Lampje schreef:Dus gekke dingen die je tegenkomt even melden, dan kunnen we kijken of we het kunnen oplossen voordat de deur voor een veel grotere groep opengaat.
Janneke
Hoi Janneke,
Hoe wil je 'issues'aangeleverd krijgen? Zomaar midden in dit draadje? Wat is voor jullie de handigste manier? Een topic per persoon die iets gevonden heeft?
Graag even een apart draadje aanmaken in de Forumbeheer sectie per onderwerp. Dan kunnen we het ook per onderwerp oppakken en bekijken wat we er mee gaan doen en terugkoppelen.
Janneke
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.
Bij CL kan ik zelf aanklikken of een berichtje een sticky is. Dit is denk ik niet de bedoeling. Hoeft niet direct aangepast te worden hoor, maar ik dacht ik meld het even.
als ik een op een later moment in een bericht verder wil lezen, dus de reacties die ik nog niet gelezen heb, dan kon ik altijd op het gele vlakje voor het bericht klikken. Daar kan ik nu nog wel op klikken maar dan opent het bericht toch bij de eerste post. Waar moet ik dan op klikken? Of bestaat die optie niet in dit forumtype?
Katje schreef:als ik een op een later moment in een bericht verder wil lezen, dus de reacties die ik nog niet gelezen heb, dan kon ik altijd op het gele vlakje voor het bericht klikken. Daar kan ik nu nog wel op klikken maar dan opent het bericht toch bij de eerste post. Waar moet ik dan op klikken? Of bestaat die optie niet in dit forumtype?
Die optie heb ik hier nog niet ontdekt. Wat je wel kan doen is helemaal rechts op de datum/tijd klikken bij dat onderwerp. Dan spring je naar het laatste bericht en hoef je meestal maar een klein stukje naar boven te scrollen om te komen tot waar je was gebleven.
Janneke
Met dank aan Annelien: helemaal rechts in de tabel staat achter het topic vermeld wie het laatste bericht heeft geschreven en wanneer. Als je daarop klikt kom je bij de laatste reactie uit.
edit: er zijn al 3 berichten geschreven voor deze, maar ik reageerde dus op het bericht over het gele vakje
Laatst gewijzigd door Liesje28 op di jul 27, 2010 8:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Lisette, mama van Matthijs 04-03-2007,Joas 30-04-2009 en Sarah 11-08-2017
Ik moet er heel erg aan wennen dat de berichten op een 2e pagina doorlopen (voorheen ging alles onder elkaar door en als het té lang werd, dana werd het gesplitst naar een nieuw draadje). Ook mis ik de hoofdindeling nog.
Bij alle reacties op een onderwerp is de titel (het onderwerp) er niet meer. Ik werk liefst met meerdere schermen open en dan is dat wat verwarrend als de het onderste bericht van een draadje geopend hebt. Is daar iets aan te doen ?
Moosje schreef:Bij alle reacties op een onderwerp is de titel (het onderwerp) er niet meer. Ik werk liefst met meerdere schermen open en dan is dat wat verwarrend als de het onderste bericht van een draadje geopend hebt. Is daar iets aan te doen ?
Helaas, daar is door ons niets aan te doen.
Janneke
Een paar keer, zoals nu ook, kom ik op de forumindex en dan geeft hij voor mij geen enkel nieuw bericht weer. terwijl ik echt niet alles heb gelezen Maar het staat dus wel zo gemarkeerd.
Als je een keer uit moet loggen of om welke reden dan ook het forum afsluit, dan wordt alles gemarkeerd als gelezen.
Ik vrees dat we daar niets aan kunnen doen.
Janneke
Liesje28 schreef:Een paar keer, zoals nu ook, kom ik op de forumindex en dan geeft hij voor mij geen enkel nieuw bericht weer. terwijl ik echt niet alles heb gelezen Maar het staat dus wel zo gemarkeerd.
Ook niet als je berichten sinds laatste bezoek aanklikt?
Nee, dan zegt hij dat er geen berichten aan mijn zoekopdracht voldoen
Sandra schreef:Ik mis dat stipje wat zichtbaar was in de draadjes waarin je gereageerd had; daar werd het zo overzichtelijk van...
Is het weer te geven in welk draadje je gereageerd had?
Helaas, die functie hebben we hier nog niet gevonden. Ik vrees dus dat die er niet in zit.
Wel kan je hier kijken in welke draadjes je allemaal gereageerd hebt. Die staat 1 lager dan de 'toon berichten sinds laatste bezoek'.
Janneke
Volgens mijn aangetrouwde ICT-er is de database van het oude forum te importeren in het nieuwe.
Volgens hem he... nu weet ik niet hoe het zit enzo en of jullie dat al nagevraagd hebben.
Kun je in de gebruikers lijst nog zoeken naar een gebruiker? In het oude kon je op (gedeelte van) emailadres zoeken, of de gebruikers per beginletter selecteren...
Ok, t is een kleinigheidje, maar ik ben gewend de smileys pas te plaatsen als ik het hele bericht af heb, en dat kan op dit forum niet. Ongeacht waar ik de cursor zet, de smileys worden onderaan het bericht gezet. Is dat iets waar jullie iets mee kunnen?
Vermanen schreef:Volgens mijn aangetrouwde ICT-er is de database van het oude forum te importeren in het nieuwe.
Volgens hem he... nu weet ik niet hoe het zit enzo en of jullie dat al nagevraagd hebben.
ja dat kan. Als FB toegang heeft tot het oude forum kan de database daar opgehaald worden en naar believen ergens neergezet worden.
Vermanen schreef:Volgens mijn aangetrouwde ICT-er is de database van het oude forum te importeren in het nieuwe.
ja dat kan. Als FB toegang heeft tot het oude forum kan de database daar opgehaald worden en naar believen ergens neergezet worden.
Als de huidige eigenaar (en dat zijn wij niet) de database wil vrijgeven.
En dan nog zal dit forum niet staan te juichen om het hier te importeren, plus dat dan alle berichten die hier nu geschreven zijn niet meer mee kunnen of heel lastig.
Dus er zitten nogal wat haken en ogen aan en het klinkt makkelijker dan het is.
Janneke