nog maar eens: keukenmachine

Moderator: Chantal

Jettepet

Bericht door Jettepet »

Ik kan het niet laten om even trots te melden wat ik gister voor mijn verjaardag heb gekregen:
http://www.kenwoodworld.com/nl-nl/Produ ... jor/Chef1/
En er zit ook een glazen blender bij. De andere accessoires kunnen de komende jaren op de verlanglijstjes geloof ik. :P
Mon
J&J SANTORINI

Bericht door Mon »

Jettepet schreef:Ik kan het niet laten om even trots te melden wat ik gister voor mijn verjaardag heb gekregen:
http://www.kenwoodworld.com/nl-nl/Produ ... jor/Chef1/
En er zit ook een glazen blender bij. De andere accessoires kunnen de komende jaren op de verlanglijstjes geloof ik. :P
Die heb ik ook. Cool he 8) :roll: En nog gefeliciteerd.

Suzanne, wat voor machine heb jij? Ik wil denk ik ook wel fondant gaan kleuren.
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Suzanne schreef:zo supertip! bedankt! vandaag alle fondant en marsepein met de machine gekleurd. zwart is zwart geworden, en rood ook roder dan ooit.
En met welke machine heb je dit gedaan?
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Sinder

Bericht door Sinder »

marian, pb of twitter jij me even je tel.nr?
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

mamawanda schreef:
Chantal schreef:ik durf marsepein en fondant kleuren niet aan in mijn kenwood...
Ik doe het nooit, dus makkelijk praten, maar waarom niet?

Ik zou de marsepein dan wel eerst wat zachter maken door enkele tellen magnetron, maar dan zou het met de deeghaak moeten kunnen.
ik ben bang dat het te zwaar is en dat ie er dan mee stopt of zo.
in de magnetron wordt het idd snel zachter, maar heb ook de ervaring dat als je het bewaard voor een volgende keer dat het dan dubbel zo snel hard wordt helaas. daarom maar weer flink kneden. ach, zo kweek je nog eens spierballen ;)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Sinder

Bericht door Sinder »

hey nou lees ik dat die keukenmachine van de Makro 400 watt is. Is dat niet te weinig?
Heeft er iemand precies deze?
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

artcoco schreef: Volgens mij werken veel dames van de LeuksteTaarten ermee, tot grote tevredenheid. Ik las online wel dit
http://huistuintiel.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=76&Itemid=129 schreef:Kenwood PREMIER KMM760 speciale editie.
Dit is de op een na zwaarste (thuis)keukenmachine/ standmixer in productie. Voldoende om 2 a 3 broden tegelijk te kneden.
Solide gebouwd en bedoeld voor intensief gebruik.
Vergelijk deze machine AUB niet met de Kenwoods (Chef) van de Sligro en Makro. Die hebben een kwetsbare kunststof aandrijflijn.
quote]

Maar de Chef is volgens mij weer een ander model, dat is die machine die (vind ik) een beetje op een naaimachine lijkt. Ik dacht dat de aanbieding van de makro wel een stalen aandrijving heeft. (De machine dan, hé)
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Sinder

Bericht door Sinder »

Ja de KA kan ik echt niet betalen. Dat is echt te duur voor ons, dat kan echt niet. Maar ik vind de Kenwood wel een mooi alternatief en dan zeker voor dit geld. Ik heb me er totáál niet in verdiept en vertrouw wel volledig op jullie oordeel!
Jettepet

Bericht door Jettepet »

Ik heb nog even wat rond zitten kijken of de kenwoodsite, maar al die accesoires (pastamaker, citruspers, blender,multimolen etc.) kunnen volgens mij niet op het model dat in aanbieding is bij de Makro. Daarvoor moet je een Chef of Major hebben.
Sinder

Bericht door Sinder »

ok, ga ik nog even naar kijken. Pastaset, blender en citruspers hoef ik niet, die zijn al aanwezig.
Sinder

Bericht door Sinder »

Ja! We hebben er allebei eentje gekocht, Marian en ik. En nog twijfelen wij daar in de Makro hè! Maar goed, een nieuwe mixer ben je ook al zo 40-50 euro kwijt, als je een goede wilt. Morgen ga ik roti kukus maken in mijn machine (=20 min mixen!)
Jettepet

Bericht door Jettepet »

Gefeliciteerd met jullie aankopen!.

Ik heb vanavond koekjes gebakken en voor het eerst mijn Kenwood gebruikt. Ik had de deeghaak gebruikt, maar lees nu net dat de K klopper een betere keuze was geweest. Wanneer gebruiken jullie de K klopper en wanneer de deeghaak?
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Dank je! Ben nu wel erg blij met m'n mooie rode ::lol: machine.

Ik ga even uitvinden wanneer je welke klopper/haak gebruikt, staat dat niet in de gebruiksaanwijzing?
Sinder

Bericht door Sinder »

hahaha ja best jammer dat er geen witte meer waren hè, ;)
Ik ben ook benieuwd hoor!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

de K klopper gebruik ik overal voor.
biscuit wordt luchtiger met de k-klopper als met de garde.
en voor botercreme doet de k-klopper het ook goed.
zou niet eens weten waar mijn garde is trouwens :?
deeghaak gebruik ik ook niet echt. voor koekjesdeeg meng ik het even met de klopper om het met de hand verder te kneden.
veel plezier met mixen dames! :)
Sinder

Bericht door Sinder »

heb vanmiddag Roti Kukus gemaakt en heerlijk zeg! Normaal het gevoel dat het veel werk is, moet toch 20 min gemixt. Maar daar heb ik dus nu niets van gemerkt en het ging prima! Met de garde gedaan trouwens.
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Nou, gister lekker aan de slag geweest, het is toch wel heel fijn hoor.
Ik had alleen in de botercreme hele kleine klontjes zitten, ik denk dat dat komt doordat ik een kleine hoeveelheid botercreme had gemaakt.

Biscuit had ik met de garde geklopt, dat zal ik de volgende keer eens met de k-klopper doen, kijken of het dan nog luchtiger wordt.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

wanda, dat dacht ik dus ook!
maar na een paar flink plattere kapsels ben ik toch eens op het taartenforum gaan kijken. en daar raden ze dus de k-klopper aan.
en sindsdien heb ik weer hogere taarten.
de k-klopper slaat echt de lucht erin, de garde draait rondjes. zo ziet er er uit in ieder geval. en bij mij klopt het dus ook.
marian, als je botercreme maakt moet je al 2 pakjes boter tegelijk doen. anders is het idd te weinig. ik maak dus 1 pakje tegelijk met mijn kleinere mixertje.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik snap je hoor wanda, als je (ik!) logisch nadenkt klopt het ook helemaal hoe je het beschrijft.
eiwitten klop ik nooit, maar als ik dat zou doen dan gaat dat idd met de garde.
ach, voor mij werkt de k-klopper het beste. dat moet iedereen voor zichzelf even uitvinden :)
Sandra
J&J SANTORINI

Bericht door Sandra »

Sinder schreef:Ja! We hebben er allebei eentje gekocht, Marian en ik. En nog twijfelen wij daar in de Makro hè! Maar goed, een nieuwe mixer ben je ook al zo 40-50 euro kwijt, als je een goede wilt. Morgen ga ik roti kukus maken in mijn machine (=20 min mixen!)
En, hoe bevalt hij?

Hier staat hij nu ook bovenaan mijn verlanglijstje...
Ik had een oude moulinex keukenmachine geleend van mijn moeder, waarbij op de gardes stond dat het alleen voor mayonaise en eiwit gebruikt kon worden. Dus maar een ander mix ding genomen, draaiding met punten, maar hiermee mislukte het biscuit; zag ik al aankomen omdat het beslag niet wit werd. Daarop de garde geprobeerd, de biscuit is gelukt, maar één van de twee gardes is eraf gebroken. Fraai als je iets leent; nu was ze 'm zelf niet meer nodig en had 'm al aan mijn zus gegeven. :oops: Sorry zus....
S@ndra mv R ick (28-9-2001), I ris (23-12-2003) & J urn (22-12-2006)
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Ooooh, ik ben er erg blij mee. Het is echt heerlijk, zeker voor het mixen van het biscuitbeslag. Ik kan gewoon andere dingen tussendoor doen, echt fijn.
Ik heb er ook al marsepein mee gekleurd, dat ging ook goed, het werd een mooie, egale kleur.
Heb net nog cc's gebakken. (die tegenwoordig ook altijd lukken!)

En had ik al gezegd dat ik er erg blij mee ben?? :8: :8:
Sinder

Bericht door Sinder »

ik ben er ook superblij mee! Je hebt er ook mee gekleurd dus Marian? Met de K klopper?
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Sinder schreef:ik ben er ook superblij mee! Je hebt er ook mee gekleurd dus Marian? Met de K klopper?
Ik heb de deeghaak gebruikt. De kop van de machine bewoog wel flink heen en weer, maar ik heb ergens (gebruiksaanwijzing dacht ik) gelezen dat dat juist moet om de schokken van het kneden op te vangen.
loet78
J&J HAWAII

Bericht door loet78 »

Met welk haakje kleur je dan?
Ik heb een lidl masjien. Trilt enorm als ie draait maar doet het oke.
Al lang geen taartjes meergemaakt maar voor de kinderverjaardagen wil ik wel weer aan de bak.
M@rloes, moeder van:
1uuk 15, Nin@ 14, en Tyg0 12
Sinder

Bericht door Sinder »

Ok, ik heb de gebruiksaanwijzing nog helemaal niet doorgelezen, misschien eens doen... :oops:
Plaats reactie