Glans en glitter

Moderator: Chantal

Plaats reactie
EskilE

Glans en glitter

Bericht door EskilE »

Dag dames,
Ik ben een schandalige bestelling aan het plaatsen bij de shop :oops:
Ik wil me ruim op tijd voorbereiden op mijn prinsessetaart en bovendien wil ik graag mooie cupcakes met zo'n roodborstje gaan maken. Dussss, veel uitstekers etc. zitten al in de winkelwagen.

De prinsessejurk wil ik graag een beetje over de top met glitter versieren. Wat kan ik dan het beste bestellen? Ik zie door de bomen het bos niet meer!
Tips? Wat is gemakkelijk te gebruiken, en geeft mooi effect?
Katje
J&J MAURITIUS

Bericht door Katje »

oh ja! je prinsessentaart. Wil ik nog hier in het dorp kijken wat die hartjes-mat kost? Ik moet toch nog naar het postkantoor iets nasturen aan de buuv die een tijdje in Australië zit.
Mink@ mv B. 23 jaar
EskilE

Bericht door EskilE »

Hai Mink,
Lief dat je het vraagt, maar laat maar even. Ik heb wat ideetjes voor de decoratie, en ik denk dat het met een 'achtergrondprint' dan wat te druk wordt, vandaar!
Mon
J&J SANTORINI

Re: Glans en glitter

Bericht door Mon »

artcoco schreef:
EskilE schreef:Tips? Wat is gemakkelijk te gebruiken, en geeft mooi effect?
Glitterpoeder is het handigst. Ik heb goud, maar er is ook een glitterpoeder versie van. Je lunt dat gewoon glitteren (of als je echt goud of zilver wilt maken, met alcohol mengen en schilderen).

Ik heb parelmoerspray gekocht om ooit de bruidstaart van mijn moeder mee te doen. Maar later hoorde ik dat dat best een vieze smaak geeft en veel duurder in gebruik dan parelmoerpoeder. Denk dus dat in het algemeen poeder een betere optie is dan spray.

Als je wat gouden/zilveren balletjes nodig hebt, ik heb die kleintjes van de lidl. Ik heb ook grotere, maar die zijn best een kauw/slik gevaar. Ik zou die niet zo snel rijkelijk op een kindertaart doen...
Ik heb die spray ook eens gebruikt, maar ik proefde er niets vreemds aan.

En hoe doe je dat precies met schilderen? Meng je het met water? Das toch niet goed voor de fondant. Ik heb ook nog glitter liggen, maar gebruik het niet omdat ik niet precies weet wat ermee te doen :S

En heerlijk, een schandalige bestelling :D (toch wel met de 4% korting he). Dat heb ik ook altijd, fijn dat er meerderen zijn.
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Katje
J&J MAURITIUS

Bericht door Katje »

EskilE schreef:Hai Mink,
Lief dat je het vraagt, maar laat maar even. Ik heb wat ideetjes voor de decoratie, en ik denk dat het met een 'achtergrondprint' dan wat te druk wordt, vandaar!
prima, dan hoef ik mezelf ook niet aan verleidingen bloot te stellen. Ze hebben daar zoveel mooie spullen :lol:
Mink@ mv B. 23 jaar
Hanneke
J&J SANTORINI

Re: Glans en glitter

Bericht door Hanneke »

Mon schreef:

En hoe doe je dat precies met schilderen? Meng je het met water? Das toch niet goed voor de fondant. Ik heb ook nog glitter liggen, maar gebruik het niet omdat ik niet precies weet wat ermee te doen :S

En heerlijk, een schandalige bestelling :D (toch wel met de 4% korting he). Dat heb ik ook altijd, fijn dat er meerderen zijn.
ha, dat weet ik ! ik heb ook goud en zilver poeder. je kunt dat droog gebruiken, gewoon met een kwastje over marsepein of fondant vegen (ah la je gezicht poederen met een grote poederkwast).
Of je mengt het met een paar druppies alcohol en hebt dan "gewone verf" waar je mee kun schilderen. De alcohol vervliegt en de glitter blijft over op je taart.
Oh ja, kunt kunt in de webshops etc wel alcohol kopen, maar sterke drank uit eigen vorraadkast gaat ook (wodka schijnt dan weer het beste te zijn, maar die heb ik niet)
mv Steijn (23-10-2001) en Sweder (16-07-2003)
Sinder

Bericht door Sinder »

ik meng het met water, gaat ook prima. Ik gebruik dus ook de poeders. De spray heb ik ook maar vind ik gewoon niet zo fijn.
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik vind de glansspray altijd erg mooi op een taart http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod ... ts_id=1320

je kunt het niet heel goed zien, maar hier heb ik het opgespoten:
http://www.taartvanchantal.nl/index.php ... =1680-1050

en zo ziet dat eruit als je dat in een donkere kroeg spuit op een taart... (altijd buiten spuiten dus!
Afbeelding

ook deze glitters zijn heel mooi http://www.deleukstetaartenshop.nl/prod ... ucts_id=57
je ziet het hier een klein beetje op de blauwe bolletjes http://www.taartvanchantal.nl/index.php ... =1680-1050
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Geeft wel een leuk effect voor de foto Chantal!
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja grappig hè! wisten we trouwens niet hoor dat het overal zat. zagen we pas toen we de foto gemaakt hadden!
voor wie het niet weet, dit was de bruidstaart van suus :)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Plaats reactie