Wel of geen flessenwarmer?

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tippalien
J&J TEXEL
Berichten: 28
Lid geworden op: wo jul 19, 2017 4:56 pm

Wel of geen flessenwarmer?

Bericht door Tippalien »

Mijn schoonzusje is 8 maanden zwanger en ik wil haar een mooi en nuttig kraamcadeau geven. Ik heb het er met haar al over gehad en ze liet me weten dat ze graag een flessenwarmer zou hebben. Ikzelf heb vrij lang borstvoeding gegeven en daarna de flesvoeding gewoon in de magnetron opgewarmd. Zij beweert dat melkvoeding opwarmen in de magnetron niet gezond is. Nu ben ik op zoek gegaan naar wat meer informatie over flessenwarmers en op de site www.flessenwarmer.net vond ik heel wat informatie. Heeft iemand van jullie gebruik gemaakt van een flessenwarmer en wat zijn jullie ervaringen hierbij. Ook informatie over bepaalde merken is meer dan welkom. Ik heb al ontdekt dat er heel wat soorten bestaan, maar aan het nut ervan twijfel ik nog wat. Iemand positieve en/of negatieve ervaringen hiermee?
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14119
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Wel of geen flessenwarmer?

Bericht door jikke »

mijn man vond het super. ik vond het telang duren. maar je oververhit minder snel
als ze niet de magnetron wil is het een goed alternatief denk ik. zal haar ook zeggen dat je akkoord bent met fles ipv borstvoeding
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12712
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Re: Wel of geen flessenwarmer?

Bericht door Pauline »

Helaas geen ervaring met flessenwarmers.
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (14)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12500
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Wel of geen flessenwarmer?

Bericht door monika »

Mijn man warmde de flesjes in een pannetje warm water, omdat het vet warme plekken in de koudere bv zou geven, was geloof ik de redenering.

Ik zou gewoon aan schoonzus vragen of ze een voorkeur voor een merk heeft. Gewoon een lieve schoonzus zijn die geeft wat de zwangere vrouw wil, ingeacht je zelf zo'n ding nodig vindt. Nieuwe mama's krijgen al zoveel weerstand en tegenstrijdige berichten.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Hemmie
J&J MAURITIUS
Berichten: 5052
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:43 pm

Re: Wel of geen flessenwarmer?

Bericht door Hemmie »

Ik kan me herinneren van lang geleden dat de magnetron onregelmatig verwarmt waardoor je te warme en te koude plekken in de fles krijgt. Sommige belangrijke stoffen in borstvoeding kunnen dan vernietigd worden op de te warme plekken. Voor kunstvoeding geldt dat volgens mij niet. Of het allemaal klopt weet ik niet meer :-)
Wij hadden wel een flessenwarmer (gratis van familielid overgenomen), gebruikte mijn man als ik werkte. Dat beviel op zich prima, duurt wel langer, maar fles is op juiste temperatuur en meer egaal warm.
Emily, mv Wytse (15-10-2005), Marrit (14-05-2008) en Abel (11-04-2012)
Gebruikersavatar
Sarina
J&J HAWAII
Berichten: 8006
Lid geworden op: za mei 14, 2011 10:40 pm

Re: Wel of geen flessenwarmer?

Bericht door Sarina »

monika schreef:Ik zou gewoon aan schoonzus vragen of ze een voorkeur voor een merk heeft. Gewoon een lieve schoonzus zijn die geeft wat de zwangere vrouw wil, ingeacht je zelf zo'n ding nodig vindt. Nieuwe mama's krijgen al zoveel weerstand en tegenstrijdige berichten.
Dit vind ik een goed advies!

Ik kan je helaas niet helpen, heb er ook geen ervaring mee; onze oudste vond koude borstvoeding lekker (die dronk niet aan de borst en ik kolfde fulltime) en bij de jongste heb ik amper gekolfd, alleen het hoognodige voor het kdv.
S@rin@, moeder van B (2005) en R (2008)
Pauwtje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4560
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:46 pm

Re: Wel of geen flessenwarmer?

Bericht door Pauwtje »

Wij hadden een flessenwarmer van Avent. Prima ding. Heeft het 3 kinderen lang gedaan en heb em daarna via MP verkocht, zou me niets verbazen als hij het nu nog zou doen.
Ik heb em zelf niet veel gebruikt, als ik er was dronken ze natuurlijk gewoon uit de borst. Maar mijn man gebruikte em altijd. Ik had ooit eens inderdaad gelezen dat bv opwarmen in de magnetron niet goed is, dus hij haalde het niet in z'n hoofd om dat te proberen :lol: . T duurt inderdaad wel even voor de melk echt warm is. Maar zeker in t begin, toen de hoeveelheden nog niet zo groot waren, viel het best mee. En m'n man gebruikte het ook wel om de melk warm te houden als hij tussendoor even luier moest verschonen, of vermoedde dat de baby nog niet klaar was met drinken. Al met al, voor iemand die naast gewone bv ook met afgekolfde melk wil voeden maar geen magnetron wil gebruiken, een nuttig kado. Hoewel ik ook genoeg babies kende die de melk gewoon koud ook goed dronken (of zelfs opgewarmde melk weigerde, maar koude melk wel dronken). Dat is natuurlijk nog makkelijker, maar dat deden mijn babies niet.

Waar ik zelf trouwens ook veel plezier van gehad heb, is de magnetron sterilisator van Avent. Veel makkelijker dan alles uitkoken, vond ik. Ik moet eraan denken, omdat wij toendertijd de flessenwarmer en sterilisator samen hebben aangeschaft.
Jongen (2007), Jongen (2008), Meisje (2011)
Gebruikersavatar
Moosje
J&J MAURITIUS
Berichten: 5070
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:20 pm

Re: Wel of geen flessenwarmer?

Bericht door Moosje »

Hemmie schreef:Ik kan me herinneren van lang geleden dat de magnetron onregelmatig verwarmt waardoor je te warme en te koude plekken in de fles krijgt. Sommige belangrijke stoffen in borstvoeding kunnen dan vernietigd worden op de te warme plekken. Voor kunstvoeding geldt dat volgens mij niet. Of het allemaal klopt weet ik niet meer :-)
Wij hadden wel een flessenwarmer (gratis van familielid overgenomen), gebruikte mijn man als ik werkte. Dat beviel op zich prima, duurt wel langer, maar fles is op juiste temperatuur en meer egaal warm.

Ja zo herinner ik het mij ook. Ik had toen een flessenwarmer en sterilisator voor in de magnetron van Avent, werkte prima !
Als jouw schoonzus denkt dat ze dat goed kan gebruiken dan zou ik haar daar blij mee maken.
Mama van N!kk! (2004), Lec0 (2007) en R00s (2013)
Gebruikersavatar
Liesje28
J&J MAURITIUS
Berichten: 5069
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:59 pm

Re: Wel of geen flessenwarmer?

Bericht door Liesje28 »

Moedermelk in de magnetron wordt inderdaad niet aangeraden vanwege ongelijkmatige verhitting. Het soort flessenwarmer maakt volgens mij verder niet uit. Mijn man heeft moedermelk altijd au bain marie opgewarmd maar ook dan loop je het risico dat het te heet wordt als je even wegloopt.
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Gebruikersavatar
Emmy
J&J HAWAII
Berichten: 7391
Lid geworden op: ma mar 19, 2012 10:36 am

Re: Wel of geen flessenwarmer?

Bericht door Emmy »

Ik gaf maar af een toe een flesje met moedermelk, dat werd gewoon in de magnetron opgewarmd, hoor.
Die flessenwarner duurde zo ellendig lang dat zoonlief helemaal uit zijn plaat ging en dan het flesje ook niet meer wilde drinken. En hij was al zo'n draak met die fles...
11 jaar terug, maar dat gedoe met die fles staat me nog zo helder voor de geest. :mrgreen:
Plaats reactie