bv aan ouder kind - gezellig

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3486
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

bv aan ouder kind - gezellig

Bericht door Appendix »

Ik vind het toch zo gezellig met een ouder kind aan de borst! Ze noemt mijn melk "(s)Noepjesmelk" :verliefd: en toen ze vanavond heel lekker tussen R en T op de bank een filmpje keek, vroeg ze aan R of ze even bij hem melk mocht drinken. R zei heel lief: "O, maar ik heb geen melk". Ze kneep in zijn borst en zei toen droog "Ik voel het." :D

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10993
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: bv aan ouder kind - gezellig

Bericht door Dorien »

Aaaaah wat superschattig
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: bv aan ouder kind - gezellig

Bericht door Mare »

Superschattig. Het is ook echt iets wat ik niet had willen missen.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6137
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: bv aan ouder kind - gezellig

Bericht door Mamalon »

Zó lief! Hartverwarmende herinnering (voor mij, dan). Hoe zie je jullie bv relatie in de toekomst? Kan me trouwens voorstellen dat je dat niet wil delen hoor.
Mamalon
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6214
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: bv aan ouder kind - gezellig

Bericht door mama talla »

Echt lief hè? :verliefd: Schattig ook hoe de andere kinderen er op reageren.

Hier ook een mooie anekdote. Anna zei al een tijd: als ik 4 ben ga ik niet meer mammam drinken. Oke, is goed meisje, wat jij wil. Als je wilt stoppen, prima. Maar komt puntje bij paaltje (4e verjaardag geweest), zegt ze: nee mama, ik ga toch nog maar even mammam drinken want ik ben nog klein, ik moet nog in een stoeltje. Ik eerst ::?: ::?: ::?: ::?: Zegt ze: ja, in de auto. Ik ben niet groot geworden hoor toen ik 4 werd.
Oke, dus ze drinkt nu nog bij mij.

Groeten, Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: bv aan ouder kind - gezellig

Bericht door Gerrie »

Geweldig!
Heerlijk dat jullie kinderen nog bij jullie drinken.

Sarah is zelf gestopt toen ze net 2 was geloof ik. Laatst hadden we het erover, zie ze: soms had mama melk ik de borsten en soms yoki. Ik herinner me ook nog dat ze soms tijden het drinken zei dat ze yoki dronk, waarbij ik haar dan verbeterde dat het melk was. Vond het wel tof dat ze het na ruim een jaar nog terug kon halen uit haar herinnering.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5052
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: bv aan ouder kind - gezellig

Bericht door Hemmie »

Ik vind het ook zo gezellig! Bij Marrit heb ik op een gegeven moment wel afgesproken dat ze met 5 niet meer bij me zou drinken. Ze dronk de periode daarvoor al niet zo vaak meer (had toen ook een baby), dus dat ging makkelijk, ook omdat we het al zo lang van te voren hadden overlegd. Bij Abel ga ik dat binnenkort ook zo afspreken, en dan hoop ik dat het net zo makkelijk zal gaan. Maar wat zal dat raar zijn, na 11,5 jaar geen kind meer aan de borst :mrgreen:
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5052
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: bv aan ouder kind - gezellig

Bericht door Hemmie »

Bij Marrit vond ik trouwens de mooiste uitspraak toen Abel net geboren was. Na maandenlang droogdrinken riep ze uit: Nu is er heel veel melk! Met daarbij van die glunderende oogjes, prachtig!
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3486
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: bv aan ouder kind - gezellig

Bericht door Appendix »

Wat een lieve reacties allemaal! Leuk om te zien hoe al die kindjes genieten van hun eigen melk en de mama-momentjes.

Mamalon vroeg hoe ik het in de toekomst zie. Ik weet het niet. Ik ben bij de eerste ooit begonnen met "zien of het lukt"... en gestopt toen ik na bijna twee jaar weer zwanger was :D . Bij R ben ik ook gestopt toen ik weer zwanger was (na 2,5 jaar). Dat was voor mij een makkelijke beslissing, ik vond één uitvreter (binnen of buiten) wel voldoende.

Ik wil niet weer zwanger worden, dus nu weet ik het niet. Ik zal het gaan missen als we stoppen, maar ik ben er nu ook wel zat van dat ik 's avonds heel lang bezig ben om haar naar bed te brengen. En ze wil vaak meer drinken dan er is, dat voelt niet fijn. Ach, niets doen is ook een beslissing en misschien stopt ze wel vanzelf. :roll: :wink: :lol: :wink: :roll: (lees: dus niet)

@
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6137
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: bv aan ouder kind - gezellig

Bericht door Mamalon »

Wat sta je er mooi in. Ikzelf heb afgebouwd; eerst om de avond en later ook beperken in de duur (twintig tellen of zo). zo nam de productie af en op een gegeven moment was het klaar. Ik heb er warme herinneringen aan!
Mamalon
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Re: bv aan ouder kind - gezellig

Bericht door Mare »

Ik heb een tijdje geleden er ook een bericht over geplaatst. Sem is dus uiteindelijk wel vanzelf mee gestopt. Had ik ook nooit verwacht. Hij was wel iets jonger.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Kachen

Re: bv aan ouder kind - gezellig

Bericht door Kachen »

Lief! Zolang je er fijn bij voelt, niets mis om gewoon te wachten wat het natuurlijk beloop is?

Ik hield het zelf niet langer vol dan 2 jaar, toen ben ik zelf gestopt, te veel geklier en gespook :oops: ...
Maar Nathalie weet ook nog goed, als ik me sta aan te kleden en ze ziet blote borsten dan vraagt ze toch nog wel eens of ze mag drinken, zelfs nu nog, ruim een jaar later... Soms vind ik dat nu dan wel jammer dat het over en uit is :wink: , al heb ik absoluut geen spijt van mijn keuzes toentertijd.
Plaats reactie