beginner, wat heb je absoluut nodig

Moderator: Chantal

Plaats reactie
nance74
J&J SANTORINI

beginner, wat heb je absoluut nodig

Bericht door nance74 »

Nou ja dat dus. Na een poging cupcakes in augustus heb ik het maar weer even gelaten voor wat het is. Maar deze week kreeg ik enorme zin om zo'n taart te maken.

Wat heb ik echt nodig, behalve fondant/marsepein. Heb nu op mijn lijstje kleurstof, witte fondant, pakketje gekleurd alleen die is nog niet leverbaar. Dus misschien alleen wit en die kleurstof.
En funcakemix, maar zal toch vooral zelf het beslag maken ivm allergie M icah.

Maar wat is nog echt onmisbaar?
Nancy mv M icah 31-8-2008 en S enn 28-7-2011
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

oja of toch eerst een workshop volgen, een vriendin van me geeft die maar wellicht kan dat niet op korte termijn. En ik wil natuurlijk nu meteen hahaha.
Suzanne

Bericht door Suzanne »

In Den Bosch is een prachtige winkel om je in uit te leven/je portemonaie te legen.
Taartzaag is mijn absolute eerste aankooptip!
Hanneke
J&J SANTORINI

Bericht door Hanneke »

Bij de Xenos halen: een siliconen deegroller en een siliconenbakmatje (om marsepein/fondant uit te rollen, plakt niet vast).

een taartzaag is idd ook fijn

Bij de Ikea hebben ze fijne kunststof taartonderleggers (gewoon afwassen en eindeloos opnieuw gebruiken), eventueel ook een taartzaag (in een pakket met een soort spatel en een spuitzak - tot op heden heb ik alleen spatel en spuitzak nooit gebruikt :roll: )

Uitsteekvormpjes voor marsepein/fondant (maar om te beginnen kun je ook koekjesvormpjes en kleivormjes gebruiken als je die hebt)
mv Steijn (23-10-2001) en Sweder (16-07-2003)
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

Hanneke schreef:Bij de Xenos halen: een siliconen deegroller en een siliconenbakmatje (om marsepein/fondant uit te rollen, plakt niet vast).

een taartzaag is idd ook fijn

Bij de Ikea hebben ze fijne kunststof taartonderleggers (gewoon afwassen en eindeloos opnieuw gebruiken), eventueel ook een taartzaag (in een pakket met een soort spatel en een spuitzak - tot op heden heb ik alleen spatel en spuitzak nooit gebruikt :roll: )

Uitsteekvormpjes voor marsepein/fondant (maar om te beginnen kun je ook koekjesvormpjes en kleivormjes gebruiken als je die hebt)
Xenos en Ikea had ik nog niet aangedacht. Zal een stuk goedkoper zijn dan zo'n taartenwebshop. Goede tip. Ik heb nu een houten deegroller gebruikt en dat plakt continue vast, niet fijn. Eens kijken of ik komend weekend een ikea/xenos kan opzoeken.

Ik had bij de taartwinkel in Den bosch al eens fondant en vormpjes gehaald, dat waren van die metalen uitstekers. En bij de Jumbo hadden ze ook uitstekers, ook voor koekjes volgens. Set van 10 voor 2,95 dus dat valt mee.
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

ik ben ook een wensenlijstje aan het samenstellen.
siliconenmat
siliconendeegroller
matje voor sterren
sugar craft gun
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

de siliconendeegroller heb ik nog niet gevonden. Bij de xenos hadden ze hem niet. En nog gekeken bij de hema en de blokker maar niet gevonden.

En vriendin gebruikt een pvc-buis. Misschien is dat nog wat.
nance74
J&J SANTORINI

Bericht door nance74 »

mamawanda schreef:Chantal gebruikt die pvc buis ook volgens mij. voldoet prima.

(ik gebruik gewoon mijn houten roller en ondervind geen problemen)
Ik heb een houten roller en daar bleef vorige keer het fondant heel erg aanplakken. Wellicht iets niet goed gedaan. Dus ik dacht misschien is kunststof dan beter. Misschien eerst nog eens proberen met m'n houten roller.
muppet
J&J HAWAII

Bericht door muppet »

pvc werkt prima, ik doe het er al een tijdje mee. Wat ik vooral fijn vind is dat je voor weinig geld wat verschillende maten kan kopen. Ik heb een hele grote voor de grote lappen en nog 2 kleintjes voor de decoratie. De kleintjes zijn ook fijn voor Anouk trouwens.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Plaats reactie