Mijn eerste taart proberen..

Moderator: Chantal

Plaats reactie
maartjemvmart

Mijn eerste taart proberen..

Bericht door maartjemvmart »

Aangestoken door alle draadjes hier ben ikvan plan om voor Sven zijn verjaardag zelf een taart te gaan maken. Heb wel vaker appeltaart, monchou, kwark gemaakt (met pakje. :wink: ) Maar nu wil ik dus een clowntaart gaan maken van biscuitdeeg. Ik twijfel alleen of ik een laag vulling ertussen zal gaan doen, en zo ja wat dan?
En het word dus met het gezicht van een clown erop. Ik heb namelijk een clownsneus die hij kado krijgt. Zou ik het gezicht wit kunnen maken met slagroom of witte glazuur (maar hoe maak ik dat??) en voor het rode van de mond, aarbeienjam kunnen gebruiken of denken jullie dat dat heel klef gaat worden?
Kortom tips zijn welkom....
Sinder

Bericht door Sinder »

je kunt ook even kijken bij de Hema of C1000. Die verkopen nu ook kleine beetjes marsepein nog van sinterklaas. Daar kun wat makkelijker een clown mee maken!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

leuk!
als je een biscuitdeeg gaat maken, moet je er vulling tussen doen. zonder vulling is het namelijk maar een droge hap.
als vulling kun je heel makkelijk zo'n zakje banketbakkersroom van dr. oetker maken. of nog makkelijker.. een bakje aardbeienkwarkpudding van mona. kan zo uit het bakje tussen de taart.
dan kun je beter cake gebruiken, daar zit boter in.
je wilt geen marsepein gebruiken?
als je dat niet wilt gebruiken, zou ik lekker makkelijk snoepjes gebruiken om het gezicht van de clown te maken!
glazuur kun je zelf maken door veel poedersuiker en een paar druppels water te mengen. is wel mierzoet! maar droogt wel weer een beetje op zodat het gezicht goed blijft zitten.
met slagroom kan het natuurlijk ook, misschien wel aangevette slagroom maken http://www.deleukstetaarten.nl/recept/2 ... +Slagroom/
dit is veel dikker en zakt niet zo snel in elkaar.
succes!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Plaats reactie