Allereerste marsepein poging/puzelplaatje bumba

Moderator: Chantal

Plaats reactie
roetje

Bericht door roetje »

Afbeelding
En dit was taartje voor jarige zelf.
Gebruikersavatar
mAmArianne
J&J SANTORINI
Berichten: 3268
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:39 pm

Bericht door mAmArianne »

Schattig!

Waar heb je mee afgesmeerd Roetje? De marsepein is zo nat/gesmolten...
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Gebruikersavatar
Ilse501
J&J HAWAII
Berichten: 8680
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:22 am

Bericht door Ilse501 »

Ik vind hem goed gelukt! En dat kleine taartje is schattig!!
I l s e, mv B a s t i a a n (26-05-03), J o r i s (31-12-04) & P i e t e r (11-03-07)

Hoe dan ook, we redden het
roetje

Bericht door roetje »

De marsepein stond op de moment dat foto genomen was al bijna uur in kamer van 26 graden
Was veel minder toen ze uit kelder kwamen, maar bij jarige thuis nog best lang moeten wachten op volk.
roetje

Bericht door roetje »

Ik heb zelfs lang getwijfeld om overnieuw te beginnen met bumba, want gezichtje klopt niet helemaal. (oogjes en neusje staan te hoog, daardoor wenkbrauwen ook, waardoor haartjes net niet lang genoeg kunnen zijn) (controlefreak is blijkbaar ook perfectionist).
En in blauw zaten scheurtjes ook. (wel weggefoefeld, maar als je wist waar bleef je het zien).
Maar iedereen vond hem wel mooi.
EN hij was super lekker, verse biscuit gebakken (dus met bloem, maizena, suiker, eitjes) en vulling van marscarpone met eitjes en dan verse aarbeitjes. Was héél njammie.
roetje

Bericht door roetje »

Maar weet je, ik vond het LEUK. Het uitknippen niet zo, maar de rest wel. Heel leuk. Ontspannend, aan niets anders denken dan het priegelen en prutsen en het mooi krijgen. Leuk!
roetje

Bericht door roetje »

jep zoals je zou doen met tiramissu, daarom dus ook zaterdag gemaakt voor zondag
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13421
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

bumba is heel mooi gelukt hoor! alleen iets te dun waardoor je het blauw erdoorheen ziet.
maar oogjes en zo.. mij was er niks geks aan opgevallen hoor! gewoon goed!
mooie letters ook.
enne, de vulling klinkt eigenlijk best vies haha! niet lullig bedoeld hoor, maar ik heb nog nooit gehoord van ei door de vulling :)
maar ik geloof je dat het lekker smaakte :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
roetje

Bericht door roetje »

En tirramissu? Is ook marscarpone met ei door. Chocomousse als je die vers maakt is ook met ei.
Ik heb gewoon de creme die je normaal op tirramissu doet gemaakt en die (dus zonder de koffie, drank of koekjes) er tussen gesmeerd en belegt met aardbeien.
(ja ik ben van de ik maak alles vers brigade)
roetje

Bericht door roetje »

en die letters, zwijg me van die letters... pffff zweet al terug als ik er aan denk. Vond bumba makkelijker dan letters.
Plaats reactie