einde borstvoedingsavontuur

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Miranda
J&J HAWAII
Berichten: 6305
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 11:07 pm

einde borstvoedingsavontuur

Bericht door Miranda »

En daar is het moment dan.... Jesse heeft besloten om geen slokjes melk meer bij mij te willen drinken. Volgens eigen zeggen is het niet lekker meer.
Hij dronk de laatste tijd al niet veel meer, zo'n 2x per week nog een paar slokjes. Maar na die paar slokjes kijkt hij mij verontwaardigd aan om dan te melden dat het niet lekker is. IK grapte wel eens dat hij de andere borst dan ook niet meer hoeft. Ja, dat wilde hij dan nog wel, om vervolgens weer te zeggen dat het toch niet lekker is. En nu heeft hij er al een dikke week niet om gevraagd.

Ik heb, tijdens de zwangerschap al gezegd, dat ik graag mijn kind wilde laten bepalen hoe lang hij bij mij zou willen drinken.(heb ik met Marit niet gekund, met Danique wel en dat voelde erg goed!) En nu hij dat doet, is ineens daar het besef dat ik dus geen kindje meer zelf zal voeden. Jesse is en blijft de jongste. Op alle fronten is het ook beter. Mijn lijf zal niet nog een zwangerschap aan kunnen (met de vraag wat ik aan rest schade zal gaan krijgen), maar ook in combi met een kind wat veel aandacht, duidelijkheid en structuur nodig is gaat het niet werken. Daarnaast (voor degene die het nog niet weten), zit manlief ook in de molen voor een diagnose in waarschijnlijk, het ASS gebied.
Al met al een pittige combi. Ik ben degene die de boel thuis echt draaiende moet houden, en dan is het goed zo.

Maar toch ben ik er wat raar onder. Echt verdrietig ook niet, maar toch voelt het ook gek. Jesse wordt over ongeveer 6 weken 3 jaar. Ik vind het fijn dat ik hem zo lang dat heb kunnen geven maar stiekem had ik het ook wel leuk gevonden als we de 3 jaar hadden gehaald. Veel babyspullen zijn al weg (alleen babykamer, voedingskussen en wipstoel ligt er nog, iemand nog wat nodig? :D ) dus het is nu echt steeds een fase afsluiten.
Stukje bij beetje moeten we weer wat afsluiten en loslaten.
Even rekenend heb ik toch best lang bv gegeven. IK weet dat er mensen zijn die het nog langer hebben gedaan maar ik heb ook al menig record gebroken! :D Marit kreeg 14 mnd bv, Danique 2 jaar en 6 weken en Jesse dus 2 jaar en ong 10 maanden!

Van dat kleine mannetje met 3660 gram in maatje 50/56 is hij in een sneltreinvaart naar de 15 kg gegaan en maatje 98/104!
Miranda, mv Joran* (15-08-'06), Marit (15), Danique (13) en Jesse (8! :wink: )
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12500
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: einde borstvoedingsavontuur

Bericht door monika »

Wat mooi dat je je doel bereikt hebt en dat hij zelf kan bepalen wanneer het wel genoeg is geweest.

Ik snap best de melancholie over het afsluiten van een fase. Misschien waren je idealen anders, vele jaren geleden, maar nu is nu. En je verdient een dikke pluim voor hoe je je kinderen het beste geeft waar je maar kan.

En ook melancholie heeft z'n plaats in het leven en mag er zijn. Een beetje weemoed, een beetje terug kijken op een mooie tijd. Langzaam verder groeien in de volgende fase met nieuwe uitdagingen. Het duurt nog even voor je jongste ook naar school mag, dus nog even een beetje 'kleine tijd' met je jongste.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6290
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: einde borstvoedingsavontuur

Bericht door drus »

Vreemd is dat he? Ik was er ook weemoedig onder. Tohet is echt zo'n fase die voorbij is en niet meer gaat komen
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
AnnemiekD
J&J MAURITIUS
Berichten: 4665
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:23 am

Re: einde borstvoedingsavontuur

Bericht door AnnemiekD »

Oh Miranda, ik lees dit nu terwijl ik Gerben aan het voeden ben. Ik snap je hoor!
Het besef vooral dat het nooit meer komt. Heb je er wel een foto van gemaakt?
Annemiek, moeder van 3 dochters, jan 2006, jan 2008, dec 2009 en een zoon sinds 4 juni 2016.
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12021
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Re: einde borstvoedingsavontuur

Bericht door Esther »

Ik kan me voorstellen dat het even gek voelt. Weer iets dat nooit meer terugkomt.
Maar je kunt trots zijn!
Thuismaakmoeder van Anna (18 :shock: ), Lotte (16), Maartje (13), Roos (11) en Job (9)
Fransien80
J&J TEXEL
Berichten: 14
Lid geworden op: ma mar 06, 2017 9:14 am

Re: einde borstvoedingsavontuur

Bericht door Fransien80 »

Ik kan me voorstellen dat je er het moeilijk mee hebt om een bepaalde periode af te sluiten. Toch vind ik het vrij lang om een kind tot bijna 3 jaar nog de borst te geven. Maar als jij en je zoontje je daar goed bij voelen, waarom niet?
Gebruikersavatar
henringe
J&J SANTORINI
Berichten: 1482
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:24 pm

Re: einde borstvoedingsavontuur

Bericht door henringe »

Ik herken het. Ik vond het ook lastiger dan ik had verwacht toen ook voor Rosan de bv periode erop zat. Met de meiden had ik afgesproken dat als ze 4 werden dat we dan zouden stoppen. En dat was goed, maar tegelijk vond ik het confronterend dat daarmee weer iets 'nooit meer' zou zijn. Nooit meer zwanger, nooit meer zo'n kleine frummel, nooit meer bv. Tegelijkertijd is het een periode waarop ik heel erg trots ben en met voldoening op terug kijk.
!nge, mv $tijn ('03), C@rmen ('04) en R0san ('06)
Plaats reactie