Ik lees veel wisselende verhalen.
Waar werken jullie graag mee en waarom?
Heb inmiddels wel gelezen dat tylose niet bij alle merken fondant werkt (en bij marshmallowsmaak niet) en niet zo goed bij marsepein.
Daar moet ik in mijn bestelling even rekening mee houden.
Bedankt alvast
boetseren: gumpaste ( k&k mix) of fondant met tylose?
Moderator: Chantal
boetseren: gumpaste ( k&k mix) of fondant met tylose?
Mara, mama van 3 sm@ (2006)en M @@rten (2008)
ik gebruik alleen tylose om eetbare lijm van te maken als ik bijvoorbeeld wat grotere bloemetjes op de zijkanten wil laten zitten. mespuntje tylose in een bodempje water van een glas. paar uur laten staan, af en toe roeren.
als je inderdaad gewone fondant hebt, wordt het ook hard.
echte boetseersels eten ze meestal toch niet op als ze van fondant gemaakt zijn. hard en niet lekker.
daarom maak ik ze (die enkele keer) gewoon van marsepein. dat eten ze tenminste wel op en beland niet in de prullenbak
als je inderdaad gewone fondant hebt, wordt het ook hard.
echte boetseersels eten ze meestal toch niet op als ze van fondant gemaakt zijn. hard en niet lekker.
daarom maak ik ze (die enkele keer) gewoon van marsepein. dat eten ze tenminste wel op en beland niet in de prullenbak

Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Heb je toevallig mijn laatste taart gezien, die met dat elfje? Alles heb k van marsepein gemaakt, zonder tylose. Als het een paar dagen staat wordt het ook hard!
De bloemetjes zijn ook van mp en staan mooi omhoog. Ook de vlinders en de vleugels. Gaat prima, als je maar op tijd begint en het goed kan laten drogen.
De bloemetjes zijn ook van mp en staan mooi omhoog. Ook de vlinders en de vleugels. Gaat prima, als je maar op tijd begint en het goed kan laten drogen.
Groetjes Diane
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009