lebkuchen

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Jeanet

lebkuchen

Bericht door Jeanet »

die harten die je induitsland ziet..
wie heeft een recept??
waar zijn de ingredienten te verkrijgen??
waar spuit je zon koek mee op??
Jeanet

Bericht door Jeanet »

Jeanet

Bericht door Jeanet »

he dank je wel...

en die icing word dat zo stijf>>>
lineke
J&J SANTORINI

Bericht door lineke »

Icing is toch gewoon poedersuiker met water of citroensap?
Wordt hard zat...
Saskia 12-04-2005
Nienke 11-12-2006
Jeanet

Bericht door Jeanet »

thnx
Jeanet

Bericht door Jeanet »

ik heb vandaag alle sgehaald ook het roggmeel..

MAAR

idd dat hertshoornzout en potas................wat gebruik ik ip daarvan????

iemand??
Jeanet

Bericht door Jeanet »

bakpoeder kennelijk....eehhhh????
Jeanet

Bericht door Jeanet »

maar verder zie je wel overal bakpoeder en zout

zou ik gewoon wat zout kunnen doen

wat is de werking van bakpoeder??
Jeanet

Bericht door Jeanet »

Recept
« Vorige | Zoekresultaten | Volgende »
Kerstkrans
ina6 heeft dit recept op 28 september 2008 toegevoegd. Dit recept is 186 keer bekeken, aan 2 persoonlijke kookboeken toegevoegd Print Recept
Bereidingstijd:30-60 minuten Smaak:AndersTechniek:Bakken in ovenSoort gerecht:BanketIngrediënten voor een culinaire kerst:
KellyBronze: kalkoen der kalkoenen
Exclusieve visschalen, 24/12 bezorgd
Kerstcadeau: De Nationale Restaurantgids 2011
Ingrediënten
300 gr amandelspijs
300 gr bladerdeeg
2 eieren
4 el abrikozenjam
bigarreaux
oranjesnippers

Hulpmiddelen
Oven

Voorbereiding
Verwarm de oven voor op 225°C (hetelucht 200°C).

Bereidingswijze
Leg het ontdooide bladerdeeg op elkaar en rol het in de lengte uit op een met bloem bestoven werkblad totdat het 10-12 cm breed en 40 cm lang is.
Meng 1 losgeklopt ei goed door de amandelspijs en vorm een lange rol, 3 cm korter dan de deeglap. Leg de amandelrol midden op de deeglap en plak het deeg met wat water dicht. Draai de lange rol met de naad naar beneden en vorm er een cirkel van. Gebruik de overblijvende 3 cm om de cirkel vast te maken. Klop het 2e ei los en bestrijk de kerstkrans ermee.
Bak de krans 25 minuten. Klop de abrikozenjam los en bestrijk de nog warme kerstkrans ermee. Garneer met oranjesnippers en bigarreaux.
Banketstaaf: Snij de rol doormidden voor 2 banketstaven van 20 cm.

die ga ik ook nog maken...
Jeanet

Bericht door Jeanet »

hmmm zou het mis gaan zonder dan???

anders donderdag even ergens bakpoeder scoren, dat moet te doen zijn..

maar die zout, kan die vervangen door gewoon wat zout>>???
Jeanet

Bericht door Jeanet »

Schuimpjes
orphan heeft dit recept op 4 januari 2001 toegevoegd. Dit recept is 853 keer bekeken, aan 4 persoonlijke kookboeken toegevoegd Print Recept
Wie zou hier niet graag te gast zijn?

Bereidingstijd:10-20 minuten Keuken:Kinderkeuken keukenSmaak:ZoetTechniek:DrogenSoort gerecht:TussendoortjeIngrediënten voor een culinaire kerst:
KellyBronze: kalkoen der kalkoenen
Exclusieve visschalen, 24/12 bezorgd
Kerstcadeau: De Nationale Restaurantgids 2011
Ingrediënten voor 4 personen
40 gram zachte boter 140 gram poedersuiker eiwit van 2 eieren 1 pakje vanillesuiker 4 druppels citroensap of azijn eventueel kleurstof

Hulpmiddelen
Bakplaat,boterkwast,vetvrij of bakpapier,bloemzeefje,grote kom met ronde bodem,garde of elektrische staafmixer,spuitzak met gekarteld mondstuk,oven [ 120-150"c, gasstand1]

Bereidingswijze
Bestrijk de bakplaat met de helft van de boter en beleg de plaat met het papier. beboter het papier en bestuif het door de zeef met 3 eetlepels poedersuiker. doe het eiwit in de kom met de vanillesuiker en het citroensap of de azijn. klop tot het eiwit schuimig. voeg lepelsgewijs de rest van de podersuiker toe. klop tot het eiwit zeer stevig en glanzend is. klop desgewenst heel weinig kleurstof door het schuimdeeg en breng dat over in de spuitzak. tik overtollige poedersuiker van de bakplaat. spuit op enige afstand van elkaar rozetten deeg op de bakplaat. verwarm de oven niet voor. gebruik voor het drogen van het schuimdeeg de laagste stand en schuif de bakplaat in het midden van de oven. laat de rozetten 3/4-1uur drogen. open gedurende die tijd de oven niet. draai de oven uit. open de deur nog niet, maar laat de schuimpjes in de oven nog 3/4-1uur staan en afkoelen. neem de koekjes uit de oven als ze droog aanvoelen en niet aan het papier kleven

is dit niet net als dat versieren van die legkuchen????/moet je dan ook drogen in de oven??of kan dan gewoon in d elucht
Jeanet

Bericht door Jeanet »

ik geloof dat in bakpoeder beiden verwerkt zitten en eetbaar zijn

ik ga er een deel bakpoeder bijin doen en klaar is klara
Jeanet

Bericht door Jeanet »

Afbeelding

wat is het witte spul dat hierop zit?????
Plaats reactie