Ik heb een dochter

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Katje
J&J MAURITIUS

Bericht door Katje »

ach ja, dat had je ook al eens aan mij gevraagd. Ik weet het niet maar ik denk dat je het beste gewoon kunt beginnen. De eerste keer kocht ik een cake bij de supermarkt en die heb ik gevuld en versierd. De vullingen en de how to voor het bekleden heb ik op het leukste taarten gevonden.
Weet Sinder niet wat meer? Misschien wil ze wel een workshopje ruilen met je? Of viert Sinder geen carnaval bijv.

Ik wil best wel een keer komen klungelen bij jullie maar ik ben zelf geen taartenbakster. Ik ben meer de "knutseljuf" 8)
Mink@ mv B. 23 jaar
Sinder

Bericht door Sinder »

nou ik denk dat ze al wel veel kan hoor, kijk maar eens op mijn site, er staan 2 nichtjes van mij op die veel zelf konden al.
Maar ik wil anders wel eens samen met haar iets doen?
Ilse501
J&J HAWAII

Bericht door Ilse501 »

Ik wil anders ook wel een keertje langskomen voor een 1-op-1-workshop. Vind dat erg leuk om te geven. Beter dan een groep, dat is te onoverzichtelijk voor me.
En zelf spullen aanschaffen: kijk eens rond bij de xenos en de action voor kleine en goedkope uitstekertjes. En bij de intratuin in Lochem zag ik vrijdag kleine pakjes gekleurde fondant voor 2,99 per 250 gram.
Recepten voor biscuit kun je makkelijk online vinden, vulling koop je kant en klaar in de winkel. En een deegroller en een scherp mesje is iets dat volgens mij nooit overbodig is.
I l s e, mv B (03), J (04) & P (07)

Hoe dan ook, we redden het
Sandra
J&J SANTORINI

Bericht door Sandra »

Wil ze taarten maken of cupcakes?
Hier hebben ze leuke starterspakketjes.
http://www.theeentaartspulletjes.nl/Web ... etten.html
Niet zozeer om te bestellen, maar ook om een idee te geven wat je zoal nodig bent. Die kunsstofrollers vind ik zelf heel fijn. Maar op de workshop zeiden ze dat een stukje pvc buis ook prima volstaat; die kan je ook makkelijk net zo lang of kort maken als je nodig bent...

Voor cupcakes vind ik dit hele fijne uitstekers, hier kan je alle kanten mee op!
http://www.theeentaartspulletjes.nl/Web ... set-4.html

Ik bestel voor Rick wel eens lego online; dan neem ik altijd de verzendkosten voor mijn rekening. Je hoeft er immers ook niet meer op uit dan.... :wink:
S@ndra mv R ick (28-9-2001), I ris (23-12-2003) & J urn (22-12-2006)
muppet
J&J HAWAII

Bericht door muppet »

Sandra schreef:Maar op de workshop zeiden ze dat een stukje pvc buis ook prima volstaat; die kan je ook makkelijk net zo lang of kort maken als je nodig bent...
Inderdaad, werkt prima, ik doe het er nog steeds mee. Gewoon een stuk afzagen, randen schuren en in de afwasmachine.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Katje
J&J MAURITIUS

Bericht door Katje »

oh ja, bij ons in het dorp bij Zeiler (naar beneden lopen en dan helemaal achterin) hebben ze heel veel spullen voor taarten maken!! Ik zag daar deze
http://www.wilton.com/store/site/produc ... 0047978DFF

nou dan kan je je helemaal uitleven. Er zit instructieboek bij. Bij Zeiler hebben ze ook kleine pakjes marsepein in alle kleuren, ook biologische in prachtige kleuren! en glitters en parels.
Saar zou ook kunnen beginnen met zoiets. Kijken of ze dat bloemen modelleren leuk vindt, het ziet er meteen heel profi uit! Zulke bloemen zijn ook leuk op cakjes. Als ze het dan echt leuk vindt, dan kan je doorgaan met taarten maken en vullen en bekleden. Dan heb je nml. weer meer spullen nodig.

Als ze het leuk vindt, kan ze die dingen dan mooi voor haar verjaardag vragen!
Mink@ mv B. 23 jaar
Annebel

Bericht door Annebel »

Wij bakken gewoon vaak koekjes. Niks mis mee toch.
Mireille
J&J SANTORINI

Bericht door Mireille »

Cupcakes bakken, vullen met botercreme (half roomboter, half poedersuiker en 10 min. kloppen met de mixer), decoreren met poedersuikerglazuur evt. met voedingskleurstof en creatief zijn met decoratie. In de supermarkt, bij de Xenos, Blokker soms, Intratuin, Jamin, je kunt het zo gek niet bedenken waar je decoratie tegen komt. Zelfs de Pipoos verkoopt tegenwoordig taartenbakspullen.
Eventueel nog wat opleuken met een parasolletje of iets.
Dan kan ze altijd nog eens voor haar verjaardag een plak marsepein vragen en wat potjes kleurstof, zodat ze daar mee kan gaan decoreren.
Groetjes, Mireille
Moeder van Morgan (13) en Gwyneth (10)
Lien

Bericht door Lien »

Annebel schreef:Wij bakken gewoon vaak koekjes. Niks mis mee toch.
Nemen Cheyenne en Emie daar nog genoegen mee ?
Plaats reactie