advies gevraagd

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4916
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

advies gevraagd

Bericht door Annet »

Donderdag wordt D 8 jaar. we wilden kasteeltjes maken (gebakjes).
Nu is het zo dat ik woensdag geen tijd heb. en ik het dus dinsdag moet maken.
In het recept staat dat de slagroom met bavarois poeder aangemaakt moet en om de biscuit deeg gesmeerd.
Zelf wil ik er nog een toefje bovenop spuiten en daar wat versiering op doen.
Ik zat te denken aan opkloppudding ipv bavarois, zou dat kunnen? Of kan je bavaroispoeder gewoon in de supermarkt kopen? (niet te duur)


Maar kan dit al op dinsdag gemaakt?

Ik maak mijn marsepein taarten met vulling als een slagroomtaart, en strijk ook altijd af met slagroom, nooit met bavarois of botercreme, vind dat laatste niet lekker.
Maar ik maak de taart altijd een avond van te voren of op de zelfde dag. Houd de slagroom het wel als ik het dinsdag al maak?

Oké cupcakes zijn makkelijker, wilde ze eerst ook, maar die doet haar vriendje een dag later ook, dus gingen we voor een alternatief.
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13396
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: advies gevraagd

Bericht door Chantal »

Slagroom en marsepein is geen goede combinatie, na 2 dagen is de marsepein eraf gesmolten. Eigenlijk alles waar vocht in zit gaat niet goed met marsepein na 2 dagen. Dat kan alleen met botercreme.
De vulling zou ik doen van banketbakkersoom en wel afsmeren met botercreme met smaakje. Desnoods met witte chocoladepasta als je echt geen botercreme wil gebruiken voor dat dunne laagje.
Dan de marsepein eromheen en dat toefje erop zou ik dan op het allerlaatste moment doen omdat de marsepein toch gaat smelten van andere vullingen dan botercreme.
Succes!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5597
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: advies gevraagd

Bericht door JasmijnLinde »

Wat voor recept gebruik je voor botercreme? Want een goede botercreme is om je vingers bij af te likken?

Slagroom zou ik ook niet doen. Kans dat alles smelt of bederft is te groot.
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
Annet
J&J MAURITIUS
Berichten: 4916
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 8:02 pm

Re: advies gevraagd

Bericht door Annet »

ha ha grappig, ik heb juist de ervaring dat door het vet in de botercreme de taart marsepein gaat zweten en lelijk word.

Recept welke ik gebruikte weet ik niet meer. Welke gebruik jij
Maar werkte bij bakker en heb daar gezien dat ze gewoon met slagroom werkten.

Maar ik heb het anders bedacht.
Ik ga het me kwa traktatie makkelijker maken.
Tuurlijk de taart maak ik gewoon als altijd zelf, maar dat kan donderdag al ze op school zit.
als traktatie ga ik van die zoen eikeltjes maken. ben deze week nog druk zat en daar kan ze zelf goed mee meehelpen. kasteeltjes idee bewaar ik gewoon voor andere keer.
bedankt voor de tips
moeder van Ger t-J an 23-3-2006 en
T ess a 12-4-2009 - 25-4-2009 en
De bor a 08-11-2010
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5597
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Re: advies gevraagd

Bericht door JasmijnLinde »

Een Swiss merengue crème is onwijs lekker!
Je moet de bc wel eerst goed laten koelen voordat je hem gaat bekleden. Met slagroom krijg je het never nooit zo straks als met botercreme of ganache.

Verstandig om het jezelf niet te moeilijk te maken!
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Plaats reactie