Starterspakket

Moderator: Chantal

Plaats reactie
willemijn

Starterspakket

Bericht door willemijn »

Na onze verhuizing wil ik ook gaan beginnen met taarten bakken. Ik zie hier zoveel leuks voor bijkomen en het lijkt me ook erg leuk om met de kinderen te doen.
Maar wat zijn nu de spullen die ik echt nodig heb om mee te beginnen en waar schaf ik die aan?
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

leuk hoor!
misschien is een workshop iets voor je? dan weet je de basis en of het wat voor je is.
veel dingen kun je in de supermarkt of xenos en zo kopen zoals bakblikken en uitsteekvormpjes.
bij www.maakjetaart.nl of www.deleukstetaarten.nl kun je de bakmixen en zo kopen.
biscuitmix (uit 1 kilo haal je 3 taarten)
marsepein of fondant
kleurstoffen (americolor is het makkelijkst vind ik) (evt. handschoentjes tegen gekleurde handen)
crisco (tegen het plakken)
botercreme-mix (met smaakjes van patidess of limonade of jam erdoor een lekker vulling)

ikea: houten draaiplateau (om de taart op te zetten tijdens het versieren) en een bureau-onderlegger (om de marsepein op uit te rollen, plakt de marsepein tenminste niet aan.

veel plezier!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Nancy
J&J MAURITIUS

Bericht door Nancy »

Kijk vooral ook eens tussen de kleispullen van de kinderen. Die uitstekers kun je ook prima voor marsepein gebruiken, en zeker voor een eerste probeertaartje zijn ze goed genoeg, andere uitstekers kun je altijd nog kopen.

Ipv een bureauonderleggen, kun je ook een stuk doorzichtig tafelzeil kopen: marsepein op uitrollen en met tafelzeil en al op je taart leggen. Pas als het erop ligt, tafelzeil van je marsepein losmaken.
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
willemijn

Bericht door willemijn »

Chantal schreef:leuk hoor!
misschien is een workshop iets voor je? dan weet je de basis en of het wat voor je is.
veel dingen kun je in de supermarkt of xenos en zo kopen zoals bakblikken en uitsteekvormpjes.
bij www.maakjetaart.nl of www.deleukstetaarten.nl kun je de bakmixen en zo kopen.
biscuitmix (uit 1 kilo haal je 3 taarten)
marsepein of fondant
kleurstoffen (americolor is het makkelijkst vind ik) (evt. handschoentjes tegen gekleurde handen)
crisco (tegen het plakken)
botercreme-mix (met smaakjes van patidess of limonade of jam erdoor een lekker vulling)

ikea: houten draaiplateau (om de taart op te zetten tijdens het versieren) en een bureau-onderlegger (om de marsepein op uit te rollen, plakt de marsepein tenminste niet aan.

veel plezier!
Bedankt, ik ga even snuffelen!!!
willemijn

Bericht door willemijn »

Nancy schreef:Kijk vooral ook eens tussen de kleispullen van de kinderen. Die uitstekers kun je ook prima voor marsepein gebruiken, en zeker voor een eerste probeertaartje zijn ze goed genoeg, andere uitstekers kun je altijd nog kopen.

Ipv een bureauonderleggen, kun je ook een stuk doorzichtig tafelzeil kopen: marsepein op uitrollen en met tafelzeil en al op je taart leggen. Pas als het erop ligt, tafelzeil van je marsepein losmaken.
Goed plan, al koop ik dan wel even een nieuw setje, wel zo fris!

Dat tafelzeil klinkt ook als en handige tip!
Plaats reactie