iPad vraag

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

iPad vraag

Bericht door LauramvAnneenLisa »

Collega van mijn met zoontje van drie klaagt dat hij op YouTube te snel op de verkeerde fimlpljes terecht komt. Ze probeert zo veel mogelijk mee te kijkje maar hij is erg handig en snel met de iPad. Iemand nog tips? Ik ken geen goede parental control op de iPad.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Gebruikersavatar
marjolein62b
J&J MAURITIUS
Berichten: 4916
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:26 pm

Re: iPad vraag

Bericht door marjolein62b »

Ik heb geen tips voor parental control.

Maartje heeft wel veel plezier gehad met www.kindertube.nl is wel een website geen app.
En heeft nu ook veel plezier met telekids app, dat is wel een app. Met ook veel tekenflimpjes.
Waarom zou je dat doen ?
Mama van Joep (16) en Maartje (14)
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: iPad vraag

Bericht door Emmy »

Misschien moeten kindjes van 3 geen Ipad hebben....mijn kind was 8 toen hij zijn eerste tablet kreeg en toen nog zonder wifi en nu met 10 jaar mag hij nog niet op you tube. Er is niks mis met wat grenzen aangeven en consequenties er aan verbinden als hij toch op you tube gaat.
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Re: iPad vraag

Bericht door LauramvAnneenLisa »

Het zal geen eigen iPad zijn . Wij hebben ook een gezins iPad, iris gebruikt die al sinds 1,5
Ik
Vind de iPad vaak Beter dan de tv
Alleen Ze zijn er al heel snel
Heel handig mee. Ook als je dat niet wilt.
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: iPad vraag

Bericht door Emmy »

Ik ben gewoon hopeloos ouderwets. Ik vind dat kinderen van 1,5 jaar of 3 jaar helemaal geen tablet of andere electronica tot hun beschikking moeten hebben, of het nou wel of niet hun eigendom is.
Als je zo'n jong kind toestaat het ook te bedienen is het ook niet verwonderlijk dat het kind dingen ziet dat niet passend zijn voor die leeftijd. Op deze leeftijd mochten mijn kinderen niet eens de afstandbediening van de tv gebruiken....
Tegenwoordig zie je ook hele jonge kindjes op mama's phone terwijl ze in een winkelwagentje of in een buggy zitten....helemaal in hun eigen wereld en niet meer connected met hun omgeving en de mensen om hun heen. Ik vind het vreselijk om te zien....maar goed, ik dwaal af...;-)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12500
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: iPad vraag

Bericht door monika »

O,schok en horror, onze jongste heeft z'n eigen stuiter tablet sinds hij 18 maanden is. Eerst gewoon met wat spelletjes er op als ballon poppen en kinder versjes die je te horen kreeg als je wat zo genaamde telefoon knoppen aantikte. Later met you-tube sinds hij 3,5 is. Hij kijkt dingen zoals docMcstuffins, habbikids toy review, maar ook David Attenborough. Dan zien we een natuurfilm op de TV en zegt hij 'He, that is the chap from my tablet'. :lol: School had afgelopen term een topic over zeedieren en de juf was verbaasd hoeveel kennis ons ventje kon rond spuien.
Wij hebben een filter op de server zitten zodat je niet zomaar op ongewenste sites komt. Geen idee hoe man dat gedaan heeft. maar dan maakt het dus niet uit met welke device je op onze wifi aan het prutsen bent. Zo nu en dan type ik iets anders in voor hem, zoals chuckington, blues clues of een liedje wat hij in essembly op school heeft gezien,zoas Elmo's lullabey.
betekent niet dat hij de hele dag op de tablet zit, de schommel en het brouwen van potions en huis tuin en keuken vulcaan uitbarstingen blijven ook leuk naast lego en schrijven / tekenen.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: iPad vraag

Bericht door Jo Jo »

Emmy schreef:Ik ben gewoon hopeloos ouderwets. Ik vind dat kinderen van 1,5 jaar of 3 jaar helemaal geen tablet of andere electronica tot hun beschikking moeten hebben, of het nou wel of niet hun eigendom is.
Als je zo'n jong kind toestaat het ook te bedienen is het ook niet verwonderlijk dat het kind dingen ziet dat niet passend zijn voor die leeftijd. Op deze leeftijd mochten mijn kinderen niet eens de afstandbediening van de tv gebruiken....
Nou, dat dus. En niet alleen zo jong ...
Sterker nog: hier (met een elf-, negen- en zevenjarige) is geen tablet in huis, onze telefoons komen ze niet aan (zelf hebben ze niet) , en de laptop mogen ze max een half uur op en dat gebeurt nog niet eens dagelijks.
Krijg steeds meer het idee dat dat toch wel erg uitzonderlijk is...
Gebruikersavatar
LauramvAnneenLisa
J&J MAURITIUS
Berichten: 5432
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:21 pm

Re: iPad vraag

Bericht door LauramvAnneenLisa »

Jo Jo schreef:
Emmy schreef:Ik ben gewoon hopeloos ouderwets. Ik vind dat kinderen van 1,5 jaar of 3 jaar helemaal geen tablet of andere electronica tot hun beschikking moeten hebben, of het nou wel of niet hun eigendom is.
Als je zo'n jong kind toestaat het ook te bedienen is het ook niet verwonderlijk dat het kind dingen ziet dat niet passend zijn voor die leeftijd. Op deze leeftijd mochten mijn kinderen niet eens de afstandbediening van de tv gebruiken....
Nou, dat dus. En niet alleen zo jong ...
Sterker nog: hier (met een elf-, negen- en zevenjarige) is geen tablet in huis, onze telefoons komen ze niet aan (zelf hebben ze niet) , en de laptop mogen ze max een half uur op en dat gebeurt nog niet eens dagelijks.
Krijg steeds meer het idee dat dat toch wel erg uitzonderlijk is...
Zal ik je eens iets schokkends vertellen... de eerste klasgenoten van Iris hebben een telefoon. Haar beste vriendje die net 7 is geworden heeft iPhone 6...... ik heb zijn moeder wel ( met enige humor) gezegd dat ze het zo wel verpest voor de rest van de ouders.
Iris moet wachten tot ze tien is. Zeggen we nu.....
Laura mv A nne (feb 2003), L isa (feb 2005) en I ris (feb 2011)
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8006
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: iPad vraag

Bericht door Sarina »

Wij zijn ook van die ouderwetse ouders... Br@ndt heeft als één van de weinige geen gsm in groep 8. Merk er niets van dat hij wordt buitengesloten. Hij krijgt in het loop van het jaar waarschijnlijk wel (die ligt al een jaar te wachten in mijn la, mijn oude telefoon), zodat hij er vóór de middelbare aan gewend is en wij misschien nog wat invloed kunnen uitoefenen, maar voor nu blijf ik het onzin vinden. Ook als hij alleen naar atletiek of naar huis fietst.
De leraar heeft vaak een kapitaal in de la zitten (kinderen moeten hun gsm inleveren aan het begin van de schooldag), niet normaal met wat voor dure spullen kinderen van die leeftijd rondlopen (vind ik dan)..

Maar goed, iedereen moet het natuurlijk zelf weten...
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4916
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: iPad vraag

Bericht door Annet »

Hier ook ouderwets, maar toch, wij hadden geen smartphone en ik was verbaast dat D al heel klein een smartphone op een stukje karton na deed spelen.

maar terug naar de vraag. op de laptop hebben wij filternet. Zou zoiets er ook zijn voor tablets etc?
Ik weet ook niet of het op youtube werkt, maar dat zal wel moeten lijkt mij.
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5052
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: iPad vraag

Bericht door Hemmie »

Youtube app er af halen of blokkeren en alleen youtube kids app gebruiken?
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: iPad vraag

Bericht door Deborah »

Mijn kinderen hebben allemaal hun eigen tablet. Maar mogen maar een uurtje per dag alleen in het weekend.
Bij uitzondering mogen ze ipv tv kijken tijdens eten koken een filmpje kijken op tablet of gamen. Dat is dan maximaal een half uur. Daarnaast mogen ze hun tablet niet mee naar boven en wil ik ten alle tijden kunnen kijken wat ze doen of gedaan hebben. En idd een filter erop.
Een telefoon hebben ze hier niet. Dochterlief van 7 lijkt het geweldig, maar helaas moet ze wachten tot ze jarig is in groep 8. Tja.....duurt nog even en dan is dat ook pas in juli :-).
1 meisje uit haar klas, groep 4, heeft inderdaad een telefoon. Voor de veiligheid. Nou amehoela, die telefoon werkt zelfs niet eens bij een volwassene voor de veiligheid. Laat staan bij een kind. Als ze willen/moeten bellen lenen ze maar bij een ouder een telefoon.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Plaats reactie