Het gaat echt niets worden...

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mAmArianne
J&J SANTORINI
Berichten: 3268
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:39 pm

Het gaat echt niets worden...

Bericht door mAmArianne »

de taart voor Nad!ne...

Ik ben al ik wééét niet hoe lang met een poppetje bezig, ze moet op 1 been staan. Ik werk hiervoor met fondant met tylose erdoor, maar wát een rotspul om mee te werken zeg!
Tot overmaat van ramp heb ik het ding net ook nog laten vallen... het blijft niet rechtop staan in het piepschuim, het hangt nu dus een soort van op het andere been, heb de deur dichtgedaan in de hoop dat het er morgen nog net zo ´bijhangt´.

Dan het biscuit... wat een ramp! Ik heb er nu 2 uit en allebei kwamen ze in stukken uit de vorm.
De derde staat nog in de oven, nu maar hopen dat die wél in 1 keer netjes uit de vorm komt.

Oh en ik moet nog zóveel doen, dan slaat de paniek een beetje toe
::oops: Op zo´n moment komt er een pessimist in me naar boven die denkt dat het echt allemaal niks wordt...

Oh bah!
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Gebruikersavatar
Pauline
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12736
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:21 am

Bericht door Pauline »

adem in adem uit, jij kan de wereld aan!
P auline, mama van M@arten (17) en Sj0erd (15)
Jeanet

Bericht door Jeanet »

oh wat vervelend allemaal.
en dan steeds weer kapot gaan grrrr.


kun je een stokje doen in hetgeen je maakt?
zon sateprikker oid, als het heel fijn is iets van spagetti??
Gast

Bericht door Gast »

Fijn dat ik je hier nog even "tref", ik kan namelijk niet terug sms-en want er is wat met mijn toestel, en ik kan niet zien wat ik typ.

Meisje meisje, leg die lat toch eens wat naar beneden!!!!!

Even heel hard gezegd hoor, maar wél waar......donderdag wordt de taart aangesneden en opgegeten! Wat dan nog rest zijn foto´s..........
Het hóeft niet perfect hè!
Je loopt jezelf nog voorbij op deze manier.....

Ik denk niet dat wij erbij zijn donderdag, als ik morgen net zo gesloopt ben als vandaag zit het er niet in.

Bel je morgen of donderdag, ok?
Saskia

Bericht door Saskia »

De morgen is altijd vriendelijker dan de avond! Nu lekker je mandje inrollen en morgen met frisse moed verder proberen.

En leg de lat niet te hoog voor jezelf. Een verjaardag van je dochter moet vooral leuk zijn! Vergeet niet te genieten ;-)
Lien

Bericht door Lien »

He báh!

Maar hij gaat geweldig worden, dat weet ik nu al. Jij bent ook zo'n perfectionist, wees niet te hard voor jezelf!
Gebroken biscuit zie je nie, en een poppetje dat een beetje door d'r heup hangt is eigenlijk heel natuurgetrouw 8)
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Lieve Arianne, zelfs een in jouw ogen mislukte taart van jou ziet er vast nog 10x beter uit dan de taarten die ik maak. Jij hebt zo'n enorme gave om mooie taarten te maken.

Misschien helpt het volgende.
Voor Emma's 1e verjaardag wilde ik ook een prachtige taart bakken en alles verliep voorspoedig. Totdat ik de gevulde en al afgesmeerde taart liet vallen toen ik tegen een stoel aanliep. Hij lag echt in stukken. Maar omdat het al de avond voor haar verjaardag was kon ik echt geen nieuwe meer maken.
Na eerst een potje gehuild te hebben, heb ik samen met Eric de taart van de grond opgeraapt en zo goed mogelijk weer in elkaar gezet. Daarna heb ik er een nieuwe (dikke) laag bc over heen gedaan en hem bekleed. Het was geen meesterstuk, maar niemand die het zag.
Het was de taart waar ik tot dan toe de meeste complimentje over kreeg.

Ik hoop dat je lekker slaapt vannacht en dat het morgen allemaal een stuk beter gaat.
En last but not least: Alvast heel veel plezier met de verjaardag van je grote mooie dochter!
Sinder

Bericht door Sinder »

ooh pfff ik herken dat gevoel wel hoor, ik zou ook doen wat er al gezegd is. Iets anders doen en dan later verder.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

En bedenk je ook, jouw "niks", is nog altijd fantastisch.
@ri

Bericht door @ri »

Annemarie schreef:En bedenk je ook, jouw "niks", is nog altijd fantastisch.
Daar ben ik het helemaal mee eens! Knuffel!
Hanne

Bericht door Hanne »

he balen als het niet zo gaat als je wilt. ik snap hoe gefrustreerd je je voelt. je hebt iets in je hoofd en die stomme taart en dat rotpoppetje werken niet mee.
ik ben toch benieuwd naar jouw eindresultaat, want anderen zien vaak de tekortkomingen die je zelf ziet helemaal niet. dus ik denk dat ie best weer heel mooi zal zijn.
maar toch, grrrrrrrrrrrr als het zo tegenzit.
Gebruikersavatar
mAmArianne
J&J SANTORINI
Berichten: 3268
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:39 pm

Bericht door mAmArianne »

Bedankt voor jullie lieve reacties!

Ik heb er gisteren niets meer aan gedaan, enkel even in de kast gegluurd en het gefreubelde poppetje, zonder hoofd, staat nog!

Weet je, natuurlijk zou ik de lat niet hoog moeten leggen, volgens mij doe ik dat ook niet zo (ben ik nu heel eigenwijs?). De taart behoeft niet heel veel versiering, het meeste heb ik al klaar, het is nu vullen, bekleden, plakken, klaar... op het poppetje na.

1 ding, ik kan het niet maken om een taart te kopen.... Nad!ne ziet zó vaak een mooie taart langskomen en zegt iedere keer met zo´n dromerige blik ´die wil ik ook met mijn verjaardag...´ Tja, dan moet ik er natuurlijk wel wat van maken he ::wink:

Ik ga gauw verder, heb nog 4 uurtjes voor de meiden terugkomen, dan wil ik iig de taart(en) gevuld en bekleed hebben.
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Nou Arianne is de taart af?

En over die lat, die leg je niet te hoog hoor. Jij bent goed in taarten bakken en versieren. Wie verdient er dan meer zo'n mooie taart dan 1 van je eigen meisjes. Verder kosten de taarten machtig veel tijd, een kostbaar iets in het leven van een (alleen)staande moeder en als het dan tegen zit is dat gewoon niet leuk (heb je mijn Zurg verhaal gelezen). 't Is alleen wel belangrijk dat je na de traantjes en stress het weer ziet zoals het is. Een taart die Nadine en bezoek heel mooi zullen vinden en jij misschien iets minder.

En over het algemeen is het wel goed als perfectionist om de lat wat lager te leggen, maar zelf vind ik het heerlijk dat ik het in deze hobby weer eens ouderwets perfectionistisch kan doen.
ddaantje

Bericht door ddaantje »

Misschien te laat maar kan je het beentje van het poppetje niet om een stokje heen kneden. En dan bv zo een chocolade mintstokje. En ik kan me wel goed voorstellen hoor dat je een super mooie taart wil maken voor je super mooie meisje.
Sinder

Bericht door Sinder »

ja ik snap je helemaal, ik wil mijn kinderen eigenlijk ook niet teleurstellen. Ik had voor Jarek echt geen tijd, ontzettend veel bestellingen en het is dus echt geen toffe taart geworden vond ik. Maar hij vond het prima, want het logo van batman stond erop. Ok, prima dan.

Ik ben wel benieuwd!
Jeanet

Bericht door Jeanet »

ik zeg zien!!

heb je hem al af??
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14195
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Bericht door jikke »

ik hoop dat hij gelukt is.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12051
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Bericht door Esther »

Nog 3 uur... veel succes Arianne, je hebt vast genoeg McGyver-talenten om dit tot een goed einde te brengen! En niemand die het ziet natuurlijk, alleen jij weet wat gebeurd is en hoe je het geconstrueerd hebt.
Veel plezier met het afmaken!
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
Gebruikersavatar
lineke
J&J SANTORINI
Berichten: 2854
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:37 pm

Bericht door lineke »

Waar blijven de foto's? ;)
Saskia 12-04-2005
Nienke 11-12-2006
JasmijnLinde
J&J MAURITIUS
Berichten: 5621
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:16 pm

Bericht door JasmijnLinde »

We willen een fotoke!! Tjonge snap je het nou nog niet??



;)
Groetjes Rebecca, MAMA van
Jasmijn 16-10-2006
Linde 04-04-2009
Gebruikersavatar
mAmArianne
J&J SANTORINI
Berichten: 3268
Lid geworden op: di jul 27, 2010 12:39 pm

Bericht door mAmArianne »

Oeps...

Heb druk bezette dagen gehad, sorrie!

De foto's staan op de camera en die heb ik nu niet hier... misschien dat het morgen lukt.

De taart is iig wel gelukt, Nad!ne was er heel erg blij mee, de visite heeft gesmuld en ik was uiteindelijk over de taart wel heel erg tevreden. Het poppetje bleef helaas maar heel kort staan net lang genoeg om heel snel een foto te maken, scheef dan weliswaar... leuk zo'n schoonmoeder die ook graag foto's wil maken ::wink:
Normaal maak ik de avond als de taart af is foto's, nu had ik iets anders waar ik mee bezig was, dus voor het aansnijden foto's gemaakt, dat doe ik niet weer zo, veel te onrustig en anders schiet ik zo 50 foto's waarvan er altijd wel een paar goed zijn, nu is het nog maar afwachten, voor jullie dus ook ::wink:
°°Nad¡ne°°2005°°Mer|e°°2008°°Mar¡jn°°2012°°
Gebruikersavatar
SDegen
J&J SANTORINI
Berichten: 2126
Lid geworden op: do jul 29, 2010 11:21 am

Bericht door SDegen »

Hij was heeeeeeeeeeeeeeeeerlijk.

(en het poppetje stond toch eventjes recht op de taart?) :D
S y l v e t t e mv I r i s jan2006 N i e l s okt2007
Plaats reactie