Cakeballetjes. Nu bezig, nog wat vragen.

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Gast

Cakeballetjes. Nu bezig, nog wat vragen.

Bericht door Gast »

Voor Jaap zijn verjaardag as zaterdag, wil ik een kwarktaart maken én cakeballetjes (geen pops!).

Maar: Nog eventjes 2 vragen:

Hoeveel chocolade heb ik nodig? Welke chocolade kan ik het beste gebruiken? Milka of gewoon eigen merk van de Appie?

En:

Kan ik ze invriezen? Ik wil ze woensdag maken, kan ik ze dan donderdag in de vriezer doen en vrijdag weer ontdooien?
Laatst gewijzigd door Gast op do mar 24, 2011 11:15 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Jeanet

Bericht door Jeanet »

xenos heeft smelchocolade die heb ik gebruikt
voor twee dagen hoeft ier volgens mij niet in de vriezer.
Gast

Bericht door Gast »

Ah, is die smeltchocolade duur? Hoeveel heb ik er voor nodig? Ik ga vanmiddag eventjes kijken, we hebben ook nog een Oldenhof. Herstel: Die hebben we 3x, dus misschien kan ik daar ook nog wel slagen.
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

dubbel
Laatst gewijzigd door diane76 op wo mar 23, 2011 1:09 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Ik gebruik gewone chocolade van de AH. Voor 24 balletjes (ongeveer 400 gram cake) gebruik ik 200gr, denk ik. Uiteraard heb ik wel extra in huis, voor zekerheid :wink: :D .

Invriezen zou ik ook niet doen. Door de chocolade is de cake 'verpakt'.

En dan ben ik nog even nieuwsgierig... HOe ga je de balletejs in de choco dopen zonder stokjes? Of haal je de stokjes er later af? Toevallig heb ik dat laatst gedaan toen ik te weinig stokjes had. Als je dat doet, moet je echt oppassen, de chocolade smelt heel snel! Ik heb uiteindelijk met een grote vork (waar het stokje tussen paste) eraf geschoven.

Succes!
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Gast

Bericht door Gast »

Bedankt voor de reacties! Dat wordt chocolade shoppen. Wat een rotklus. :P Ook moet ik nog versiering hebben, eventjes kijken wat ik daarmee doe.

Ik denk dat ik ze gewoon in de chocolade mik, zoals Wanda zei. :) Lekker makkelijk.

Die van het bakpapier is een goede tip, die gaat op mijn boodschappenlijst. (Lees: Ik zeg tegen Domo dat hij mij moet helpen onthouden bakpapier te kopen.)
Sinder

Bericht door Sinder »

cake balls zijn eigenlijk cake pops zonder stokje :lol: Dus al die tips kun je sowieso gebruiken. Ik heb zelf nu callebauts gehaald bij de groothandel. Dat loont zich wel heb ik uitgerekend, dan betaal ik ong. 0.60 ct per 100 gram!
Sinder

Bericht door Sinder »

yep, dat is zéker lekker. Kun je ook bij de leukstetaarten halen toch?
Gast

Bericht door Gast »

Hey, die Callebaut is er ook in het roze. Ik wil roze...:( Heb nu al bijna een kilo aan repen gekocht in de Appie.

En nu hoor ik je vragen: Een kilo, is dat niet véél?

Nou, het is maar 800 gram. En het is chocolade. Er is nooit teveel chocolade.
Gast

Bericht door Gast »

Even een tussentijdse update.

Ik faal volgens mij keihard. Hoe krijg ik nou die balletjes uit de pan, zonder gat? Ik heb het met een lepel geprobeerd, maar dan zit er megaveel chocolade aan.

En: Hoelang duurt het om uit te harden?

Er viel net een bal uit elkaar. In de pan. Sjit. Ik heb ze dus maar weer in de vriezer gemikt. :cry:
Jeanet

Bericht door Jeanet »

eehh ik denk dat je ze zonder stokje ook niet heel mooi eruit krijgt

aan een stokje kun je de chocolade er wat af laten druipen en draaien zodat ze wat gelijk en mooi glad worden

als bal zou ik denk ik toch een lepel nemen en dan tussen twee laten uitlekken al krijg je de kanten waar de lepel ertegenaan komt niet mooi glad wanneer je de bal los laat.

het uitelkaar laten vallen is misschien dat ze niet genoeg bal zijn??stevig aandrukken die ballen misschien.

misschien lekker door hagels of versiersels rollen???
Sinder

Bericht door Sinder »

zelf niet bekeken want op het werk en dus snel weer weg:
http://www.youtube.com/results?search_q ... =0&spell=1
Plaats reactie