hypoallergeen gebak of taart

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

hypoallergeen gebak of taart

Bericht door Dorien »

Iemand nog een leuke tip voor een taart zonder melk, ei, pinda of soya? De laatste keer melk introduceren is weer mislukt :(

Ik wil eigenlijk wel een lekkere taart maken voor de verjaardag van Liv en dan wat anders dan de appeltaart die ik wel eens gemaakt heb.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Bericht door Mare »

ik had via lisette een recept gekregen voor heerlijke taart. chocolade/kokos taart. heel veel werk, heel veel suiker en vet en oh zo lekker. en ook een recept voor appeltaart. zal ik ze mailen?

edt: lees net dat je al wel eens appeltaart gemaakt hebt. en je bedoelt voor jezelf en visite toch? en niet voor liv?
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Nee ik bedoel eigenlijk iets voor Liv. Ik ben zelf aan de lijn namelijk ;) Die van die chocolade kokos ken ik maar lijkt mij niet helemaal geschikt voor Liv en ik zal er zelf ook niets van nemen want die was lekkerrrrrr maar iets te lekker.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Betje
J&J HAWAII
Berichten: 6796
Lid geworden op: di jul 27, 2010 9:38 am

Bericht door Betje »

Je hebt ook zoiets als ei-vervanger he? Ik heb het zelf nooit gebruikt want ei gaat prima hier, maar zonder melk, soja en pinda kun je heel veel maken. Boter vervang je met plantaardige margarine en melk met water of rijstmelk.
Bijvoorbeeld een ronde cake van biscuitdeeg met jam er tussen. Je hebt ook rijsteslagroom. Smaakt net als rijstmelk maar dan met de structuur van slagroom. Goed te doen.
Meisje '06, Jongen, '09 Jongen '15
mama van Fenna
J&J SANTORINI
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:18 pm

Bericht door mama van Fenna »

Een pannenkoekentaart met fruit of jam ertussen? En dan de pannenkoeken gewoon van bloem/meel met rijstemelk.
M@@rtje, mv Fenn@ (sept 2005) en Jen$ (sept 2008)
nance74
J&J SANTORINI
Berichten: 2968
Lid geworden op: di jul 27, 2010 3:32 pm

Bericht door nance74 »

Ik heb voor de verjaardag cupcakes gemaakt voor mi cah. Zonder melk en ei (en noten en pinda).

Ik heb toen via hier de volgende link gekregen. http://www.deleukstetaarten.nl/forum/vi ... p?id=74530

Voor de cupcakes heb ik het recept voor de bananencake gebruikt, viel erg goed in de smaak. En bij de cake, staat zowel een versie voor gewone cake als voor cupcakes. En er staat meer bij maar dat heb ik nog niet geprobeerd.

Succes!
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Bericht door Mare »

oh nee voor liv is dat echt niets nee. ik heb voor david twee pannenkoeken in de vorm van een ster gemaakt en daartussen een laagje bananenschijfjes. maar ik vond het ook niet nodig dat hij echt taart kreeg.
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Dragoste

Bericht door Dragoste »

die ei vervanger werkt ECHT NIET is mijn ervaring (no egg heet het)

Ik kwam in de allergie tijd van Mark ook niet veel verder dan appeltaart hoor.

k zou voor de pannenkoekentaart gaan! Ziet er leuk uit en geschikt voor kids!
Gebruikersavatar
Rijntje
J&J SANTORINI
Berichten: 2336
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:17 pm

Bericht door Rijntje »

Voor Emma's eerste verjaardag hadden we spongecake gemaakt, is dat niet Engels voor biscuit? Ik weet t eigenlijk niet. Was goed gelukt. Met banaan en fruithapje als ei-vervanger geloof ik. Wel met een kant en klare mix, van de Tesco, dus daar heb je niet zoveel aan nu he (we moesten zelf nog ei toevoegen (wat we dus niet deden) en we hebben wat extra bakpoeder gebruikt geloof ik).

Voor haar 2e verjaardag hadden we een soort bananentaart/koek gemaakt met glazuur en spekjes erop.

Afbeelding

Voor komende verjaardag gaat Casper bananenmuffins/cc's maken. Hoop dat ze lukken, zal t na de 29e laten weten ;)
Mama van Emma (nov 07) en Lara (dec 09)
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 10997
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

waaaaaaaar koop ik wijnbaksteenpoeder? Oeps ik bedoel wijnsteenbakpoeder ;)
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
Mare
J&J HAWAII
Berichten: 9382
Lid geworden op: vr jul 30, 2010 10:47 am

Bericht door Mare »

in de natuurwinkel of bij de drogist
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Plaats reactie