Pasfoto baby, hoe?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tippalien
J&J TEXEL
Berichten: 28
Lid geworden op: wo jul 19, 2017 4:56 pm

Pasfoto baby, hoe?

Bericht door Tippalien »

Wij gaan in december een weekendje naar Duitsland. Nu begrijp ik dat ook baby's een identiteitsbewijs moeten hebben. Er moet natuurlijk ook een pasfoto gemaakt worden. Heeft iemand hier ervaring mee? Gewoon naar de fotograaf? Maar als hij dan op schoot, dan sta ik er toch ook op?
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14119
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door jikke »

onze fotograaf had onze dochter (3weken) op de grond gelegd. toen 100 foto's gemaakt en daarvan voldeed er 1 aan de eisen. Succes. geen idee hoe andere dit doen.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Deborah
J&J SANTORINI
Berichten: 1830
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:07 pm

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door Deborah »

Zoals ik het me oan herinneren werd onze toen nog baby z99n op het krukje gezet en moest ik er laag achter zitten om hem vast te houden. Dramatisch vind ik het om zulke jonge kids al op de foto te krijgen volgens de eissen. Daarnaast is het belachelink, want het kind ziet er binnen een paar maanden al heel anders uit.
mama van W essel (26 februari 2007), R uben (2 mei 2009), D äphny (31 juli 2010) en Ph äedra (24 augustus 2013)
Gebruikersavatar
Moosje
J&J MAURITIUS
Berichten: 5070
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:20 pm

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door Moosje »

Met mijn zoon (toen nog geen 1 jaar) ben ik destijds ook gewoon naar de fotograaf gegaan voor pasfoto's voor een ID-kaart.
Toen moest ik er naast zitten en hem vasthouden op zo'n manier dat hij gewoon kon zitten en ik (en mijn handen) net niet op de foto stonden.

Maar inderdaad, twee jaar later toen ik met de kinderen naar Londen ging met het vliegtuig heb ik wel even bij de douane gestaan omdat ze het maar lastig vonden om hem nog te herkennen vanaf die babyfoto. Wat dat betreft is het dan weer raar dan zo'n kaart voor zo'n kleintje dan meteen een paar jaar geldig is.
Mama van N!kk! (2004), Lec0 (2007) en R00s (2013)
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8005
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door Sarina »

Deborah schreef:Zoals ik het me oan herinneren werd onze toen nog baby z99n op het krukje gezet en moest ik er laag achter zitten om hem vast te houden. Dramatisch vind ik het om zulke jonge kids al op de foto te krijgen volgens de eissen. Daarnaast is het belachelink, want het kind ziet er binnen een paar maanden al heel anders uit.
Dit hadden wij ook. Dus gewoon bij de officiële fotograaf.
Het belachelijkste vond ik dat ik de baby in kwestie moest meenemen bij het ophalen van het document (toen nog mijn paspoort met bijschrijving). Die dag regende het en Br@ndt lag in de kinderwagen. Daar had ik een regenhoes omheen gedaan. De beambte stond op, tuurde een beetje in de wieg en verklaarde "ok, prima". Ik hoefde Br@ndt niet eens uit de wagen te halen om hem goed te laten zien. Oftewel het had iedere andere baby kunnen zijn! :roll:
Maar goed, logica blijkbaar...
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Gebruikersavatar
Suus
J&J SANTORINI
Berichten: 2282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:55 am

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door Suus »

1.0 hebben we indertijd vastgehouden en dan zelf naar beneden duiken.
2.0 moest een paspoort maar had net de week er voor met spoed haar neus en keel amandelen er uit gehaald. (ze was anderhalf jaar oud) Ze was nog niet helemaal fit met het maken van de foto's en wilde niet. Er zijn véél foto's gemaakt en uiteindelijk is degene gekozen waar ze het minste op huilt. Maar terug op het stadskantoor bleek dat gewoon ook nog een probleem want je kon zien dat ze niet happy was. Dat zóu kunnen duiden op een gedwongen foto :roll: We moesten echt praten als brugman.
Mama van F¡nne (dec '05), Yrs@ (feb '08 ) en R¡vk@ (nov '09)
Stoergeboortekaartje.nl
Gebruikersavatar
Suus
J&J SANTORINI
Berichten: 2282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:55 am

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door Suus »

Suus schreef:1.0 hebben we indertijd vastgehouden en dan zelf naar beneden duiken.
2.0 moest een paspoort maar had een spoedoperatie gehad net de week ervoor, voor verwijderen keel en neus amandelen (ze was anderhalf jaar oud) Ze was nog niet helemaal fit met het maken van de foto's en wilde niet. Er zijn véél foto's gemaakt en uiteindelijk is degene gekozen waar ze het minste op huilt. Maar terug op het stadskantoor bleek dat gewoon ook nog een probleem want je kon zien dat ze niet happy was. Dat zóu kunnen duiden op een gedwongen foto :roll: We moesten echt praten als brugman.
Mama van F¡nne (dec '05), Yrs@ (feb '08 ) en R¡vk@ (nov '09)
Stoergeboortekaartje.nl
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5052
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door Hemmie »

Oudste en jongste hebben we geloof ik vastgehouden (en dan zelf uit zicht blijven), middelste lag op een witte achtergrond (jongste lag geloof ik ook voor zijn Amerikaanse pasfoto). Maar gewoon naar de fotograaf, die doet het vaak genoeg en weet wel wat werkt.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
marije1977
J&J SANTORINI
Berichten: 2764
Lid geworden op: do jul 29, 2010 1:19 pm

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door marije1977 »

Oudste was nog geen twee maanden toen we om een id-kaart gingen. Volgens mij zaten wij er half naast/half achter en hielden wij hem vast onder zijn t-shirt zodat het voor de foto net leek alsof hij zelf zat. Jongste kon al redelijk zelf zitten en konden wij buiten beeld vasthouden. De fotograaf heeft er vast ervaring mee.
Marije

Laurens (17 maart 2006) en Neline (1 december 2007)
Gebruikersavatar
Petra
J&J SANTORINI
Berichten: 2314
Lid geworden op: di jul 27, 2010 2:13 pm

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door Petra »

Wij zijn een weekend naar duitsland geweest zonder id voor de jongste.
Er wordt toch nooit naar gevraagd. Pas toen we gingen vliegen heeft ook hij een id gekregen. Die van de meiden was toen verlopen, dus ook zij kregen toen weer een id.
mv M.yrthe (juni 2005), B.en (mei 2007) en J.esse (maart 2010)
Laris76
J&J SANTORINI
Berichten: 2827
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:28 pm

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door Laris76 »

Bij de middelste en jongste zijn vrij jong (2 of 3 maanden) pasfotoś gemaakt. Hand achterin het truitje houden en zo rechtop houden op een krukje. Ging prima. Nooit problemen gehad bij douane, ook niet toen zij al bijna 5 waren en paspoort bijna verlopen. Douane heeft genoeg trucjes om te checken of ze zijn wie op het paspoort staat (bijv. naam noemen en kijken naar reactie).
Moeder van Sv@n (16), Ti3s (14) en M@tte (11)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5052
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door Hemmie »

Jongste was op zijn paspoortfoto geloof ik 3 weken oud, heeft er gewoon 5 jaar lang mee gereisd, is geen probleem.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
glimpiepertje
J&J HAWAII
Berichten: 8542
Lid geworden op: vr sep 21, 2012 11:36 pm

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door glimpiepertje »

Suus schreef:
Suus schreef:1.0 hebben we indertijd vastgehouden en dan zelf naar beneden duiken.
2.0 moest een paspoort maar had een spoedoperatie gehad net de week ervoor, voor verwijderen keel en neus amandelen (ze was anderhalf jaar oud) Ze was nog niet helemaal fit met het maken van de foto's en wilde niet. Er zijn véél foto's gemaakt en uiteindelijk is degene gekozen waar ze het minste op huilt. Maar terug op het stadskantoor bleek dat gewoon ook nog een probleem want je kon zien dat ze niet happy was. Dat zóu kunnen duiden op een gedwongen foto :roll: We moesten echt praten als brugman.
:shock: :shock:
Ja natuurlijk is het bij een baby/jong kind een gedwongen foto. Zelfs bij oudere kinderen. Het is vooral sneu dat ze zich zo naar voelde.

En dank je dat ik voor mijn lol zo'n belachelijke pasfoto laat maken? Op mijn nieuwste van een paar weken oud, kun je zien dat ik net niet in lachen uitbarst, want ik word kriebelig van zulke situaties en Lineke was erbij. Die heeft hetzelfde en lag dubbel.
Sandra (febr. 1969) solo-moeder van W outer (9 okt. 2000) en L ineke (20 dec. 2001)
en ook van M aartje* (26-29 sept. 1999)
L ineke woont samen met Vriendje, geb. (jan. 2002)
Poes Rosa (sept 2013)
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6790
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door Betje »

Kun je niet online een pasfoto vinden van een baby die er wel een beetje op lijkt? :wink:
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Appendix
J&J SANTORINI
Berichten: 3486
Lid geworden op: za jul 31, 2010 2:42 pm

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door Appendix »

Betje schreef:Kun je niet online een pasfoto vinden van een baby die er wel een beetje op lijkt? :wink:
:D
Moeder van T (22/1/2008; 20 maanden bv) en R (26/6/2010; 30 maanden bv) en N (28/9/2013; 35 maanden bv).
Gebruikersavatar
mama talla
J&J HAWAII
Berichten: 6214
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:26 pm

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door mama talla »

N was 4 weken toen we een paspoort voor hem lieten maken. Ik moest idd mijn hand achter zijn hoofd houden voor de foto, zo dat die niet zichtbaar was. Overigens nooit problemen gehad bij de douane omdat ze hem niet herkenden.
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (30), Danielle (28 ), Nickson (26), Orland (24) en Melvin (22)
Oma van een kleinzoon (juni 2023)
Gebruikersavatar
Tippalien
J&J TEXEL
Berichten: 28
Lid geworden op: wo jul 19, 2017 4:56 pm

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door Tippalien »

Bedankt voor alle reacties. Op de een of andere manier geruststellend, dat ook anderen hier niet helemaal raad mee weten. :)
jikke schreef:onze fotograaf had onze dochter (3weken) op de grond gelegd. toen 100 foto's gemaakt en daarvan voldeed er 1 aan de eisen. Succes. geen idee hoe andere dit doen.
We gaan ook proberen de kleine op de grond te leggen en dan veel foto's maken. Dit doen wij dan zelf, hopelijk gaat dat wat worden.
Deborah schreef:Zoals ik het me oan herinneren werd onze toen nog baby z99n op het krukje gezet en moest ik er laag achter zitten om hem vast te houden. Dramatisch vind ik het om zulke jonge kids al op de foto te krijgen volgens de eissen. Daarnaast is het belachelink, want het kind ziet er binnen een paar maanden al heel anders uit.
Ik vind het ook raar, want ze zal al snel weer veranderen van uitdrukking. Moeten we dan weer een nieuwe pasfoto laten maken??
marije1977 schreef:Oudste was nog geen twee maanden toen we om een id-kaart gingen. Volgens mij zaten wij er half naast/half achter en hielden wij hem vast onder zijn t-shirt zodat het voor de foto net leek alsof hij zelf zat. Jongste kon al redelijk zelf zitten en konden wij buiten beeld vasthouden. De fotograaf heeft er vast ervaring mee.
Daar dacht ik ook aan, dat ze dan op mijn schoot komt te zitten, bij de fotograaf. We willen het eerst maar thuis proberen en dan zien we verder. Bij verder zoeken op internet, kwam ik deze site tegen: https://www.pasfoto.nl, heeft iemand hier ervaringen mee? Dat wilden wij eens uitproberen.
Suus schreef:Maar terug op het stadskantoor bleek dat gewoon ook nog een probleem want je kon zien dat ze niet happy was. Dat zóu kunnen duiden op een gedwongen foto :roll: We moesten echt praten als brugman.
Wat sneu om te horen, zeg. Dat is ook alleen maar stress voor die kleintjes, heb ik het idee. Is een pasfoto van een baby niet ALTIJD een gedwongen foto? Als ik een pasfoto moet nemen, voel ik mij ook altijd gedwongen. :D
Petra schreef:Wij zijn een weekend naar duitsland geweest zonder id voor de jongste.
Er wordt toch nooit naar gevraagd. Pas toen we gingen vliegen heeft ook hij een id gekregen. Die van de meiden was toen verlopen, dus ook zij kregen toen weer een id.
Dat klopt ook weer inderdaad. Ik denk dat we later wel weer verder gaan op vakantie, dan hebben we het maar weer gehad - is ons idee.
Gebruikersavatar
kaatje71
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10147
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:19 pm

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door kaatje71 »

Petra schreef:Wij zijn een weekend naar duitsland geweest zonder id voor de jongste.
Er wordt toch nooit naar gevraagd. Pas toen we gingen vliegen heeft ook hij een id gekregen. Die van de meiden was toen verlopen, dus ook zij kregen toen weer een id.
dat klopt natuurlijk, alleen als je dan toch per ongeluk naar een ziekenhuis toe moet ofzo ben je de sjaak. Daarom hebben wij het toen laten doen.

Volgens de gemeente klopt een foto idd niet meer na een jaar maar het is je eigen verantwoordelijkheid om daar wat mee te doen, omdat het ook in je eigen belang is dat een kind een goed herkenbaar id heeft , dat is wat mij toen is gezegd.
kar!n, mamma van 3 kanjers
(M; 04-05-1997 en S; 11-11-2008 en M; 22-03-2011)
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5052
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door Hemmie »

Onzin hoor, wij hebben over de hele wereld gereisd met paspoorten met babyfoto's van toen ze max. 2 maanden oud waren, bij alledrie gewoon tot hun 4e ofzo mee gereisd, nergens ooit problemen gehad. Die beambten bij de grenscontrole zijn daar goed op getraind, ze weten precies welke dingen in een babyfoto nog terug te zien zijn in de peuter/kleuter.
Eigenbelang vind ik ook wat vaag, dan ga je er dus van uit dat iemand jouw kind de grens over neemt zonder jouw toestemming, maar wel met paspoort. Dat lijkt me geen waarschijnlijke situatie, tenzij het misschien om de andere ouder gaat. Maar op het moment dat je kind gezocht wordt gaat dat natuurlijk op naam, dus dan is die foto ook niet meer relevant.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door Emmy »

Ik heb ook de wereld over gereisd met paspoorten met babyfoto's terwijl mijn kjnd bijna 5 jaar was.
Nooit problemen gehad.
Pasfoto was op schoot, maar de foto wordt zo dichtbij genomen dat je niet ziet dat het kind op schoot zit. Mijn baby kon nog niet eens zijn hoofdje goed omhoog houden dus dat was nog wel een uitdaging.
Ik heb trouwens ook nooit een paspoort nodig gehad voor behandeling in het ziekenhuis voor mijn kinderen.
Soms was de behandeling gratis, soms was het flink betalen maar kon ik dit snel declareren bij mijn reisverzekering.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5052
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door Hemmie »

Volgens mij juist in Australie wel paspoort van dochter nodig gehad toen we met haar bij de eerste hulp zaten :lol: , we moesten aantonen dat ze Nederlands is zodat ze gratis werd geholpen.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
C1ndy
J&J SANTORINI
Berichten: 2659
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:19 am

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door C1ndy »

Emmy schreef:Ik heb ook de wereld over gereisd met paspoorten met babyfoto's terwijl mijn kjnd bijna 5 jaar was.
Nooit problemen gehad.
Pasfoto was op schoot, maar de foto wordt zo dichtbij genomen dat je niet ziet dat het kind op schoot zit. Mijn baby kon nog niet eens zijn hoofdje goed omhoog houden dus dat was nog wel een uitdaging.
Ik heb trouwens ook nooit een paspoort nodig gehad voor behandeling in het ziekenhuis voor mijn kinderen.
Soms was de behandeling gratis, soms was het flink betalen maar kon ik dit snel declareren bij mijn reisverzekering.
In Nederland ben je tegenwoordig verplicht je te legitimeren als je medische zorg wilt...

Zelf overigens nooit problemen mee gehad, kids hebben pas 3 jaar een id kaart, maar ze kunnen je erom weigeren om medische zorg te geven.
Groetjes Cindy, mama van 2 meisjes (04-2006 en 08-2008)

Moeders houden hun kinderen een tijdje bij de hand, maar voor eeuwig in hun hart.
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door Emmy »

Ik vraag me dan hoe dat zit bjj daklozen etc. Worden die dan zo maar naar huis gestuurd omdat ze geen id hebben?? Hier in ieder geval niet en krijgen ze wel hulp.
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door Emmy »

Hemmie schreef:Volgens mij juist in Australie wel paspoort van dochter nodig gehad toen we met haar bij de eerste hulp zaten :lol: , we moesten aantonen dat ze Nederlands is zodat ze gratis werd geholpen.
Maar ik bedoel meer dat je niet geweigerd wordt zonder paspoort. Je krijgt wel de zorg, en soms moet je dik betalen.
Dat nederlandse paspoort helpt overigens niet altijd hoor. Veel ziekenhuizen zijn niet op de hoogte van dat verdrag tussen Nederland en Australië met als gevolg dat je heel veel moeite moet doen om dat aan te tonen. Heel irritant.
C1ndy
J&J SANTORINI
Berichten: 2659
Lid geworden op: di jul 27, 2010 8:19 am

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door C1ndy »

Emmy schreef:Ik vraag me dan hoe dat zit bjj daklozen etc. Worden die dan zo maar naar huis gestuurd omdat ze geen id hebben?? Hier in ieder geval niet en krijgen ze wel hulp.
Dat durf ik niet te zeggen hoe het zit.
Groetjes Cindy, mama van 2 meisjes (04-2006 en 08-2008)

Moeders houden hun kinderen een tijdje bij de hand, maar voor eeuwig in hun hart.
Jo Jo
J&J SANTORINI
Berichten: 3928
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 2:16 pm

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door Jo Jo »

Spoedeisende hulp wordt altijd gegeven. Daarna moet er alsnog geïdentificeerd worden.

Zoniet dan zal er zelf betaald moeten worden.


Zie bijvoorbeeld deze informatie:

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... licht-zorg
Gebruikersavatar
Janeway
J&J SANTORINI
Berichten: 3453
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 11:40 pm

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door Janeway »

.
Mv Lis@ 01-99 K@s 03-02, M@dée 10-04
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12500
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door monika »

ik heb ook gewoon gereisd met bijna 4 jarige met een baby foto van een maand of 3. Geen probleem. Helpt misschien dat hij op mij lijkt. De oudste lijkt helemaal niet op me. Laatste keer in Zwitserland (1 jaar geleden) moest ik uitgebreid aanwijzen waar de naam van mijn man in mijn paspoort stond, want de douane vroeg zich ernstig af of deze kinderen wel van mij waren. Hij snapte niet dat Nederlanders hun eigen naam niet opgeven als ze trouwen of zo. Snappen ze in NZ trouwens ook niet. Dan toch weer handig dat achternaam van man en kinderen in mijn paspoort staat onder 'spouse from'. Gebeurt volgens mij ook niet meer zo vaak.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3342
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Re: Pasfoto baby, hoe?

Bericht door diane76 »

Ik reisde met een minderjarige dochter, zij met een Italiaans paspoort. Kreeg ook kritische vragen.... gelukkig 'echtgenoot van' op mijn id kaart.

In NL komt sowieso je meisjesnaam op het id-bewijs te staan. Altijd lastig met kinderen die de naam van papa hebben.
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Plaats reactie