domme taarten

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Katje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:38 pm

domme taarten

Bericht door Katje »

domme taarten vraagjes:
als ik voor B!ko's traktatie cupcakes maak:
* hoe lang van te voren kan ik dan de botercreme maken? Of kan dat niet van tevoren omdat het dan niet meer luchtig is?
* kan ik een beetje aardbei-jam door de botercreme doen zonder dat dat effect heeft op de marsepein/fondant?
* wat kan ik een aantal dagen eerder al maken, behalve de cakes natuurlijk (die koop ik lekker bij appieheijn)
* ik wil een pokebal maken. Wat zou ik als zwarte streep en als knop kunnen gebruiken? Ik dacht zelf aan dropveter (maar die heb ik nog niet kunnen vinden in de winkel) en dat rondje.... tja?
Mink@ mv B. 22 jaar
Hanne

Bericht door Hanne »

ik vries mijn botercreme soms zelfs in als ik veel heb gemaakt en over heb, zodat ik het bij een nieuwe taart weer kan gebruiken. wel zorgen dat het goed ontdooit is en weer lekker zacht en smeuiig. ff doorroeren.

ik weet niet of jam erdoor effect heeft op de marsepein.

je kan al die rondjes al uitsteken uit de marsepein en ze in een tupperware doos bewaren.

voor het knopje: een kokindje dropje?
Gebruikersavatar
Katje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:38 pm

Bericht door Katje »

oh ja! zoiets moet het worden :D die Pichachu's zijn ook wel erg leuk maar ik doe alleen pokeballen. Heb bij de eurowinkel heel leuke salamanders gekocht, die plak ik op een prikker en die prik ik dan weer in de bal. Dan is het alsof er een dier uit de bal springt.... uhhhh nou ja, zo'n beetje.

Maar jij hebt het zwart ook van marsepein gemaakt? oeps. die kleur heb ik niet in huis. Volgens mij zag ik die ook niet bij de Makro maar ik kan van de week nog eens kijken. Iets met chocolade lijkt me ook lekker maar ik heb nog niet van die kleine rondjes gezien.
Mink@ mv B. 22 jaar
Gebruikersavatar
Katje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:38 pm

Bericht door Katje »

mamawanda schreef:Ja, zwart is ook van marsepein.

Ik heb wel eens gelezen dat je met norrit marsepein zwart kunt kleuren?

Rondjes van chocolade, ik denk gelijk aan flikken.
Geen idee waar je die koopt, een supermarkt zou zoiets toch moeten hebben.
Ik dacht ik google eens en kwam die doosjes van droste tegen..
Afbeelding
kwijl :razz: wil je niet meer van zulke foto's plaatsen :lol:
die zocht ik ook al in de supermarkt maar daar hadden ze ze niet meer :?:
ik fiets zo wel eens even langs de snoepwinkel.
Mink@ mv B. 22 jaar
Gebruikersavatar
Katje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:38 pm

Bericht door Katje »

Martine-mv-Lucas schreef:Action heeft ze vaak, die droste dingen!
dropveters hebben ze hier gewoon in de supermarkt
ja stom he? alleen van die aardbeiveters. In de Makro ook niet. Daar hadden ze vroeger ook van die dropmatten, die waren nog beter geweest....
Mink@ mv B. 22 jaar
Gebruikersavatar
Hanneke
J&J SANTORINI
Berichten: 2548
Lid geworden op: ma aug 02, 2010 2:28 pm

Bericht door Hanneke »

mamawanda schreef:Of die dropjojo's, als je die afrolt heb je al 2 veters aan elkaar geplakt.

Volgens kan je die jojo's wel gewoon in het snoepvak bij de supermarkt kopen.
Ja, van Haribo!

En heb je geen Jamin in de buurt, die hebben geweldig veel snoep in alle soorten en maten en zo'n beetje per stuk verkrijgbaar. Moet ik anders dropmatten voor je opsturen (ik heb ze in handen gehad voor Steijn z'n tanktaart - uiteindelijk iets anders gebruikt voor de rupsbanden)?

Oh en bij Pipoos (hobbywinkel) hebben ze tegenwoordig ook gekleurd marsepein, heb je die misschien in de buurt?
mv Steijn (23-10-2001) en Sweder (16-07-2003)
Gebruikersavatar
Katje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:38 pm

Bericht door Katje »

Hanneke schreef:
mamawanda schreef:Of die dropjojo's, als je die afrolt heb je al 2 veters aan elkaar geplakt.

Volgens kan je die jojo's wel gewoon in het snoepvak bij de supermarkt kopen.
Ja, van Haribo!

En heb je geen Jamin in de buurt, die hebben geweldig veel snoep in alle soorten en maten en zo'n beetje per stuk verkrijgbaar. Moet ik anders dropmatten voor je opsturen (ik heb ze in handen gehad voor Steijn z'n tanktaart - uiteindelijk iets anders gebruikt voor de rupsbanden)?

Oh en bij Pipoos (hobbywinkel) hebben ze tegenwoordig ook gekleurd marsepein, heb je die misschien in de buurt?
yeah! bij plaatselijk snoepwinkeltje dropmatten gekocht. Gaan daar per stuk :roll: en ik wil geloof ik niet echt weten hoe lang ze al in die bakken liggen daar. ieuw. maar goed. Daar ga ik dus strepen van maken. En dan doe ik van marsepein/fondant wel een gekleurd rondje.
Bedenk me net dat ik voor de leerkrachten een bloem ga maken, dus ik ga toch nog wel marsepein kleuren.

Nou, het gaat helemaal goed komen.

Als ik die rondjes klaar heb, dan kan ik ze gewoon op kamertemperatuur bewaren toch? Als ik het maar afdek met plastic folie oid, toch?
Mink@ mv B. 22 jaar
Gebruikersavatar
Katje
J&J MAURITIUS
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:38 pm

Bericht door Katje »

Roosje73 schreef:
Katje schreef:
mamawanda schreef:Ja, zwart is ook van marsepein.

Ik heb wel eens gelezen dat je met norrit marsepein zwart kunt kleuren?

Rondjes van chocolade, ik denk gelijk aan flikken.
Geen idee waar je die koopt, een supermarkt zou zoiets toch moeten hebben.
Ik dacht ik google eens en kwam die doosjes van droste tegen..
Afbeelding
kwijl :razz: wil je niet meer van zulke foto's plaatsen :lol:
die zocht ik ook al in de supermarkt maar daar hadden ze ze niet meer :?:
ik fiets zo wel eens even langs de snoepwinkel.
Die zag ik vorige week nog bij de action.
dan ga ik daar maar NIET langs. jemig al dat chocola overal.... :roll:
Mink@ mv B. 22 jaar
Gebruikersavatar
Hanneke
J&J SANTORINI
Berichten: 2548
Lid geworden op: ma aug 02, 2010 2:28 pm

Bericht door Hanneke »

Katje schreef:
Als ik die rondjes klaar heb, dan kan ik ze gewoon op kamertemperatuur bewaren toch? Als ik het maar afdek met plastic folie oid, toch?
ja, of in een plastic doosje (tupperware/curver/action etc). Ik doe dat soort dingen eigenlijk altijd in een plastic doosje, op een stukje bakpapier, dan kun je ook gewoon meerdere lagen "stapelen" in een doosje, telkens een stukje bakpapier ertussen tegen het plakken.
mv Steijn (23-10-2001) en Sweder (16-07-2003)
Plaats reactie