nog maar eens: keukenmachine

Moderator: Chantal

Marian
J&J TEXEL

nog maar eens: keukenmachine

Bericht door Marian »

Ik wil nog steeds een keer een standmixer hebben. Nu zag ik in de makro folder dat de kenwood mx in de aanbieding is.
Ik had (en heb) eigenlijk m'n zinnen gezet op de kitchen aid, maar ik vind het prijsverschil toch wel heel groot.

Maar wat is nu het grote verschil? Ik zag al dat de kenwood een kom heeft van 2,5 liter en de KA een kom van ruim 4 liter. Maar heb je dat laatste nu echt nodig, of is 2,5 liter ook voldoende?
Volgens mij is het vermogen even groot.
Kun je met allebei ook marsepein kleuren? En volgens mij zijn op allebei ook hulpstukken te plaatsen (in ieder geval wel op de KA, die heb ik zelfs al in huis gehad ::wink: )

Misschien kunnen jullie ervaringen me helpen een keuze te maken, dus ik hoor ze graag!
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Ik lees even met je mee! Ik wilde ook een KA, maar een Kennie is inderdaad veul goedkoper...

Ik heb wel eens begrepen dat die 2,5 liter over de inhoud gaat, zoveel kan er in die kom. In totaal past er meer in?

En marsepein kleuren in een machine...! Je gaat me toch niet vertellen dat ik al die tijd heb staan zwoegen voor Jan met de korte achternaam?!
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

mamawanda schreef:
diane76 schreef: En marsepein kleuren in een machine...! Je gaat me toch niet vertellen dat ik al die tijd heb staan zwoegen voor Jan met de korte achternaam?!
Marsepein kleuren met de machine doe ik nooit.
Tegen de tijd dat ik de machine aan heb, de deeghaak heb gepakt en de garde heb vervangen (die heb ik er standaard in zitten) heb ik het met de hand al doorgekneed. Maar goed, dat ben ik :wink:
Ik doe het tot nu toe ook altijd zelf, maar ik vind het wel het proberen waard! Die spierballen kunnen me wat :wink: .
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Na even overleg hier ga ik toch maar voor de Kenwood bij de Makro. 280 euro verschil vind ik toch wel heel veel geld en die 2,5 liter was inderdaad de werkbare inhoud. (iets beter lezen, Marian :roll:)

Ik heb René ook de twee machines laten zien en vanaf de foto koos hij sowieso al voor de Kenwood. Dus op naar de Makro, kan ik mooi het beslag voor m'n eerste taartenworkshop erin maken!

Dank jullie voor jullie input! ::wink:
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Suuz

Bericht door Suuz »

ALDI VOLGENDE WEEK IN DE AANBIEDING!!!!!!!! 149 euro maar!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

Josh schreef:ALDI VOLGENDE WEEK IN DE AANBIEDING!!!!!!!! 149 euro maar!
dan is ie bij de makro goedkoper ;)
vorige aanbiedingen waren ze incl. btw 119,- geloof ik.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Chantal schreef:
Josh schreef:ALDI VOLGENDE WEEK IN DE AANBIEDING!!!!!!!! 149 euro maar!
dan is ie bij de makro goedkoper ;)
vorige aanbiedingen waren ze incl. btw 119,- geloof ik.
Ja, nu weer voor 119 euro.
Bij de Aldi krijg je er wel een blender bij, als ik het tenminste goed zag. Maar ik vind de kenwood er wel veel mooier uitzien.
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Misschien een domme vraag... Hoeveel biscuit kun je maken als de werkbare inhoud 2,5 liter is? 6 eieren? 7?

Hoe doen jullie dat als je een 30 cm wil bakken, of zelfs groter? Met moeite verwerk ik 7 eieren in m'n masjientje (ik zou het merk niet eens weten :oops: ) En dan moet er echt een theedoek overheen, anders zit de hele keuken eronder :roll: . (dus eigenlijk is 7 eieren teveel...)
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Jeanet

Bericht door Jeanet »

http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_51/OFF01.SHTML

macro kan ik niet komen....
welke is beter dan???
Suzanne

Bericht door Suzanne »

Ik heb de kenwood nu een maand. mijn eerste reacties was; Oh jeeh waar blijf ik met al die hulpstukken. jeeh er zit een complete inhoud van 1 keukenkastje bij aan hulpstukken. Maar nu hij hier een vast plaatsje op de aanrecht heeft en iedere dag gebruikt wordt, SUPER!
Ik heb die van de wehkamp. is weer een ander typenr (voor wehkamp)
de gehaktmolen en de sapcentrifuge (die heb ik een grote) zijn voorgoed naar de kelder verhuist. Maar de blender wordt hier dagelijks gebruikt en aangezien ik ook echt last kan hebben van het bakvirus ben ik zooooo blij met dit ding.
Deze week; ma 2 biscuit gedraaid voor 18+ taart. di julienne van worteltjes gemaakt voor kindersalade. wo cupcakesdeeg en voorraadje botercreme gemaakt. milkshake. do milkshake en vrij eisalade en tonijnsalade gemaakt. Ik maak nu dus alle broodsalades zelf. en vandaag kaas geraspt voor de lasagne.
zit een cd-rom bij hoe je alles erop en eraan maakt. die heb je echt nodig de eerste keer.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

diane76 schreef:Misschien een domme vraag... Hoeveel biscuit kun je maken als de werkbare inhoud 2,5 liter is? 6 eieren? 7?

Hoe doen jullie dat als je een 30 cm wil bakken, of zelfs groter? Met moeite verwerk ik 7 eieren in m'n masjientje (ik zou het merk niet eens weten :oops: ) En dan moet er echt een theedoek overheen, anders zit de hele keuken eronder :roll: . (dus eigenlijk is 7 eieren teveel...)
de kenwood heeft een grote kom hoor! als je de spatdeksel erop doet kan er 600 gram gram mix met 9 eieren in. dan heb je een grote taart hoor!
in mijn 30 cm gaan geloof ik 8 eieren.

in mijn kleine philips machientje kan ik mix met 5 eieren erin doen. maar daar heb ik ook geen spatdeksel voor omdat de kom draait om de mixers heen. deze doet het wel weer beter voor de botercreme vind ik.
Mieke

Bericht door Mieke »

mamawanda schreef:Voor die 2 tientjes meer zou ik voor de kenwood van de wehkamp gaan in de link van jeanet ipv die van de aldi.

Mijn kenwood gaat al meer dan 10 jaar mee, dus ik heb vertrouwen in het merk.
Ik zou inderdaad dan ook voor de kenwood gaan, ik heb hem nu anderhalf jaar en ben er zo blij mee. Heerlijke machine, die super werk doet.
In dit geval zou ik echt voor een a merk gaan.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

die van de wehkamp is dus dezelfde als bij de makro. alleen wel 50,- duurder..
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

http://www.metro-mcc.nl/papernewsfolder ... active=523

De folder waar Bjorn Borg voorop staat en dan op blz 22. Is volgens mij dezelfde als die van de wehkamp.
Is toch echt wel de moeite om eens rond te vragen of iemand in je omgeving een makro pas heeft, als je echt interesse hebt in de machine. Ik woon iets te ver uit de buurt om samen te gaan. ::wink:
Sinder

Bericht door Sinder »

ooowww ik heb een makropas.... ik wil ook nog zo'n ding... ik krijg zo mijn kerstbonus... ik zie een kerstcadeau voor mijzelf...
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik heb ook een makro pas.. je woont alleen niet echt in de buurt!
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Sinder schreef:ooowww ik heb een makropas.... ik wil ook nog zo'n ding... ik krijg zo mijn kerstbonus... ik zie een kerstcadeau voor mijzelf...
Ja, ik vond het ook al zo'n leuk kerstcadeau voor mezelf (nouja, de rest van de familie geniet ook mee van de baksels::wink:)

Maar eens even zien dat ik voor de 24ste richting Makro kom.....
Sinder

Bericht door Sinder »

moet jij dan naar Duiven Marian? anders moeten we gewoon samen afspreken!
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Sinder schreef:moet jij dan naar Duiven Marian? anders moeten we gewoon samen afspreken!
Ja, ik ga altijd naar Duiven, lijkt me wel gezellig!
Sinder

Bericht door Sinder »

nou dan moeten we even afspreken. Ik ben bang dat mij alleen woensdag of donderdagavond gaat schikken. Kun jij dan?
Sinder

Bericht door Sinder »

en als ik jou nou vertel, dat mijn merkloze mixer, meer dan 20 (!!) jaar geleden op de kermis gewonnen, het nog steeds doet maar voor het eerst iets kapot heeft en dat is de stalen garde???
Sinder

Bericht door Sinder »

hahaha goed hè? En hij hééft veel gemixt joh!
Manlief en ik hadden het ook al over onze oven. Als je toch ziet wat dat ding wekelijks te verduren heeft! Een ATAG, ook al ruim 20 jaar oud en in elk geval de laatste 9 jaar intensief gebruikt. (ik weet niet hoe de bewoonster hiervoor bakte natuurlijk) En hij doet het geweldig, laat ons niet in de steek en niets mislukt! Die wil je niet kwijt, je weet nooit wat je er voor terug krijgt!
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Ik denk dat het dan donderdagavond kan. Ik zou woensdag misschien naar Sanadome gaan, maar ik weet dinsdag pas of dat doorgaat. Hoe laat en waar spreken we af?
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

O, haha, zie net jullie berichtjes tussendoor pas.
Mijn handmixertje, ooit nog eens gekregen van m'n schoonmoeder, doet het nog redelijk goed, alleen de 10 minuten mixen, dan krijgt 'ie het wel erg warm (en het lijkt mij zo heerlijk om gewoon iets anders tussendoor te kunnen doen)
Sinder

Bericht door Sinder »

Gewoon daar maar afspreken? Laat je me even weten of het woe of do wordt? Donderdag komt mij denk ik het beste uit.
Jeanet

Bericht door Jeanet »

wie gaat er met mij mee naar de makro??????

je moet wel een pas hebben hahahha loll
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Sinder schreef:Gewoon daar maar afspreken? Laat je me even weten of het woe of do wordt? Donderdag komt mij denk ik het beste uit.
Hou het dan maar op donderdag. Uur of acht, is dat goed, of vind je dat laat?

@Jeanet; donderdag in Duiven red jij zeker niet? :wink:
Jeanet

Bericht door Jeanet »

woehahaha duiven is net iets te ver
als jullie nu naar leeuwarden komen, dan zeg ik deal....
Jeanet

Bericht door Jeanet »

kan die kenwood ook fondant kleuren???/
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik durf marsepein en fondant kleuren niet aan in mijn kenwood...
Mon
J&J SANTORINI

Bericht door Mon »

Ik heb een Kenwood, maar een andere dan zie jij bedoelt. Ik ben overstag gegaan voor de prijs. Ik heb er 150 euro voor betaald, terwijl hij overal minstens 300 kost. Het is een 1000 Watt, grote kom (ik zou geen kleintje willen) en ik denk dat deze zelfs marsepein kan kleuren. Maar niet geprobeerd ;).
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Jeanet

Bericht door Jeanet »

hmmm dat zou me voor de aldiactie doen gaan...daar zit nog een blender bij ook
Suzanne

Bericht door Suzanne »

zo supertip! bedankt! vandaag alle fondant en marsepein met de machine gekleurd. zwart is zwart geworden, en rood ook roder dan ooit.
Plaats reactie