Borstvoeding en bijten

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Regina
J&J SANTORINI
Berichten: 3616
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:29 am

Borstvoeding en bijten

Bericht door Regina »

Hoe zat dat ook alweer?

Mijn nichtje heeft een zoontje van nu 4 maanden en hij begint te bijten. Ze vraagt aan mij wat ze er aan kan doen maar je het is voor mij alweer even geleden. Ik kan mij iets herinneren over auw roepen en afkoppelen.

Verder nog andere tips?
Regina, moeder van
Mirte (15-10-2004) Nikki (09-10-2007) Liam (11-05-2010)
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9534
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: Borstvoeding en bijten

Bericht door muppet »

Neusje in de borst duwen, dan laat hij vanzelf los. Ik riep idd auw, met als gevolg dat Anouk 1 dag en Eline 2 dagen niet meer durfde te drinken :oops: Daarna hebben ze ook nooit meer gebeten.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: Borstvoeding en bijten

Bericht door Deborah »

W essel beet mij een keer zo hard dat ik in een reflex een tikje tegen zn wang gaf. Oke niet helemaal pedagogisch, maar hielp wel. De andere 3 hebben nooit echt gebeten. Nou ja pas op oudere leeftijd als grapje. Maar dan zei ik gewoon als je bijt mag je niet meer drinken
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
mamavans

Re: Borstvoeding en bijten

Bericht door mamavans »

Hier vonden ze allebei hard au roepen erg grappig. Dus dat was vooral reden om het nog een keer te doen. Gewoon rustig zonder iets te zeggen loskoppelen en wegzetten werkte het beste. Ik denk dat je per kind moet kijken wat werkt...
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12021
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Borstvoeding en bijten

Bericht door Esther »

Goed opletten wanneer hij bijt. Is het tegen het eind van de voeding, als hij eigenlijk al niet meer heel enthousiast drinkt? Dan iets daarvoor loskoppelen.
En goed kijken wanneer de hap verandert, als hij zijn tong terugtrekt. Maar dat vond ik zelf erg lastig om te zien.
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12021
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: Borstvoeding en bijten

Bericht door Esther »

Overigens reageerde ik altijd heel primair, het doet echt zeer :(
Dan schrokken ze wel, maar was niet altijd afdoende. Geduld hebben en doorzetten is het belangrijkste denk ik ;)
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6290
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Borstvoeding en bijten

Bericht door drus »

Aanvullend hierop kakte mijn bv-houding tegen die leeftijd ook wat in. Mij hielp het ook om weer heel goed op te letten hoe ik aanlegde
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8653
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: Borstvoeding en bijten

Bericht door Ilse501 »

Pieter deed het een keer met 6/7 maanden en ik zei toen vrij hard au en heb meteen uitgelegd dat het pijn deed, als hij beet. Daarna heeft hij het nooit meer gedaan, behalve als bij bijna sliep. Ik moest dan goed opletten, want hij was zich er dan echt niet bewust van. De afstraffing was flink, als ik dat niet deed :?
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: Borstvoeding en bijten

Bericht door Mare »

Ik denk wel dat de aanpak afhankelijk is van het kind. Bij David hielp eigenlijk niets, behalve wachten dat zijn tanden doorgekomen waren. In die tijd beet hij namelijk altijd. En idd elke keer loskoppelen en opnieuw beginnen.

Bij Sem moest ik goed opletten dat hij goed begon en als hij begon te knijpen dan gelijk wisselen van kant of borstcompressie doen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5052
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Borstvoeding en bijten

Bericht door Hemmie »

Ilse501 schreef:behalve als bij bijna sliep. Ik moest dan goed opletten, want hij was zich er dan echt niet bewust van. De afstraffing was flink, als ik dat niet deed :?
Ja, dat deed Abel ook, bijzonder pijnlijk maar weinig aan te doen, want hij deed het niet bewust. Altijd opletten en op het juiste moment afkoppelen dus. Volgens mij hebben alle 3 de kinderen wel eens gebeten, maar direct afkoppelen en wegleggen werkte goed, dat leerden ze heel snel.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: Borstvoeding en bijten

Bericht door Jo Jo »

Tepeltartaar noemde mijn vader dat....
muppet schreef:Neusje in de borst duwen, dan laat hij vanzelf los..
Dat werkte hier idd het beste.
Plaats reactie