ggrrmmbbblll witte marsepein. complimenten terug :0)

Moderator: Chantal

Plaats reactie
channiemam
J&J HAWAII

Bericht door channiemam »

nou, ik vind het anders zeer geslaagd hoor!
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
Nancy
J&J MAURITIUS

Bericht door Nancy »

Ik had hetzelfde bij de bruidstaart van mijn zusje. De roze had het minder, maar die witte marsepein was echt een regelrechte ramp. Dat was de eerste en gelijk de allerlaatste keer dat ik voorgekleurde marsepein van Funcakes gebruikt heb. Voortaan alleen nog Zeelandia (wat ik daarvoor ook altijd gebruikte)
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Tienne mv Merel en Stijn

Bericht door Tienne mv Merel en Stijn »

Hij is wel leuk geworden! EN de cc vind ik schattig!

Is voorgekleurde marsepein van Zeelandia wel ok? Heb inderdaad ook flink gevloekt op de witte van funcakes! En waar verkopen ze die van zeelandia dan?
mama talla
J&J HAWAII

Bericht door mama talla »

Eh........ vind je het erg als ik het gewoon een supermooie taart vind? Ik zie helemaal niets van brokkelig aan het wit, dus je hebt het of goed gecamoufleerd of het valt uiteindelijk wel mee.
Wat vond je moeder er van?

Groetjes Jikke
Groeten Jikke
trotse mama van Nathan (27-05-2007) en Anna (22-05-2012)
tata en maman Jikke van Corine (32), Danielle (30), Nickson (29), Orland (26) en Melvin (24)
Oma van een kleinzoon (juni 2023) en een kleindochter (april 2025)
Marjo

Bericht door Marjo »

Hij ziet er echt heel mooi uit hoor. Er uit van uitgaande dat ze bij Zinn werkt(e) vind ik hem ook echt leuk bedacht.
Mieke

Bericht door Mieke »

Ik vind hem erg leuk geworden.

Wij zijn net overgestapt op zeelandia, en ik ben er heel blij mee. Werkt echt veel fijner, is niet zo stug en makkelijk te kneden en te kleuren.
AnjaR

Bericht door AnjaR »

Leuk hoor en super goed opgelost, het ziet er nu heel strak uit.
Sinder

Bericht door Sinder »

Ik vind hem ook leuk hoor, goed weggewerkt. probleemoplossing is ook een vak met taarten maken vind ik!
Maar ik gebruik ook alleen Zeelandia. Veel fijner en ik kleur idd ook alles zelf. Met witte poeder is dat goed te doen hoor!
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Ondanks de problemen is de taart heel mooi geworden!

Ik vind het ook rotspul, voorgekleurd wit. Dat poeder wat Gaby gebruikt wil ik ook proberen. Met Americolor krijg ik iig geen mooi helder wit!

Ik heb geen ervaring met easy cake.
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ja, die witte is echt niks!
daarom heb ik ook altijd fondant op voorraad. werkt ook minder lekker, maar beter als die witte van funcakes.

maar je taart is mooi geworden hoor, als je niks had gezegd hadden we niks gezien :)
easy cakes weet ik niet...
gebruik altijd zeelandia. die ik zelf kleur trouwens.
is echt zo gedaan joh, die 5 minuutjes extra ;)
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ik heb ook een hekel aan kleuren, maar Zeelandia kleurt heel makkelijk omdat het zo soepel is (kneed makkelijk) en ik vind de kleuren mooier worden dan met Funcakes marsepein.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Martine-mv-Lucas schreef:Waar koop ik dat zeelandia dan? Heb binnenkort nog wel wat wit nodig .... ;)
Ze hebben het bij de leukste taarten, maar alleen per 6 kilo. Het wordt bij verschillende webshop per kilo verkocht, even googlen, kun je gelijk vergelijken waar het het goedkoopst is. Het verschil is echt enorm in soepelheid en ik vind het ook lekkerder.

Wanda heb je voor die kikkers en muisjes een malletje?
myrtheD
J&J TEXEL

Bericht door myrtheD »

Annemarie schreef:
Martine-mv-Lucas schreef:Waar koop ik dat zeelandia dan? Heb binnenkort nog wel wat wit nodig .... ;)
Ze hebben het bij de leukste taarten, maar alleen per 6 kilo. Het wordt bij verschillende webshop per kilo verkocht, even googlen, kun je gelijk vergelijken waar het het goedkoopst is. Het verschil is echt enorm in soepelheid en ik vind het ook lekkerder.

Wanda heb je voor die kikkers en muisjes een malletje?
Ik heb het laatst bij liescakeshop gekocht, daar hadden ze ook 5 kilo en ik kreeg dat per kilo verpakt geleverd. Weet alleen niet of dit altijd zo is. Ik kwam er gisteren achter dat er in hier nu ook een winkel is die het verkoopt sinds kort, maar ook dat is 6 kilo.
Mama van Mγrthe (dec 2006) en βenthe (apr 2009)
MarionW

Bericht door MarionW »

mamawanda schreef:Ben gewoon een paar cm gegroeid :wink:
Is geen probleem, als je dan uit je vel barst plakken we er gewoon een bloemetje op :P

Ze zijn mooi Wanda! Toen ik beter ging kijken zag ik inderdaad een barstje lopen maar als je het niet gezegd had had ik het niet gezien. En die kleurtjes die terugkomen in de bloemetjes, mooi!
Sinder

Bericht door Sinder »

wat leuk Wanda! Daar doe je het voor toch?!
Vermanen

Bericht door Vermanen »

mamawanda schreef:Gebitten werden op schoteltjes gelegd, wegens plakkende marsepein, maar alles is opgegaan. Groter compliment is er bijna niet.
Idd, groter compliment ken ik niet want dán doe je er écht moeite voor :lol:

Maar ik vind de taart serieus er ook professioneel uit zien!
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

mamawanda schreef:Het suikerbeestje werd er eerst afgehaald, daarna de marsepein ster voor ster ontleed en eraf gehaald. Vervolgens werd de crème er af gelikt en daarna de cake weggemummeld.
Dat is precies zoals Lotte het ook zou eten als we haar haar gang laten gaan :D

Goed gedaan zeg!
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

haha super wanda!!

net een vierkant taartje bekleed met marshmallowfondant wat nog tot en met deze maand houdbaar is...
DRAMA!!! scheurde bij de zijranden, onderkant, echt overal!
maar goed, alles wordt weer netjes weggewerkt.
taart zal ik binnenkort hier plaatsen, want volgens mij gaat hij leuk worden :)

moet ook maar een nieuw kilootje witte fondant kopen dus ipv deze 2,5 kilo die ik nog had liggen :?
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Imke

Bericht door Imke »

echt een hele mooie taart, dat blauw staat ook heel mooi op dat wit.

Ik zie jeen foutje, heb alleen erg zin in een stukje.
Plaats reactie