Een rouwtaartje - hier is hij dan
Moderator: Chantal
-
- J&J SANTORINI
lief
ik zou het gewoon een heel lief gebaar vinden, ook al krijgen ze misschien geen hap door hun keel.
Het feit dat mensen aandacht schenken aan het 'eten' is al heel goed bedoeld, ik herinner me die week dat mijn vader boven de grond stond, en dat het feit 'wat moeten we vandaag eten' eigenlijk al te veel energie kostte.
Ik zou er een lekkere pan soep bij maken en het sámen gaan eten. Kun je tegelijk kletsen en het hele gebeuren nog eens doorspreken.
Maar dat is persoonlijk, de uren en dagen ná de begrafenis vond ik dat we zó in een gat vielen.
Taart en 'feest' is wel een ding, maar het staat voor mij ook meer voor aandacht schenken aan en dat is heel attent.
Het feit dat mensen aandacht schenken aan het 'eten' is al heel goed bedoeld, ik herinner me die week dat mijn vader boven de grond stond, en dat het feit 'wat moeten we vandaag eten' eigenlijk al te veel energie kostte.
Ik zou er een lekkere pan soep bij maken en het sámen gaan eten. Kun je tegelijk kletsen en het hele gebeuren nog eens doorspreken.
Maar dat is persoonlijk, de uren en dagen ná de begrafenis vond ik dat we zó in een gat vielen.
Taart en 'feest' is wel een ding, maar het staat voor mij ook meer voor aandacht schenken aan en dat is heel attent.
Jolanda mv Danique (24) Marcel (21) en Tessa (16)
Het gebaar is iig attent. Zeker in combinatie met de bloemen lijkt het me mooi. Wat je ook doet, het lijkt me dat het niet minder erg wordt. Het is vaak ook om iets te willen/kunnen betekenen.
Toen mijn man zijn vader verloor, afgelopen september, kon hij niets hebben van de buitenwereld. Zelfs kaartjes vond hij verschrikkelijk, gestuurd vanuit een 'verplichting', want wie kende zijn vader nou? Bijna alle kaaten zijn door mij open gemaakt en gelezen. Hij kon en wilde er niets mee.
Wat ik dus wil zeggen, is dat iedereen anders met verdreit om gaat en je dus nooit kan weten hoe iemand op een lief gebaar zal reageren...
Fijn dat je er voor wil en kan zijn.
Toen mijn man zijn vader verloor, afgelopen september, kon hij niets hebben van de buitenwereld. Zelfs kaartjes vond hij verschrikkelijk, gestuurd vanuit een 'verplichting', want wie kende zijn vader nou? Bijna alle kaaten zijn door mij open gemaakt en gelezen. Hij kon en wilde er niets mee.
Wat ik dus wil zeggen, is dat iedereen anders met verdreit om gaat en je dus nooit kan weten hoe iemand op een lief gebaar zal reageren...
Fijn dat je er voor wil en kan zijn.
Groetjes Diane
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
De gedachte taart is feest is best Nederlands. Na de uitvaart van mijn vader is de borrel uitgelopen tot een klein feestje waarin hij centraal stond. Heel fijn met de mensen om ons heen. Het gat kwam erna.
Ik vind het heel lief van je. De manier waarop je het geeft en wat je erbij zegt zal de sfeer zetten.
(en haar moeder ligt in het zh? Wat een nachtmerrie voor dat gezin)
Ik vind het heel lief van je. De manier waarop je het geeft en wat je erbij zegt zal de sfeer zetten.
(en haar moeder ligt in het zh? Wat een nachtmerrie voor dat gezin)
artcoco schreef:Want denk nu wel dat het ook goed is, gewoon iets uit je hart geven.
Ooooh wat een vreselijk verhaal... Heel treurig... Kan de moeder wel aanwezig bij de begrafenis?
En je hebt helemaal gelijk. Als je het met de juiste intentie geeft, is het altijd goed. Uit het hart!
Groetjes Diane
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
-
- J&J SANTORINI
Dát zie je toch niet aankomen....?? Wat een vreselijke manier om iemand die je liefhebt, zó te moeten verliezen.artcoco schreef:De nachtmerrie was dat haar moeder met kanker opgenomen werd eind vorig jaar, haar halve buikinhoud is eruit gehaald half januari. Afgelopen maandag kreeg zij het goede nieuws dat ze nog wel heel slecht ging, maar ze was "schoon". Die dinsdag - als een donderslag bij heldere hemel - is hij aan hartfalen overleden. Alleen thuis, vrouw in het ziekenhuis en iedereen natuurlijk met focus op haar. Bron van veel schuldgevoel en schrik in hun familie.fredje schreef:(en haar moeder ligt in het zh? Wat een nachtmerrie voor dat gezin)
Fijn dat ze jou als vriendin heeeft.
Jolanda mv Danique (24) Marcel (21) en Tessa (16)
-
- J&J SANTORINI
Wat een naar verhaal zeg...
Ik zou blij zijn met een taartje, hoor.
Toen de partner van mijn beste vriendin overleed, heb ik allemaal chocola voor haar meegenomen, als 'troost'.
Ze zei een hele tijd later dat ze dat zo fijn had gevonden, ze had dit later zelf ook voor iemand gedaan.
Ik zou blij zijn met een taartje, hoor.
Toen de partner van mijn beste vriendin overleed, heb ik allemaal chocola voor haar meegenomen, als 'troost'.
Ze zei een hele tijd later dat ze dat zo fijn had gevonden, ze had dit later zelf ook voor iemand gedaan.
M@@rtje, mv Fenn@ (sept 2005) en Jen$ (sept 2008)
Ik vind het heel lief van je Corina en vind dat het prima kan, een rouwtaartje. Ik vind de taart ook erg mooi geworden (zie dus totaal niet waar het mis is gegaan en ik geloof ook niet dat de achterkant er niet uit ziet ), helemaal zoals jij omschrijft idd.
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
- mAmArianne
- J&J SANTORINI
- LindaJager
- J&J MALEDIVEN
Wat fijn zeg, dat de taart zó goed werd ontvangen. Ongewijfeld is er een markt voor, maar daar moet je maar zin in hebben.
Wat een warme gedachte dat ze even lekker samen hebben kunnen zijn onder het genot van een heerlijk stukje taart...
Wat een warme gedachte dat ze even lekker samen hebben kunnen zijn onder het genot van een heerlijk stukje taart...
Groetjes Diane
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009