Strik *mislukt* foto's nieuwe taart

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Marian
J&J TEXEL

Strik *mislukt* foto's nieuwe taart

Bericht door Marian »

Amber wil zo'n mooie strik op haar taart. Nu ben ik gister dus vrolijk begonnen, lussen gemaakt van marsepein met dat spul erdoor wat de marepein hard maakt. Ze voelden vanmorgen mooi aan dus ik wil de strik in elkaar zetten, zakt het geval helemaal als een plumpdding in elkaar.

Had ik toch fondant moeten gebruiken, ik las op internet dat je wel gewoon marsepein hiervoor kunt gebruiken.
Hoe doen jullie dit? Ik heb 'm nu als laatste redmiddel met keukenpapier ertussen in de vriezer staan, als hij maar mooi op de foto komt :P
Laatst gewijzigd door Marian op do aug 12, 2010 7:44 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

heb je de tylose door de marsepein gedaan, en toen een nacht laten staan en daarna pas de lussen gemaakt?
ik heb het al vaker geprobeerd met tylose door de marsepein.. bij mij werkt het niet en dat lees ik ook vaak op deleukstetaarten forum.
maar hier is iemand (mieke of iemand anders..) bij wie het wel werkt. net welk merk marsepein je hebt denk ik.
fondant wordt gewoon keihard, dat is makkelijk. alleen dan geen ballinafondant gebruiken, want dat blijft weer zacht.

in de vriezer wordt hij zeker hard haha!
ik weet alleen niet voor hoelang.. al dat vocht zal de strik ook geen goed doen. dus idd snel een foto maken en aansnijden morgen :)
enne, wel hier showen hè!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Anja

Bericht door Anja »

Oww balen is dat zeg!

Ik heb geen ervaring met marsepein, gebruik altijd fondant (marshmallow) en dat gaat goed.

Wanneer moet de taart klaar zijn? Kan je misschien nog een strik uit fondant maken? Je kan zo een stuk komen halen hoor, kleuren heb ik ook dus dat hoeft geen probleem te zijn.
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

De taart moet morgen klaar zijn.
Ik haalde net de strik uit de vriezer, en inderdaad, mooi hard.
Maar na misschien één minuut, pllllllllloep, daar zakte 'ie weer in.

Die verdwijnt in de kliko en ik ga nu heel hard nadenken over wat ik er dan op zal maken.

Ik heb geen tijd meer om 'm van fondant te maken, want de tylose moet een dag van te voren er door gedaan zijn, ook bij fondant toch?

Hé Anja, ik zie nu pas dat jij uit Elst komt. Je komt me heel bekend voor moet ik zeggen, zit één van je kinderen op zwemles?
Marian, mama van Amber (11-08-03) Jasmijn (13-04-05) Rowan (06-04-07) en Marit (21-11-09)
Anja

Bericht door Anja »

Ja Alysha, die gaat nu verder voor haar C na de zomervakantie.

Als je tylose door fondant doet kan je na 2 uur er mee werken. Je kan hem dan voorbereiden en morgenochtend, misschien al eerder in elkaar zetten op de taart?
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Dan zal ik je daar wel eens gezien hebben denk ik. Amber heeft net voor de vakantie haar C gehaald en Jasmijn is ook bezig.

Maar ik moet straks toch nog even naar bakfeest enzo, dus misschien probeer ik het dan toch nog, als ze niks anders meer weet wat ze erop zou willen.

Hoeveel tylose doe je dan door de fondant?
Anja

Bericht door Anja »

2 theelepels op 500 gram fondant.

Alysha zwom voor haar A op dinsdagmiddag en voor B op woensdagmiddag. Ik zal eens gaan opletten hihi, tenminste als je op woensdag in het zwembad komt.
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Jasmijn zwemt op de woensdag om half vijf, dus ik zal ook eens opletten!
Anja

Bericht door Anja »

Ow Alysha zwemt van 15.45 tot 16.30 na de vakantie dus we moeten elkaar kunnen tegenkomen hihi.

Nog gelukt met de strik? Of is het toch wat anders geworden?
maaike
J&J TEXEL

Bericht door maaike »

marsepein met tylose wil bij mij ook niet hard worden
ik gebruik dan dus idd fondant of maak zelf gumpaste
dat werkt ook heel goed
succes!
maaike mv 3 jongens en een meisje
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Nou die strik is dus in de prullenbak beland en toen moest ik heel snel iets anders verzinnen, met nog heel weinig tijd.

Maar uiteindelijk is het dit geworden

Afbeelding

Het was de eerste keer dat ik met de tappits werkte, en het ging redelijk moet ik zeggen.
Ik had de structuur op de vleugels nog willen kleuren met glitter, maar ik liet de laatste glitters op de grond terecht komen in plaats van op de taart ::roll:
Maar Amber vond 'm mooi, dus dan is het goed.

En ik had een heerlijke chocoladetruffeltaart gemaakt

Afbeelding

Niet dé taart van hier, maar ik vind deze ook heel erg lekker.
Sinder

Bericht door Sinder »

ooohmmmmmmmmmmmmmm die truffeltaart.......die ziet er heeeeerlijk uit zeg!!!
en die andere is toch echt leuk geworden zo!! Knap opgelost!
Monique

Bericht door Monique »

Ooooohhhhh mmmmmmmmm, dat ziet er echt heeerlijk uit!!!
Mariska
J&J SANTORINI

Bericht door Mariska »

artcoco schreef:
Sinder schreef:ooohmmmmmmmmmmmmmm die truffeltaart.......die ziet er heeeeerlijk uit zeg!!!
en die andere is toch echt leuk geworden zo!! Knap opgelost!
Sluit me bij allebei aan, heerlijk en slim opgelost - juist in dat soort momenten komen de ware creatieven bovendrijven!
O Corina, ik zag je naam staan bij taarten en ik dacht, leuk een Tornado- Update. Nu ben ik natuurlijk teleurgesteld :D !

En Marian, ik vind de vlinder mooi, maar de chocolade-truffel taart een echt kunstwerk. Het water loopt me in de mond!
Mama van Bas ( oktober 2008 ) en Nina ( december 2010 )
Twitter; @mariskavangilst
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Ja, en die chocolade is zó lekker! Ik zal het recept eens hier neerzetten.

Ik zie nu opeens de reclames tussen dit onderwerp; o_lvarit is vervangen door m_ulti vlaai :-)
maartje

Bericht door maartje »

ohhh, ik vind hem echt héél erg leuk geworden en van de truffeltaart loopt het water in mijn mond....
Chantal
J&J MALEDIVEN

Bericht door Chantal »

ik vind hem evengoed leuk geworden hoor! mooie kleur roze trouwens, welke is dat?
en die chocoladetaart... ik begin er gewoon van te kwijlen haha!
Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
Anja

Bericht door Anja »

Dat heb je zeker leuk opgelost en fijn dat Amber hem ook leuk vond!

Die chocoladetruffeltaart heb ik niet gezien, echt niet........ben net 1,5 kilo afgevallen en wil dat graag zo houden. Ik ga dan ook niet kijken naar het recept, zelfs niet spiekum (maar opslaan voor later kan geen kwaad natuurlijk)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Leuk hoor.
Cindy

Bericht door Cindy »

Dat heb je op een heel leuke manier opgelost! En ook de letters zijn echt goed gelukt als ik zo de foto bekijk.

Die truffeltaart..... Mmmm, dat ziet er echt heerlijk uit.
Mariska
J&J SANTORINI

Bericht door Mariska »

artcoco schreef:
Marijke61 schreef:O Corina, ik zag je naam staan bij taarten en ik dacht, leuk een Tornado- Update. Nu ben ik natuurlijk teleurgesteld :D !
Ja nog even... alsof ik dat in andermans draadje ga doen!
Nee, ik bedoel bij de index, bij taarten zeg maar.

Maar wat een spannende update! Gelukkig is alles nog heel!
Mama van Bas ( oktober 2008 ) en Nina ( december 2010 )
Twitter; @mariskavangilst
Imke

Bericht door Imke »

Weet je ik vind deze barbie taart leuke geworden dan al die barbie-taarten waarvan de taart de jurk is.
Daar heb ik er nu een beetje te veel van gezien, hoewel ze wel erg leuk blijven.

Maar dit is origineler en praktischer qua aansnijden etc
Marian
J&J TEXEL

Bericht door Marian »

Chantal schreef:ik vind hem evengoed leuk geworden hoor! mooie kleur roze trouwens, welke is dat?
en die chocoladetaart... ik begin er gewoon van te kwijlen haha!
Dat roze is burgundy.
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

Nou, dat heb je creatief opgelost! Ik hou hem in gedachten, in oktober wordt mijn meisje 4!
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Chabeli

Bericht door Chabeli »

oh wat ziet dat er lekker uit!!!!!! En mooi ook!
loet78
J&J HAWAII

Bericht door loet78 »

Mooie oplossing hoor! Heel erg mooi, en die truffeltaart ziet ook zo profi en ontzettend lekker uit.
Plaats reactie