Bijna-lente high tea

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Domi mv Merel

Bijna-lente high tea

Bericht door Domi mv Merel »

Luister!
In de vroege ochtend
Aarzelend een vogelstem
Kijk!
Ook al is het nog donker
Ergens gloort het licht
Voel!
Een zacht zuchtje wind
Anders, milder dan voorheen
Ruik!
Een aardse geur
Fris, als van groeien, ontluiken
Proef!
Tijd voor een nieuw seizoen, een nieuw begin...

Dit had ik in een poëtische bui bedacht en als uitnodiging naar mijn vriendinnen gestuurd (met als bijlage een mp3 met merelgezang) bij de bijna-lente high tea die ik jaarlijks geef. Omdat ik zelf in juni verjaar en mijn 2 kinderen ook, heb ik mijn feestje verschoven naar eind maart. Al jaren een groot succes en ik genoot ook nu weer erg van het bakken/klaarmaken van allerlei lekkers. Het viel niet mee om de taarten strak te krijgen, ik maak nauwelijks meer iets ivm slijmbeursontstekingen aan beide schouders. Maar goed ze smaakten toch wel. Ik heb de boel nu ook weer íets overbelast, maar wat had ik een lol..

Ik kon ook wel een vrolijke noot gebruiken; vandaag is de as verstrooid van mijn lieve lieve schoonmoeder die vorig jaar mei geheel onverwacht overleed tijdens een vakantie, en mijn eigen mama moet morgen naar het ziekenhuis om te kijken of er uitzaaiingen zijn van baarmoederkanker... En afgelopen vrijdag begroeven we de mama van een zeer dierbare vriendin.. Het is op het moment best pittig allemaal.

Maar goed ik heb genóten van zoveel lieve mensen op de high tea... en behalve de bonbons (waar er niet 1 van op ging :) ) heb ik alles zelf gemaakt...

Hartige afdeling:

*sandwiches witbrood met peppadew roomkaas en rucola
*sandwiches bruinbrood met halfvolle mayo, komkommer, geroosterde pijnboompitjes en kipfilet met tuinkruiden
*4 soorten hartige taartjes (en die gingen alle 48 op!): quiche lorraine, feta-tomaat-ui-pijnboompitjes, gehakt-prei-champignons en kip-bleekselderij-rozijntjes
*wraps met roomkaas tuinkruiden, rucola en gerookte zalm

Zoete afdeling:

* marsepeintaartje met mango-abrikoosbavarois en mango-perzikvruchtenjam
*marsepeintaartje met citroenmousse (van mona) met lemoncurd
*caramel shortcake
*Koek van Kees (appelkruimelplaatkoek)
*Banana crumble muffins
*cupcakejes met chocolate chips (gedecoreerd en ongedecoreerd)
*scones met clotted cream en frambozenjam
*rich chocolate mousse cake

Zoals jullie zien, veel inspiratie van de recepten van dit forum!

Afbeelding

Er ging van alles mis en mijn margrietjes-plungers begaven het, vandaar alleen vlinders...

Afbeelding

Suikerbloempjes eerder gemaakt in een workshop bij Lonnes... ik kreeg zo'n last van mijn schouders dat ik het maar hierbij heb gelaten met decoreren (En jammer van de deuk die ik erin duwde bij het verplaaten :rolleyes: )

En de totaalplaatjes...

Afbeelding

Afbeelding

Het was SMULLEN!

Bedankt voor het kijken!

Dikke kus Domi en duim voor ons mam (ze krijgt vrijdag de uitslag)
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

Dat klinkt inderdaad als een heftige tijd. Sterkte de komende periode met alles wat op jullie af komt (en verwerken wat er op jullie af gekomen is)

Wat ben je toch een creatief mens, zo ontzettend naar dat je nog steeds last hebt van de slijmbeurzen. Maar toch weer een hele tafel met lekkernijen tevoorschijn getoverd. TOP.
't ziet er erg lekker uit.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
Jeanet

Bericht door Jeanet »

wow heerlijk zeg, wat een werk en wat een verscheidenheid.
ze zullen idd gesmult hebben!!
heel leuk gedaan.
inkie68

Bericht door inkie68 »

tuurlijk duim ik voor jouw moeder.
heb me de laatste tijd al vaker afgevraagd hoe het met je is.

balen dat je slijmbeurs ontsteking niet over wil gaan.

maar wat ziet het er weer erg lekker uit.

fijn dat je in iedergeval wel lol hebt gehad.
Lien

Bericht door Lien »

Wat heb je dit prachtig ingeleid (gedicht met merels, wow) en heerlijk uitgevoerd!!
Super hoe jij de kunst van het vieren verstaat.

Ik hoop oprecht dat de uitslagen van je moeder goed zulken zijn!
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Meid wat zit het je allemaal tegen.

Je lentetafel ziet er prachtig uit en mmmmmmmm lekker.
Mare
J&J HAWAII

Bericht door Mare »

leuk dat je ondanks alle tegenslagen zo'n leuk feestje in elkaar hebt kunnen draaien. het zal wel fijn geweest zijn om je daar even helemaal op te kunnen storten. het ziet er iig allemaal goed uit.
hopelijk krijgt je moeder een goede uitslag
Nina, moeder van David 29-09-2009 en Sem 26-08-2012
Plaats reactie