bruidstaart

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Gerrie
J&J MAURITIUS

bruidstaart

Bericht door Gerrie »

Ik mag een bruidstaart maken voor :lol:
....
....
....
....
....
....
...
....
...
...
...
...
...
...
....
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
...
bij Hanna in d'r klas.
Ze hebben nu een thema rondom trouwen.
17 feb. gaan er twee kinderen trouwen.
(Hanna kwam gisteren thuis met de opmerking dat ze nog niet wisten wie de ambternaar van de burgelijke stand moest zijn. (Dat is me een behoorlijk woord voor een meissie van nog geen 5) Moest er wel om lachten)

Maar goed, taart is dus voor 30 kinderen + ouders die komen kijken. Ik denk dat dat ook wel op een stuk of 30 uitkomt. Wordt dus taart voor 60 mensen, kleine stukjes dat wel.

Hoe ga ik dat doen? Stapeltaart dacht ik zelf aan, want ik heb niet zo'n stellage van verschillende verdiepingen. Ik heb zelf maar 2 maten rond 28 en 20 geloof ik. Dat is zeker niet genoeg voor zoveel mensen?
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Cindy

Bericht door Cindy »

Leuk!

Als het voor een stel kleuters zou zijn, zou ik 1 taart maken om aan te snijden. Verder zou ik leuke cupcakes erbij doen.
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Cindy schreef:Leuk!

Als het voor een stel kleuters zou zijn, zou ik 1 taart maken om aan te snijden. Verder zou ik leuke cupcakes erbij doen.
Ja, zat ik ook aan te denken, maar voor een "bruidstaart" is een stapel wel leuker om te zien, zeker voor die kleine kinderen denk ik.
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Hanneke
J&J SANTORINI

Bericht door Hanneke »

Ik denk niet dat de ouders er van uit gaan dat ze een "heel stuk taart" krijgen, de kleuters eten ook geen grote stukken dus ik zou "rekenen" op taart voor 40 personen.

Zo gezien zou ik gaan voor 1 stapeltaart (voor het bruidstaart-effect - leef je uit zou ik zeggen!) en wat losse cupcakes (10 of 15 stuks, zo iets). Leuk om te doen hoor!
mv Steijn (23-10-2001) en Sweder (16-07-2003)
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

De optie cupcakes erbij had ik ook al gegeven, maar ze wilden echt alleen maar een taart.
Inderdaad gewoon nog opzoek naar een nog kleinere vorm.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Waar woon je? Ik heb een 15 cm vorm en een standaard. Je mag ze zo van me lenen!

Wat een leuk thema! Leuk dat jij de taart mag verzorgen :)
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Nee joh Corien! Juist een uitgelezen moment om wat dingetjes uit te proberen! Als het dan mis gaat, liever voor de kleuterklas dan voor een bruidspaar :wink: .

Heb je al een idee hoe hij eruit komt te zien, Gerrie?
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Mieke

Bericht door Mieke »

Je woont ook niet bij mij in de buurt he?
Ik heb een 12, 16, 18, 20, 22, 24, 26, en 30 cm vorm.
En een taartenstandaard voor 3 taarten.
Anders zou je het zo mogen lenen.

Maar veel succes, lijkt me erg leuk om een keer te maken.
Sinder

Bericht door Sinder »

ik heb taartringen, ik woon in de Achterhoek. leuk man, ultiem uitproberen!
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

Helaas woon ik bij niemand van jullie in de buurt.
Velserbroek woon in (buurt van Haarlem)
Maar anders schaf ik gewoon zelf nog een kleinere vorm aan. Dat zal vast geen vermogen kosten. Kijk binnenkort wel even bij de Hema ofzo

@Diane, inderdaad een uitgelezen kans om het een en ander uit te proberen. Kinderen zijn over het algemeen niet zo kritisch. Ouders denk ik ook niet. Vraag was ingediend via de mail, welke ouder een bruidstaart wilde maken, naast mij heeft maar 1 ouder gereageerd, daarmee heb ik overlegd en zij doet niets met marsepein enzo en vond het heel gaaf dat ik dat wel deed, dus waarschijnlijk komt ze mij een handje helpen. Gezellig. Maar goed, vandaar dat ik denk dat de meesten niet zo into de taarten zitten, dus lijkt het al snel heel wat. (hoop ik)
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

artcoco schreef:Ik heb een kleine, 15cm - in Amstelveen. Mocht je nog eens in de buurt zijn. Vond ze zelf erg moeilijk te vinden (OK, Hema niet geprobeerd), heb hem toen maar online besteld.
oei, ik dacht niet dat ze moeilijk te vinden zouden zijn, denk gewoon een Hema binnen te lopen. Afwachten maar.
muppet
J&J HAWAII

Bericht door muppet »

gaaf zeg. Heb je geen kleine ronde ovenschaal ofzo? Daar doe ik het ook vaak mee, gaat prima.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Imke

Bericht door Imke »

Bij hema ik vorig jaar een kinderbakset gekocht, daarin zit een mini cakeblik en een mini sprinvorm, IK dacht dat die 12 cm is. Daarnast ook nog 3 vormpjes en een minideegroller (was iets van 6 euro)
Plaats reactie