Jesse, ons klauteraapje... (hersenschudding)

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Jesse, ons klauteraapje... (hersenschudding)

Bericht door Miranda »

.... is vanavond keihard uit zijn bed gestuiterd :cry:
Hij klimt de laatste tijd altijd zelf uit zijn ledikantje, gaat steeds goed. Maar vanavond dus niet... :(
Ik zat beneden met Marit en ineens een keiharde knal, ik ben echt nog nooit zo snel boven geweest volgens mij...
Hij lag helemaal perplex/ versuft op de grond, huilde niet maar keek beetje wazig om zich heen.
Toen ik Marit riep om een nat washandje te pakken begon hij pas te huilen.
Normaal is hij erg lang overstuur als hij zo hard valt, nu was het maar heel even en zat hij rustig (wel héé erg rustig....) bij mij op schoot. Zo ken ik hem echt niet.
Hij is nu weer wat helderder, ging wel wat dingen pakken maar stond wel erg wiebelig op zijn benen.

Nu, een uurtje later krijgt hij weer praatjes maar ik vind het nog maar niks. Hij was zo versuft, dat ken ik echt niet.
Hopelijk valt het allemaal mee...
Laatst gewijzigd door Miranda op do sep 22, 2016 3:48 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10993
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Jesse, ons klauteraapje...

Bericht door Dorien »

Och wat een schrik! Tijd voor een peuterbedje dus...
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8653
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: Jesse, ons klauteraapje...

Bericht door Ilse501 »

Bel de huisartsenpost even. Dat hij zo suf is, klopt niet. Ook al hoef je niet te komen, dan weten ze het wel en mocht er dan toch wat zijn, dan hoef je het hele verhaal niet dan te vertellen. En ik zou advies vragen of je wel of niet moet wekken. Sterkte!
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6290
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Jesse, ons klauteraapje...

Bericht door drus »

Och jee, hoe is het nu?
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Jesse, ons klauteraapje...

Bericht door Miranda »

Ilse501 schreef:Bel de huisartsenpost even. Dat hij zo suf is, klopt niet. Ook al hoef je niet te komen, dan weten ze het wel en mocht er dan toch wat zijn, dan hoef je het hele verhaal niet dan te vertellen. En ik zou advies vragen of je wel of niet moet wekken. Sterkte!

Heb ik inderdaad net gedaan, ik twijfelde toch te veel...
Alles wijst erop dat hij een hersenschudding heeft: de harde val, enorme bult op zijn hoofd, even buiten westen zijn geweest, kokhalzen, niet reageren zoals anders.
Ik heb een arts gesproken. Omdat Jesse nu slaapt mag ik hem laten liggen. Wel de komende 6 uur elk uur wakker maken, daarna elke 2 uur. Dit geldt tot morgenavond.
Bij twijfel vannacht gelijk bellen.
Wel lastig oordelen hoor of hij echt moe is of dat het toch suffigheid is. Net hebben we hem wakker gemaakt, maar dat viel niet mee. We hadden hem rechtop gezet maar hij liet zich zo weer vallen om verder te slapen. Pakte zijn speen en knuffel ook niet. Manlief heeft hem er uit gehaald, pas toen riep hij om mij. Manlief vroeg waar ik was, hij keek gelijk naar mij. Dat vonden we goed teken. Even geknuffeld en weer in bed gelegd.
Straks leggen we hem lekker bij ons in bed, ik heb hem nu graag dicht bij mij!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9534
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: Jesse, ons klauteraapje...

Bericht door muppet »

Dat zal een klap zijn geweest, schrikken zeg. Goed dat je de ha hebt gebeld en hem lekker bij je in bed neemt! Hopelijk hebben jullie een goede nacht en is er morgen alleen nog een buil over. Sterkte en beterschap!
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
J_udith
J&J HAWAII
Berichten: 6255
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:49 am

Re: Jesse, ons klauteraapje...

Bericht door J_udith »

Dat is flink geschrikken. Hoe is het nu met jullie?
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Jesse, ons klauteraapje... (hersenschudding)

Bericht door Miranda »

Vanmorgen toch nog weer bij de HA geweest. Jesse was soms echt moeilijk wakker te krijgen. Was vanmorgen nog erg suf en sloom en valt/ struikelt ook steeds. Eten wilde hij vanmorgen ook niet, zat weer wat te kokhalzen.
Dat vallen/ struikelen komt doordat (waarschijnlijk) het evenwichtsorgaan een opdoffer heeft gehad. HIj was al verkouden, dit er ook nog bij kan het veroorzaken. Moet tijd hebben, maar met paar dagen zal het wel minder worden aldus de HA.

Inmiddels krijgt hij wel weer meer praatjes, maar hij is nog wel erg rustig, valt soms op de meest gekke momenten in slaap en komt erg vaak knuffelen (nou is dat laatste natuurlijk niet zo'n straf :D ).

Het slapen vanmiddag ging moeizaam. HIj was erg moe, maar durfde niet te gaan slapen zonder mij. Aangezien mijn nachtje ook erg kort was zijn we samen in ons bed gaan liggen. Hij heeft uiteindelijk ongeveer 2 uur geslapen maar werd wel elk half uur even huilend wakker. Zodra hij mij zag of voelde was het weer goed, maar wat sneu dit....
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8653
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Re: Jesse, ons klauteraapje... (hersenschudding)

Bericht door Ilse501 »

Oh bah, dat klinkt erg heftig!! Ik hoop dat hij snel weer opknapt en zichzelf wordt!
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: Jesse, ons klauteraapje... (hersenschudding)

Bericht door Jo Jo »

Geef het vooral de tijd. Mattias was ruim twee toen hij een forse hersenschudding opliep (enige tijd bewusteloos), en het heeft maanden geduurd voordat ik vond dat hij weer helemaal de oude was. De eerste weken vooral heel heel gevoelig voor prikkels (zat bij mij in de doek en dook steeds 'lekker' weg, zonnebril op, etc etc) daarna begon die gevoeligheid langzaam af te nemen, maar bij teveel drukte al snel wit wegtrekken.
Succes.
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10993
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Jesse, ons klauteraapje... (hersenschudding)

Bericht door Dorien »

Ach arm manneke toch! Heel veel beterschap voor je JEssemannetje!
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Ana
J&J MAURITIUS
Berichten: 4279
Lid geworden op: wo jun 22, 2011 12:49 pm

Re: Jesse, ons klauteraapje... (hersenschudding)

Bericht door Ana »

Ach wat sneu!! zo klonk het gelijk al, goed dat je toch gebeld hebt.
Fijn dat je hem zo lekker bij je houdt. Hij heeft zijn lieve mama nu nodig!
Beterschap!!!
J0ela, 21.02.11 en I.van, 31.07.12
Gebruikersavatar
J_udith
J&J HAWAII
Berichten: 6255
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:49 am

Re: Jesse, ons klauteraapje... (hersenschudding)

Bericht door J_udith »

Die val is erg hard aangekomen. Annemarie had met 8 jaar oud een hersenschudding en ik weet nog dat het weken heeft geduurd voor ze weer tegen prikkels kon. Weken ook erg moe en toch slecht slapen. Sterkte en beterschap.
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Jesse, ons klauteraapje... (hersenschudding)

Bericht door Miranda »

Past het slechte slapen bij een hersenschudding? Dat wist ik namelijk niet... Nu ook, hij loopt hier nog steeds rond.... In bed is het een groot drama, binnen een half uur is hij weer wakker en wil hij er uit...
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Gebruikersavatar
J_udith
J&J HAWAII
Berichten: 6255
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:49 am

Re: Jesse, ons klauteraapje... (hersenschudding)

Bericht door J_udith »

Hier sliep ze in ieder geval slecht. Misschien kwam dat ook wel omdat ze overdag in slaap viel als ze teveel prikkels had gehad. Soms werd ze 's nachts wakker van de hoofdpijn.
Gebruikersavatar
Mamalon
J&J HAWAII
Berichten: 6137
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 7:25 pm

Re: Jesse, ons klauteraapje... (hersenschudding)

Bericht door Mamalon »

Sneu zeg, dat is echt naar zo'n hersenschudding. Fijn dat hij bij jou in bed mag. Beterschap!
Mamalon
Gebruikersavatar
vuurvonk
J&J MAURITIUS
Berichten: 5213
Lid geworden op: di jul 27, 2010 1:09 pm

Re: Jesse, ons klauteraapje... (hersenschudding)

Bericht door vuurvonk »

sterkte!
Frédèrique 20-02-2008 en Yerick 22-08-2013
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12500
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Jesse, ons klauteraapje... (hersenschudding)

Bericht door monika »

Hoe is het nu?
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

Re: Jesse, ons klauteraapje... (hersenschudding)

Bericht door Miranda »

monika schreef:Hoe is het nu?
jesse heeft weer volop praatjes. speelt ook wel weer maar kan zo ineens weer instorten. Dan wil hij niets liever dan bij mij op schoot zitten en heel lang knuffelen (en slokje drinken :D )
Zijn eetlust is gelukkig weer terug sinds gisteren maar het slapen is nog steeds een drama.
Ik merk wel dat hij nog niet zo veel kan hebben, met name in het spelen met zijn zussen. Snel geirriteerd en huilen.
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
Plaats reactie