Workshop cupcakes maken

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Saskia4

Workshop cupcakes maken

Bericht door Saskia4 »

Hallo dames.

Ik ga een workshop cupcakes maken geven aan een stel moeders van een clubje van mijn dochter. Nu wil ik een aantal tips vragen.

- heeft iemand dit al eerder gedaan? Ik heb wel eens prachtige foto's gezien op deze website.
- Zo zag ik bijvoorbeeld een wit rondje van rolfondant waarop andere kleuren fondant in figuurtjes. Hoe "plak" je dat rondje op het cupcakeje of leg je het er gewoon op? En die andere figuurtjes? En kan je zo'n rondje uitsteken met een glas of heb je echt een metalen steker nodig? En kan ik een koekjesuitsteker gebruiken voor figuurtjes? (Hartje bijvoorbeeld).
- Nou ja dit zijn nu mijn vraagjes, ik post wel een nieuw berichtje als ik meer bedenk!

Alvast bedankt!
Saskia4

Bericht door Saskia4 »

Is er niemand die wat ideetjes voor mij heeft??
Gebruikersavatar
Sandra
J&J SANTORINI
Berichten: 2192
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 8:58 pm

Bericht door Sandra »

Dus als ik het goed begrijp ga je een workshop cc maken geven, terwijl je het zelf nog nooit gedaan hebt? :?

Voor de cc's heb ik zelf inmiddels een hele collectie uitstekers, als je wat variatie wilt dan heb je aan een glas en een koekjes uitsteker niet zo heel veel...

Ik besmeer de cc's altijd met witte chocolade boterhampasta, daarop blijft de fondant/marsepein het wel kleven. Wat je hebt uigestoken maak je met een kwastje aan de onderkant nat.
S@ndra mv R ick (28-9-2001), I ris (23-12-2003) & J urn (22-12-2006)
Saskia4

Bericht door Saskia4 »

Dus als ik het goed begrijp ga je een workshop cc maken geven, terwijl je het zelf nog nooit gedaan hebt?
Hahaha dat klinkt inderdaad een beetje gek.... Ik heb wel eens zelf cupcakes gemaakt en versierd, maar dan met glazuur (chocoglazuur of wit glazuur) en versierd met smarties o.i.d. Maar nu kreeg ik laatst een uitsteker voor bloemetjes en wat rolfondant, daar heb ik laatst dus ook cupcakes mee versierd en dat vond ik zo leuk. Ik dacht dus eerst aan gewoon glazuur met een bloemetje erop maar toen zag ik die foto's van de cupcakes met rolfondant erop, en ik dacht, misschien is dat wel leuker dan alleen glazuur met een bloemetje of ander vormpje! Vandaar!

Bedankt voor je tips!
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Bericht door Esther »

Maar ga je ook echt een workshop geven voor geld, of is het meer gezellig met z'n allen cupcakes versieren?

De tips van Sandra zijn inderdaad praktisch, zo doe ik het ook altijd - met chocopasta en eventueel een beetje water.

Wat ook heel cool is, zijn glitters. Ik was sceptisch, maar Annemarie had ze een keer bij zich toen ze mij kwam helpen om cc's te maken en het effect was echt superleuk! En van die kleine metallic balletjes zijn ook heel erg leuk.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
Saskia4

Bericht door Saskia4 »

Nee hoor het is niet voor het geld! Het is gewoon een gezellige activiteit!
Jeanet

Bericht door Jeanet »

ik zou even langs de action gaan daar hebben ze bij de kook spullen bakjes met uitstekers rond, hart en ster, kosten weinig en zitten een aantal in zodat je verschillende maten hebt.
Gebruikersavatar
Chantal
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13457
Lid geworden op: di jul 27, 2010 7:38 am

Bericht door Chantal »

ik zou een bakster in de buurt zoeken en daar met z'n allen een workshop gaan volgen. ook gezellig, en je steekt er zelf wat van op!

heb je al wel eens een taart met fondant of marsepein bekleed? dit is eigenlijk hetzelfde.
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Plaats reactie