Ha, dat is fijn

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Mir

Ha, dat is fijn

Bericht door Mir »

Marsepein kneden / kleuren deed ik steeds met de hand. Ik heb een kenwood k-mix en na al die vergelijkingen en verhalen over mixers hier, met als conclusie dat de kenwood lang niet zo krachtig is als de kitchenaid, dacht ik dat mijn mixer dat niet aan zou kunnen.

Wel dus. Gaat prima. En daar ben ik heel blij mee. Veel minder werk en m'n handen zien er niet uit alsof ik net een smurf heb uitgeknepen.
Joos99

Re: Ha, dat is fijn

Bericht door Joos99 »

Mir schreef:Marsepein kneden / kleuren deed ik steeds met de hand. Ik heb een kenwood k-mix en na al die vergelijkingen en verhalen over mixers hier, met als conclusie dat de kenwood lang niet zo krachtig is als de kitchenaid, dacht ik dat mijn mixer dat niet aan zou kunnen.

Wel dus. Gaat prima. En daar ben ik heel blij mee. Veel minder werk en m'n handen zien er niet uit alsof ik net een smurf heb uitgeknepen.
Kijk dat is goed zeg!
Ik heb pas een mixertje bij de Lidl meegenomen. Ik ben al blij dat ik die mixer geen 10 minuten vast hoef te houden bij de botercreme ;-) en het biscuit.
Als het dan echt goed bevalt, wil ik ooit een "echte".
EskilE

Bericht door EskilE »

He wat fijn!
Ik ben ook nog steeds aan het twijfelen of ik mezelf zo'n machine kado zal doen...
Annemarie

Bericht door Annemarie »

OK keukenmachine komt nu nog hoger om mijn verlanglijst, wist niet dat je die ook daarvoor kunt gebruiken. En als ik iets niet leuk vind aan die marsepein taarten :evil: .
Mir

Bericht door Mir »

Marsepein gewoon op kamertemperatuur, met de kneedhaak en kleurvloeistof er met een lepeltje op laten druppelen.
Mir

Bericht door Mir »

Ik doe wel de marsepein al in kleinere stukjes breken. Eerst lijkt het of de mixer alleen maar die stukjes door de bak heen schud, maar na een tijdje begint hij toch echt te kneden.
Suzanne

Bericht door Suzanne »

ja ik vond het de eerste keer ook ongeloofelijk dat ik erbij ben blijven staan om te kijken. werelduitvinding! ik doe het met de deeghaak maar volgens mij gaat het ook met die spatel. ik doe de marsepein of fondant er gewoon in 1 stuk in.
Plaats reactie