Alternatief voor kinderstoel

Moderators: Ester, Yvonne

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tippalien
J&J TEXEL
Berichten: 28
Lid geworden op: wo jul 19, 2017 4:56 pm

Alternatief voor kinderstoel

Bericht door Tippalien »

Binnenkort wordt ons derde kindje geboren en voortaan zijn we dus met vijf. Dat betekent natuurlijk ook dat er in huis heel wat moet aangepast worden. Onze keuken is vrij klein en met de spulletjes voor onze kleinste erbij zal het echt wel krap beginnen worden. Met twee kinderstoelen in de keuken en dan nog een derde erbij voor de jongste zullen we ons nog nauwelijks kunnen bewegen :p. Als alternatief dacht ik aan een stoelverhoger, zo kunnen de gewone stoelen aan tafel blijven staan en besparen we heel wat plaats. Na wat opzoekingswerk vond ik uitgebreide informatie op https://www.stoelverhoger.net en er worden ook tal van stoelverhogers besproken, maar ik had graag wat persoonlijke ervaringen gelezen. Ik vraag me vooral af of zo'n stoelverhoger voor een peuter wel comfortabel zit en of deze niet te vlug van de stoel afglijdt. Graag jullie reacties.
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14119
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Re: Alternatief voor kinderstoel

Bericht door jikke »

ik heb helaas geen ervaring. wij hadden een triptrapp model (maar dan van het kruitvat) die groeide gewoon mee. Wij hadden in die tijd minder gewone stoelen.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Mirjam
J&J SANTORINI
Berichten: 1941
Lid geworden op: ma apr 29, 2013 3:16 pm

Re: Alternatief voor kinderstoel

Bericht door Mirjam »

Hoe oud zijn je andere kinderen? Zouden ze al op hun knietjes op een gewone stoel kunnen zitten?
moeder van Rick (20-09-2007) en Emma (28-03-2009)
Gebruikersavatar
MarietteD
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11958
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Re: Alternatief voor kinderstoel

Bericht door MarietteD »

Wij hebben een paar jaar met zelfgemaakte stoelverhogers gewerkt. Mijn man had van houten balken een vierkant frame gemaakt waar de stoelpoten precies in pasten. En zo zaten ze op de gewone eettafel-stoelen, maar wel een stuk hoger. Als je kind nog niet goed recht blijft zitten op een grote stoel, is dit misschien nog niet zo’n goed idee, maar bij ons werkte het prima.
M ariëtte, mv van V incent (09-09-2005) en L aura (30-11-2006)
monika
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12500
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:47 pm

Re: Alternatief voor kinderstoel

Bericht door monika »

Moet je stoelen hebben of kunnen de oudste twee ook op een bankje tussen de muur en de tafel in? Wij hebben een lang bankje zonder rugleuning, en dat is altijd favoriet bij zowel kleine kinderen, grote kinderen en volwassenen. Vaak zijn die bankjes ook wat hoger dan gewone stoelen.
mv Jort (juni 2004) en Nic (juli 2012)

-----------------------------------------
Laat tegenslag je er niet van overtuigen dat het fout was om te proberen.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13396
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Re: Alternatief voor kinderstoel

Bericht door Chantal »

Bij ikea heb je een soort van hoge stoelen/barkrukken te koop. Ideaal voor de groters. En de gewone eetstoelen zijn een tijdje naar boven gegaan. En we hebben heel lang een trip trap stoel gehad.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Gebruikersavatar
drus
J&J HAWAII
Berichten: 6290
Lid geworden op: wo aug 11, 2010 9:59 pm

Re: Alternatief voor kinderstoel

Bericht door drus »

Leuke tips!
Wij hebben ook een tijdje een hogere stoel gehad
zoiets: https://www.ikea.com/nl/nl/catalog/prod ... lsrc=aw.ds

En een zitverhogerblok met een hoge stand en een lage stand, maar die kan ik nu niet meer vinden.

De tip van de balken vind ik geweldig.
moeder van zoon A (9/05), dochter A (6/07) en zoon S (2/10)
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6790
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Re: Alternatief voor kinderstoel

Bericht door Betje »

Terugkijkend zou ik willen dat we voor ieder kind een Triptrap hadden gekocht. Mooie stoelen, kunnen ze nog heel lang plezier van hebben en vervangen dus de gewone keukenstoel. En ze zijn ook een prima keukentrap.
Vooral onze middelste was tot zijn 9e jaar zo'n wiebelkont, en met steun onder voeten zitten ze gewoon beter stil tijdens het eten.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
Gebruikersavatar
Tippalien
J&J TEXEL
Berichten: 28
Lid geworden op: wo jul 19, 2017 4:56 pm

Re: Alternatief voor kinderstoel

Bericht door Tippalien »

Dank je wel voor alle reacties. Een trip trap lijkt me inderdaad wel een stevige stoel, maar die is vrij duur in aankoop en dat lost ons probleem qua beperkte plaats niet op... De grootste kunnen al heel goed op hun knieën zitten, maar dat is meer friemelen dan netjes aan tafel zitten. Ondertussen hebben we een stoelverhoger gevonden voor nauwelijks 16 Euro, een heel stevig model en onze peuters zitten nu net als ons aan de 'grote' tafel én op een 'grote' stoel. :)
Plaats reactie