Bijzondere opmerking over bv

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Bijzondere opmerking over bv

Bericht door Mare »

Ik ga bijna nooit naar het cb, maar vandaag wel weer een keer voor de oogtest. De wijkverpleegkundige maakte her en der een stomme opmerking, die ik allemaal wijselijk heb genegeerd, maar de leukste was over borstvoeding.

Zij vond dat sem te zwaar is, maar ja hij was ook wel eens dikker. Dat was vast in de borstvoedingsperiode. Toen ik haar vertelde dat hij nog steeds bv krijgt, was haar reactie:


Maar hij eet verder wel normaal toch? Dus het is als een beker melk?

-.-
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5052
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Bijzondere opmerking over bv

Bericht door Hemmie »

Oh ja, altijd zo suf, die mensen die denken dat een peuter of kleuter die bv krijgt daarnaast niet normaal eet :roll:

Hopelijk heeft ze vandaag wat geleerd, maar ik vrees...
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6137
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: Bijzondere opmerking over bv

Bericht door Mamalon »

Nou inderdaad. Wat een opmerking, en dat van een proffesional... Ik heb wel eens een arts gesproken op de mammapoli, en die zei dat je een kind wel tot het tiende jaar kon voeden (ik zei vlak ervoor dat ik mijn pasgeborene misschien wel langer dan gemiddeld zou voeden). Dat is dan weer een ander uiterste :lol:
Mamalon
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6290
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Bijzondere opmerking over bv

Bericht door drus »

Mamalon schreef:Nou inderdaad. Wat een opmerking, en dat van een proffesional... Ik heb wel eens een arts gesproken op de mammapoli, en die zei dat je een kind wel tot het tiende jaar kon voeden (ik zei vlak ervoor dat ik mijn pasgeborene misschien wel langer dan gemiddeld zou voeden). Dat is dan weer een ander uiterste :lol:

Als het moet, moet het, maar als ik me voorstel dat ik mijn bijna 10-jarige nu aan de borst nog zou hebben...

Dan krijg ik als langvoedsters zelfs een ieeuww-gevoel :D

Stomme opmerkingen cb
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12504
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Bijzondere opmerking over bv

Bericht door monika »

Mare schreef:
Maar hij eet verder wel normaal toch? Dus het is als een beker melk?

-.-
Misschien ligt het aan mij, maar ik vind het niet zo'n beroerde uitspraak hoor. Ze doet gewoon wat ze moet doen in haar rol; checken of kind normaal eet en niet afkeuren dat hij nog bv krijgt. Dat ze dan even overslaat dat bv ook belangrijk is voor het socio-emo aspect, ach kniesoor die daar op let?!

Wat had je dan als uitspraak willen hebben?
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11958
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Bijzondere opmerking over bv

Bericht door MarietteD »

Dat wilde ik ook net typen Monika. Ik vind het bijzonder dat je het bijzonder vindt :P
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Bijzondere opmerking over bv

Bericht door Mare »

Jullie missen de 'grap' het is geen bekertje melk. Hij krijgt heel normaal melk uit de borst, moedermelk, mensenmelk en dus niet wat zij normaal vindt een bekertje koeienmelk.

Maar het was ook de hele strekking van het gesprek. Deze vrouw was heel aanmatigend, maakte meerdere tenenkrommende opmerkingen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11958
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Bijzondere opmerking over bv

Bericht door MarietteD »

Mare schreef:Jullie missen de 'grap' het is geen bekertje melk. Hij krijgt heel normaal melk uit de borst, moedermelk, mensenmelk en dus niet wat zij normaal vindt een bekertje koeienmelk.

Maar het was ook de hele strekking van het gesprek. Deze vrouw was heel aanmatigend, maakte meerdere tenenkrommende opmerkingen.
Ja het zal inderdaad ook de opbouw van het gesprek zijn en dat je tenen steeds krommer raakten.

Ik kan me gewoon goed voorstellen hoe zij een beeld heeft van wat een kind op een dag moet eten en drinken en dat in haar hoofd afvinkt. En dan is de borstvoeding te vergelijken met wat op haar lijstje staat onder 'bekertje melk'. Check! Ik hoor het haar denken :P Vandaar dat het op mij niet bijzonder overkomt. Meer van: dat is dus in orde.
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14120
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Bijzondere opmerking over bv

Bericht door jikke »

ik had het ook niet als negatief gelezen. maar de toon en de rest van het gesprek lezen we natuurlijk niet. Jammer. Zelf geen ervaring mee. Mijn cb was juist blij dat ik lang voedde. Was goed voor het kind al adviseerde ze met 8 maanden toch echt aan bijvoeding te gaan beginnen. Door verhuizing had ik dat wat voor ons uit geschoven.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Bijzondere opmerking over bv

Bericht door Mare »

Ik bedoelde eigenlijk niet eens heel erg mopperig, maar meer echt bijzonder/opmerkelijk/grappig dat zij hoort een kind krijgt nog bv en de link legt naar een beker melk. Ik besef dat dit in deze maatschappij heel normaal is, maar voor mij helemaal niet.

Ik had deze vrouw nooit eerder gesproken, maar ik vond haar wel vervelend. Het is bij dit bureau erg afhankelijk met wie je te maken hebt.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5052
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Bijzondere opmerking over bv

Bericht door Hemmie »

monika schreef: Ze doet gewoon wat ze moet doen in haar rol; checken of kind normaal eet en niet afkeuren dat hij nog bv krijgt. Dat ze dan even overslaat dat bv ook belangrijk is voor het socio-emo aspect, ach kniesoor die daar op let?!
Ik vind de opmerking vooral heel onwetend overkomen, ze moet die borstvoeding in een ander perspectief plaatsen, anders kan ze er niets mee. Omdat hij bv krijgt, gaat ze zich opeens afvragen of hij wel normaal eet, terwijl dat er bij een peuter gewoon los van staat. En dan vind ik het dus wel degelijk schokkend dat zo'n opmerking van een verpleegkundige komt.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
mamavans

Re: Bijzondere opmerking over bv

Bericht door mamavans »

Hier laatst, niet bij het CB want daar zijn we al een tijdje niet meer geweest, maar van een bekende: "krijgt hij nog bv? Maar eet hij nog geen vaste voeding dan?" Vervolgens vond zij het heel vreemd dat hij én vaste voeding eet én bv krijgt. Hallo, hij is 8 maanden? Baby's die de fles krijgen krijgen die toch ook nog met 8 maanden?
Plaats reactie