Taartjes die ik de afgelopen tijd heb gemaakt.

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Anja

Taartjes die ik de afgelopen tijd heb gemaakt.

Bericht door Anja »

Eerste keer cakepops gemaakt (januari)

Afbeelding
Wcrol tip had ik toen nog niet gezien ;)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Taarten voor de verjaardagen van Jan en mij (februari en april)

Kleine bloembakjes. Gevuld met pure chocolade en karamel.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lachebek. Gevuld met citroenkwark en crispy chocolade.
Afbeelding
Afbeelding

Eerste keer plooientaart. Gevuld met botercreme met witte pasta en fruitbeans en pure chocolade.
Afbeelding
Afbeelding

De verjaardagstafel.

Die taart met de witte chocoladerand is gevuld met banketbakkersroom en aardbei bavarois en bovenop aardbeivlaaivulling.
Afbeelding
Afbeelding

Omdat mijn ouders 30 jaar getrouwd zijn had ik beloofd een taartje te maken. In het bruidsboeket had mijn moeder destijds gerbera's en het 30 jarig huwelijk is het parelhuwelijk vandaar deze combie ;)
Gevuld met banketbakkersroom en aardbei bavarois.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En mijn meiden hebben ook een taartje versierd.
Creatie van Alysha.
Afbeelding
Afbeelding

Creatie van Jennifer. Witte roosjes heeft ze zelf gemaakt. :D
Afbeelding
Afbeelding

Creatie van Neomy. In de gaten horen de modeling tools ;)
Afbeelding
Afbeelding

Verder nog het eerste gedeelte van de bruidstaart van mijn zusje! 35 rond is GROOT!!! Maar dit staat veilig in de vriezer nu de normale maten nog ;)
Afbeelding
To be continued....
Gerrie
J&J MAURITIUS

Bericht door Gerrie »

wauw, jij bent er druk mee geweest.
't ziet er allemaal lekker en gezellig uit.
Die met die plooien wil ik ook een keer maken, nu nog een gelegenheid zoeken.

Wat ik merk bij jou taarten is dat ze niet helemaal glad afgesmeerd lijken, waardoor de marsepein (fondant?) er niet helemaal strak omheen zit. Ik merk zelf dat ik daar met m'n eigen taarten ook tegenaan loop, maar ik ben niet zo'n perfectionist en maak me daar niet al te druk om, maar als ik hier soms van die strakke taarten voorbij zie komen kan ik wel jaloers zijn.
Gerrie, (pleeg)moeder van J (2005), H (2006), E (2007), M (2009) en S (2013) en soms een crisis plaatsing.
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Zoooo, jij bent lekker bezig geweest! Wat een hoop pops zeg, lekker!

Mooie bruidstaart, lief gebaar met de gerbera's en de parelmoer.
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Gootje
J&J MALEDIVEN

Bericht door Gootje »

Bezig bijtje! Waar had je de cake pops nou in staan op de tafel met lekkernijen? Het lijken wel lollies met die kleurtjes.
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Anja

Bericht door Anja »

@ Gerrie; Dat afsmeren is het probleem niet (denk ik), dat is echt super glad. Ik smeer eerst af, zet dan voor minimaal een half uur in de koelkast en ga daarna met een warm mes het hele handeltje gladtrekken. Dan weer in de koelkast en daarna pas bekleden. Misschien te weinig botercreme? Alles bedek ik wel maar het moet wel zo dun mogelijk bij mij misschien eens een dikkere laag proberen? Of misschien rol ik de fondant (marsepein heb ik nog nooit gebruikt ivm notenallergie in de familie) te dun uit? Moet soms meerdere keren opnieuw uitrollen omdat tijdens het oppakken het fondant al wegscheurt :roll: Ik weet niet waar het aan ligt. Ach we blijven gewoon oefenen en wie weet wordt het ooit eens wat strakker ;)

Die bloembakjes hebben de kinderen opgegeten, hoe zoeter hoe beter ;) Das mij ook te zoet hoor.
Anja

Bericht door Anja »

Gootje schreef:Bezig bijtje! Waar had je de cake pops nou in staan op de tafel met lekkernijen? Het lijken wel lollies met die kleurtjes.
hahaha dat was een stuk piepschuim van de tv hihi. Die doos hadden we bewaard en ik wist echt niets anders te verzinnen om 70 cakepops op kwijt te kunnen.
Er kwamen namelijk heel wat mensen (door gebrek aan tijd vierden Jan en ik onze verjaardagen samen en wilden we er in een keer vanaf zijn dus dan de hele bubs maar in 1 keer ipv een familiefeest en vriendenfeest apart)dus om eventuele taart te korten op te vangen de cakepops gemaakt.

Ik wilde dus smileys maken van de cakepops maar witte chocolade krijg je dus niet geel gekleurd met kleurstof. Dus dan maar wat anders ;) Winkels waren al dicht en had alleen maar kleurstof in huis. Nadeel is dat de chocolade erg langzaam uithardt. Wanneer ik weer eens een gelegenheid verzonnen heb voor cakepops wil ik die gel van Wilton eens gebruiken om te kijken of ik daar wat fellere kleuren mee kan krijgen en of geel daarmee wel lukt. ;)
Sinder

Bericht door Sinder »

zooooo jouw bezoek kwam niets te kort! :lol:
Dat parelmoer is wel mooi zeg! Mooi effect geeft dat.

Ik zag dat jij dezelfde standaard hebt als ik voor de bruidstaart. 35 cm paste bij mij dus niet in de oven hè. Ja in de oven wel maar niet op de plaat, die loopt nl een stukje schuin en dan past de bakring er niet op. Bij mij werd het dus 15, 20, 25 en 30 cm.
Mieke

Bericht door Mieke »

Zo je bent druk geweest!
Erg leuk, mooi zo die tafel met al dat lekkers!
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Anja schreef: Ik wilde dus smileys maken van de cakepops maar witte chocolade krijg je dus niet geel gekleurd met kleurstof. Dus dan maar wat anders ;) Winkels waren al dicht en had alleen maar kleurstof in huis. Nadeel is dat de chocolade erg langzaam uithardt. Wanneer ik weer eens een gelegenheid verzonnen heb voor cakepops wil ik die gel van Wilton eens gebruiken om te kijken of ik daar wat fellere kleuren mee kan krijgen en of geel daarmee wel lukt. ;)
Als je kleurstof op waterbasis gebruikt, stolt je chocolade niet meer. Ik heb een paar weken geleden een workshop gedaan bij een chocolaterie en dat werd daar verteld. Andere kleurstof gebruiken dus!
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Anja

Bericht door Anja »

Sinder schreef:zooooo jouw bezoek kwam niets te kort! :lol:
Dat parelmoer is wel mooi zeg! Mooi effect geeft dat.

Ik zag dat jij dezelfde standaard hebt als ik voor de bruidstaart. 35 cm paste bij mij dus niet in de oven hè. Ja in de oven wel maar niet op de plaat, die loopt nl een stukje schuin en dan past de bakring er niet op. Bij mij werd het dus 15, 20, 25 en 30 cm.
Nou, die 35 cm paste bij ook niet hoor. Gelukkig bij mijn ouders wel. Dus hup hele handeltje meegenomen naar Strijen en daar gebakken :lol: En het paste echt precies! Hij had geen halve cm groter moeten zijn.

Ik heb de 3-laags standaard (35, 24, 20) Opdracht is gedrapeerde fondant langs de zijkanten en roosjes rond de standaard. Gedrapeerde en roosjes worden zacht roze. Taarten worden ook parelmoer. Op tafel komt een stuk zacht roze karton oid, beetje glimmend denk ik, daarop de standaard met taart en op het karton de namen en trouwdatum.
Anja

Bericht door Anja »

diane76 schreef:
Anja schreef: Ik wilde dus smileys maken van de cakepops maar witte chocolade krijg je dus niet geel gekleurd met kleurstof. Dus dan maar wat anders ;) Winkels waren al dicht en had alleen maar kleurstof in huis. Nadeel is dat de chocolade erg langzaam uithardt. Wanneer ik weer eens een gelegenheid verzonnen heb voor cakepops wil ik die gel van Wilton eens gebruiken om te kijken of ik daar wat fellere kleuren mee kan krijgen en of geel daarmee wel lukt. ;)
Als je kleurstof op waterbasis gebruikt, stolt je chocolade niet meer. Ik heb een paar weken geleden een workshop gedaan bij een chocolaterie en dat werd daar verteld. Andere kleurstof gebruiken dus!
Bedankt voor de tip!
Sinder

Bericht door Sinder »

oh ja, sorry, vergeten daarop in te gaan. Americolor heeft kleurtjes op oliebasis. Je kunt daar ook spul kopen om de gewone kleurtjes van Americolor geschikt te maken voor chocola!!
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Hier staan verschillende snijschema's. Ik heb het nog nooit gebruitk, heb gelukkig nog nooit de taart aan hoeven snijden en thuis gaat het ook met de vrije hand.

http://www.takesmakescakes.nl/snijschem ... chema.html
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

artcoco schreef:
diane76 schreef:Hier staan verschillende snijschema's. Ik heb het nog nooit gebruitk, heb gelukkig nog nooit de taart aan hoeven snijden en thuis gaat het ook met de vrije hand.

http://www.takesmakescakes.nl/snijschem ... chema.html
Ja die ken ik, maar vraag me dus af hoe je het binnenrondje maakt dan. Overigens bedacht ik later dat als ik de taarten 50% hoger bak, dat er ook meer stukjes uit zouden moeten komen...
Neem je je geo-driehoek mee, past vasst in je binnenzak :wink: :razz:
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Anja

Bericht door Anja »

Ik snij gewoon uit de hand.
Eerst snij je gewoon de grote punten en die kan je dan in 3 kleine stukjes verdelen.
De stukjes zullen echt niet allemaal even groot zijn maar ik neem aan dat er geen meetlintje naast gelegd wordt of je moet Diane als gast krijgen :P
Plaats reactie