Ik maak vandaag een taart :O

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6758
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Ik maak vandaag een taart :O

Bericht door petra1969 »

Sarah is vandaag jarig en wilde per se haar eigen taart met mij maken. Het moet zo'n taart met kitkat en m en m's worden. Zucht ... Ik ben geen ster met taarten. Maar goed. We hebben een recept voor biscuitdeeg gevonden, een recept voor een redelijke slanke vulling. Dat slaat nergens op met al die kitkats en zo, maar ach, het idee. Gisteravond heb ik de cake al gebakken. Nu staat onze vulling een beetje stijver te worden. Die ga ik er zo tussen smeren. Dan laat ik het nog even wat opstijven in de koelkast. En kunnen we de couverture gaan smelten. Glazuur maken is niet zo moeilijk. Dat laat ik Sarah ook fijn zelf doen. Dan mag ze de kitkats straks met couverture vast gaan plakken, de glazuur erop smeren en de m en m's erop plakken. Ze wil ze geloof ik ook op kleur sorteren :roll: Maar dat mag ze helemaal zelf doen. Ik hoop dat het een beetje gaat lukken.

Die vulling is trouwens overheerlijk. Met een beetje gelatine van blaadjes, gepureerde vruchten (ik heb een beetje jam gebruikt), kookroom van Rama (bij jullie blueband :wink:) met 15% vet, eigeel en stijf geslagen eiwit en een beetje poedersuiker. Maar wat een werk en wat een stress. Je staat van alles tegelijk te doen. Het zweet staat me op mijn rug. Dit koken, tegelijkertijd dat mixen en dan ook nog van alles moeten hebben.

Als het er een beetje uitziet, zal ik een foto maken. Ziet het er niet uit, dan laat ik het maar ;) Ze is in elk geval erg blij dat we het gewoon proberen.
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14119
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Ik maak vandaag een taart :O

Bericht door jikke »

Ben benieuwd leuk zo'n samen bak dag
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6758
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: Ik maak vandaag een taart :O

Bericht door petra1969 »

Gelukt. Ik geef even de fb link
https://m.facebook.com/photo.php?fbid=2 ... &source=49

De meiden hebben de versiering gedaan. Ik vind hem leuk :D
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9534
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Re: Ik maak vandaag een taart :O

Bericht door muppet »

Leuk geworden! Gefeliciteerd met Sarah!
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Gebruikersavatar
Gerrie
J&J MAURITIUS
Berichten: 4148
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:45 pm

Re: Ik maak vandaag een taart :O

Bericht door Gerrie »

Wat leuk!
Heerlijk toch, van die grote meiden die al veel zelf doen.

Mooi resultaat.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12500
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Ik maak vandaag een taart :O

Bericht door monika »

Hartstikke leuk toch! Mooi geworden en zoveel kitkats op een rijtje, dat zouden mijn jongens ook wel willen. Deze week hebben Nic en ik 2 taarten gemaakr; minion kwarktaart voor het kdv afscheid en chocolade cake met blauwe glazuur figuurtjes voor thuis., allebei simpel. Ik doe geen ingewikkelde taarten. Dus petje af voor die taatt van jullie.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Re: Ik maak vandaag een taart :O

Bericht door Liesje28 »

Leuk om samen met je dochter t doen, en ziet er goed uit!
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Gebruikersavatar
henringe
J&J SANTORINI
Berichten: 1482
Lid geworden op: di aug 17, 2010 8:24 pm

Re: Ik maak vandaag een taart :O

Bericht door henringe »

Goed gelukt! Hopelijk hadden jullie een fijne verjaardag en proficiat nog!
!nge, mv $tijn ('03), C@rmen ('04) en R0san ('06)
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6758
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: Ik maak vandaag een taart :O

Bericht door petra1969 »

Het maken kun je ze gemakkelijk of moeilijk maken als je zelf wilt. Ik wilde perse een niet te dikmakende vulling ertussen. Dat was vrij lastig, ik ben het niet gewend om zoiets te maken. Maar de rest is vrij eenvoudig. De meiden hebben zoveel plezier gehad met versieren. En ik heb Sarah veel laten mixen en mengen. Dat wordt een echte bak- en kooktante, geloof ik. Ze heeft er plezier in en het lukt haar ook allemaal goed. We waren allemaal trots op het resultaat. Maar de volgende keer gaan we iets maken waar niet zoveel snoep op zit. Ik vond de taart zelf wel lekker hoor, maar die m en m's en Kitkats, die hoef ik echt niet op een taart :wink:
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10993
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Re: Ik maak vandaag een taart :O

Bericht door Dorien »

Wij moeten onze handtekeningen aanpassen! Gefeliciteerd met je grote tienerdochter!!!
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
petra1969
J&J HAWAII
Berichten: 6758
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 1:00 pm

Re: Ik maak vandaag een taart :O

Bericht door petra1969 »

Dorien schreef:Wij moeten onze handtekeningen aanpassen! Gefeliciteerd met je grote tienerdochter!!!
Je hebt gelijk. Jij ook gefeliciteerd met je tienerzoon!
Mama van Evelien (35), Jojanneke (32), Sandrina (31), Sarah (18), Elise (17) en Cay (14)
En oma (al ken ik ze niet) van 7 prachtige kleinkinderen
Plaats reactie