Botercreme vraagjes
Moderator: Chantal
Botercreme vraagjes
Hoelang kun je botercreme in de koelkast bewaren? En als je een toef op een CCtje maakt, bewaar je de CCtjes dan in de koelkast (= harde toef) of buiten de koelkast (= zachte toef).
En wat is suikerbakkerspoeder? Ik had nu poedersuiker en witte basterd gebruikt (laatste omdat de poedersuiker op was) en het smaakte prima.
En wat is suikerbakkerspoeder? Ik had nu poedersuiker en witte basterd gebruikt (laatste omdat de poedersuiker op was) en het smaakte prima.
Suikerbakkerspoeder is poedersuiker maar dan veel fijner. Het stuift ook amper op en dat doet poedersuiker wel.
Botercrème van de mix in de koelkast, ik bewaar het ong. 5 dagen max. Wel goed gekoeld. Op een cc bewaar ik ze altijd in onze aanbouw. Die is koel maar niet zo koel als een koelkast want daar kunnen de cc's dan weer van uitdrogen. Het blijft dan stevig en smelt niet.
Botercrème van de mix in de koelkast, ik bewaar het ong. 5 dagen max. Wel goed gekoeld. Op een cc bewaar ik ze altijd in onze aanbouw. Die is koel maar niet zo koel als een koelkast want daar kunnen de cc's dan weer van uitdrogen. Het blijft dan stevig en smelt niet.
1 week maar, heb nog effe gegoogled en daar kom ik ook steeds 1 week tegen. Gek suiker en boter moet toch langer houdbaar zijn
.
Ik ga CCtjes maken met stukjes caramel en een toefje caramelbotercreme versierd met paarse bloementjes. Restjes, maar vast lekker en mooi.
Dat suikerbakerspoeder koop je dat gewoon in de supermarkt?

Ik ga CCtjes maken met stukjes caramel en een toefje caramelbotercreme versierd met paarse bloementjes. Restjes, maar vast lekker en mooi.
Dat suikerbakerspoeder koop je dat gewoon in de supermarkt?
nee helaas kun je dat niet in de supermarkt kopen.
je koopt het bij de taartenwinkels per kilo (of 5 kilo).
heb je botercreme van de mix gemaakt? die kun je namelijk minder lang in de koelkast bewaren als dat je alleen suiker en boter gebruikt.
zeker als er een smaakje doorheen gaat kan het gaan schimmelen.
dan bewaar ik het liever een week in de vriezer! blijft het zeker goed.
en cc's bewaar ik gewoon in een taartdoos of bak met toef creme erop. in de koelkast drogen ze uit.
en ik hou meer van zachte botercreme als van zo'n harde toef
je koopt het bij de taartenwinkels per kilo (of 5 kilo).
heb je botercreme van de mix gemaakt? die kun je namelijk minder lang in de koelkast bewaren als dat je alleen suiker en boter gebruikt.
zeker als er een smaakje doorheen gaat kan het gaan schimmelen.
dan bewaar ik het liever een week in de vriezer! blijft het zeker goed.
en cc's bewaar ik gewoon in een taartdoos of bak met toef creme erop. in de koelkast drogen ze uit.
en ik hou meer van zachte botercreme als van zo'n harde toef

Chris 30-10-2005 en Femke 08-06-2007 en Mark 07-11-2011
jawel hoor!
maar ik heb er ook wel eens snel schimmel in gehad. vooral als ik een 'natter' smaakje eraan toe heb gevoegd. zoals veel jam, vlaaivulling of blikmandarijntjes.
dat hou ik niet langer als 24 uur buiten de koeling. je ziet er niks aan, maar het ruikt dan wel muffig. dan gebruik ik het niet meer natuurlijk!
daarom gooi ik het zo snel mogelijk in de vriezer, dan weet ik zeker dat het niet mis kan gaan
maar ik heb er ook wel eens snel schimmel in gehad. vooral als ik een 'natter' smaakje eraan toe heb gevoegd. zoals veel jam, vlaaivulling of blikmandarijntjes.
dat hou ik niet langer als 24 uur buiten de koeling. je ziet er niks aan, maar het ruikt dan wel muffig. dan gebruik ik het niet meer natuurlijk!
daarom gooi ik het zo snel mogelijk in de vriezer, dan weet ik zeker dat het niet mis kan gaan

met botercreme van de mix smeer ik niet af. daar heb ik te vaak slechte verhalen over gelezen op het taartenforum.
daar gaat natuurlijk 200-250 ml water in. water en marsepein is geen goede combi, dat durf ik niet aan.
dit gebruik ik dus idd alleen als vulling.
afsmeren doe ik alleen met roomboter en suikerbakkerspoeder. wel met een smaakje erdoor van patidess of lorran oil.
daar gaat natuurlijk 200-250 ml water in. water en marsepein is geen goede combi, dat durf ik niet aan.
dit gebruik ik dus idd alleen als vulling.
afsmeren doe ik alleen met roomboter en suikerbakkerspoeder. wel met een smaakje erdoor van patidess of lorran oil.
- channiemam
- J&J HAWAII
mss dat ik daarom mijn taartjes niet zo glad kan afsmeren? Ik smeer namelijk altijd af met de botercreme van de mix. Ik krijg het wel mooi maar niet perfect glad zoals ik bij jullie foto's zie.
mama van NynkE, C@rmen en Ver@
I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
maar dit weer niet als vulling gebruiken hoor, daar (vind ik dan) is het niet lekker genoeg voor. dat dunne laagje onder de marsepein kan nog net. wel doe ik daar ook altijd een smaakje door. meestal citroen, beetje fris onder de zoete marsepein.
- channiemam
- J&J HAWAII
- channiemam
- J&J HAWAII