo alert met dit soort dingen en dan gebeurt het toch...

Straks moeten we weer terug naar de HAP, arts wil het straks nog even zien. Heb net zelf even onder het verband gespiekt en het lijkt stukken minder te zijn. Jesse zelf is vrij rustig voor zijn doen, vind hem erg tammetjes.
Maar langzamerhand krijgt hij weer wat meer praatjes.

Overigens hebben we verder een fantastische vakantie gehad, zijn 16 dagen in Luxemburg geweest. Wat geweldig mooi daar!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Jesse 1e graads brandwonden...

Bericht door Ana »

Wat enorm zielig!! Hopelijk komt hij er inderdaad goed vanaf.

Ik had als klein kind iets dergelijks maar dan met het koffieapparaat (nieuwsgierig aangelegd - wilde weten hoe het werkte) maar dat was toen wel deels tweedegraads.
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5052
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Jesse 1e graads brandwonden...

Bericht door Hemmie »

Oh, pff, ja daar ben ik ook altijd zo bang voor. Ik probeer altijd zo goed op te passen met dat soort dingen, maar toch zie je wel eens iets over het hoofd, of zijn ze toch sneller/vaardiger dan je had gedacht. Gelukkig lijkt het mee te vallen!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
mamavans

Re: Jesse 1e graads brandwonden...

Bericht door mamavans »

Oh vreselijk, dan schrik je... Zie je maar hoe snel zulke dingen kunnen gebeuren. Sara zit iedere keer met haar vingers aan de oven als daar iets in zit want dat ziet er natuurlijk zo leuk uit. Tot nu toe kan ik haar steeds wegtrekken maar ze blijft gaan en ik vrees voor het moment dat ik het een keer niet zie en ze haar handjes verbrand.

Sterkte voor Jesse, heel sneu. Hopelijk snel weer beter!
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14119
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Jesse 1e graads brandwonden...

Bericht door jikke »

o dat doet zo'n zeer. beterschap. wat een domper op de terugkomst.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8006
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Jesse 1e graads brandwonden...

Bericht door Sarina »

Oh wat een schrik zeg! Gelukkig lijkt het ok af te lopen
Ooit ook gehad, hete kop soep over mij heen, xS
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12500
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Jesse 1e graads brandwonden...

Bericht door monika »

wat een schrik. Ik heb als peuter een hele theepot over me heen gehad omdat ik zo eigenwijs was om de theemuts open te maken (soort pluchenkoffer met knip slot) dat schoot open en de rest kan je zelf bedenken. Gelukkig stond het babybadje nog vol met water en heeft m'n moeder me er zo ingeplonkt. Dat was m'n geluk, want ik heb er geen enkel lidteken van overgehouden.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Eve71ne
J&J HAWAII
Berichten: 6256
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:09 am

Re: Jesse 1e graads brandwonden...

Bericht door Eve71ne »

Dan schrik je wel even! Hopelijk is het bij eerste graad gebleven? Gelukkig heb je goed gehandeld!
Meike 12-04-2006 en Benthe-08-09-2009

Zorgen moet je doen, niet maken
Gebruikersavatar
Moosje
J&J MAURITIUS
Berichten: 5070
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:20 pm

Re: Jesse 1e graads brandwonden...

Bericht door Moosje »

Oei, dat was wel even schrikken !
Mama van N!kk! (2004), Lec0 (2007) en R00s (2013)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Jesse 1e graads brandwonden...

Bericht door Miranda »

De schade valt gelukkig mee! 2 plekjes waren gisteren toch nog wat vuriger, dat is waarschijnlijk toch 2e graads... Dat zouden blijvende littekens kunnen worden. Maar dat zijn echt minimale plekjes, arts verwacht dat we er niks van terug zien.
Controle was gisteren goed, het verband is er af en er zit nu ook geen zalf meer op. Jesse lijkt er ook geen last meer van te hebben.... Hij was gisteren de hele dag wel erg timide maar vanmorgen weer net als anders, enorm ondeugend!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9534
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: Jesse 1e graads brandwonden...

Bericht door muppet »

Fijn dat het uiteindelijk nog meevalt zeg. Wat zullen jullie enorm geschrokken zijn. Beterschap voor je mannetje.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14119
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Jesse 1e graads brandwonden...

Bericht door jikke »

fijn dat het met een sisser afgelopen is.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12500
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Jesse 1e graads brandwonden...

Bericht door monika »

fijn dat het mee valt.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6290
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Jesse 1e graads brandwonden...

Bericht door drus »

O, wat is dat schrikken! Wat goed gehandeld en hopelijk valt het mee met die twee plekjes.

Uit ervaring van mijn broer (met anderhalf 2/3e graads verbrand), weet ik dat mijn ouders advies kregen de plekken langdurig uit de zon te houden, tot zijn 7e heeft hij dus in de zomer met lange broeken en t-shirts gelopen en werd daaronder ingesmeerd. Het schijnt dat zonnebrand op (littekens) brandwonden, het alsnog weer actief kan maken.

En met het mooie weer wat er nu nog komt..... ik dacht, ik geef de tip (hoeft bij J esse vast niet 6-7 jaar lang....).
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Jesse 1e graads brandwonden...

Bericht door Miranda »

drus schreef:O, wat is dat schrikken! Wat goed gehandeld en hopelijk valt het mee met die twee plekjes.

Uit ervaring van mijn broer (met anderhalf 2/3e graads verbrand), weet ik dat mijn ouders advies kregen de plekken langdurig uit de zon te houden, tot zijn 7e heeft hij dus in de zomer met lange broeken en t-shirts gelopen en werd daaronder ingesmeerd. Het schijnt dat zonnebrand op (littekens) brandwonden, het alsnog weer actief kan maken.

En met het mooie weer wat er nu nog komt..... ik dacht, ik geef de tip (hoeft bij J esse vast niet 6-7 jaar lang....).
Dat wist ik niet! Het scheelt dat Jesse nu eigenlijk altijd nog wel een romper aan heeft, het moet al meer dan 30 graden zijn wil ik hem de romper uitlaten....
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Jesse 1e graads brandwonden...

Bericht door kaatje71 »

ik ben op mijn rug derdegraads verbrand toen ik 5 was maar ik ben er nooit de zon om uit gebleven....
Maar de adviezen kunnen misschien ook wel weer bijgesteld zijn.

Gelukkig dat het met een sisser afgelopen is, uiteindelijk...
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
mamavans

Re: Jesse 1e graads brandwonden...

Bericht door mamavans »

Ik heb een aantal jaar geleden een vrij ernstige brandwond op mijn hand opgelopen en weet dat het nog lang pijn heeft gedaan in de volle zon op zomerdagen wanneer de zonkracht sterk was vooral. Toch wel zeker 2 a 3 jaar. Een hand is zo lastig uit de zon te houden. Ik weet niet of het ook schadelijk is en ik heb niet het idee dat het het weer actief heeft gemaakt ofzo, maar pijn deed het wel in de zon. Dus ik zou vooral daarop letten, of hij er geen pijn van krijgt als ze zon erop schijnt.
Gebruikersavatar
vuurvonk
J&J MAURITIUS
Berichten: 5213
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:09 pm

Re: Jesse 1e graads brandwonden...

Bericht door vuurvonk »

goed gehandeld en gelukkig valt de schade mee maar hou het goed in de gaten de komende tijd.sterkte
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
Plaats reactie