Mijn moeders Bruidstaart - D-day!!!

Moderator: Chantal

Cindy

Bericht door Cindy »

Jeetje wat een hoge taart! Heb jij dan zo'n hoge bakvorm?

Ik vind de taart er prima uitzien hoor, maar snap wel dat je zelf een perfecte taart wilt hebben. Volgens mij krijg je een taart vooral heel strak als de marsepein/fondant wat dikker is. Maar of dat ook nog iets toevoegt aan de smaak?

Ik heb voor 11 juni de bruidstaart voor mijn schoonzus op de planning staan, dus ik lees geïnteresseert met jouw draadje mee :D
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Mooiiiiiiiii, niet strak genoeg :roll: . Fondant is ook niet mijn vriend, Zeelandia heeft ook wit marsepein te koop. Is ook niet zo fijn als gewoon marsepein (beetje droog) maar wel lekkerder een fijner om mee te werken dan fondant.
Gebruikersavatar
jikke
J&J MALEDIVEN
Berichten: 14231
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 1:47 pm

Bericht door jikke »

van de week voor het eerst een smoother gebruikt en het wordt inderdaad een stuk strakker. Ook hier geen fondant fan.
1974, sebastiaan 2002, femke 2004
Annemarie

Bericht door Annemarie »

jikke schreef:van de week voor het eerst een smoother gebruikt en het wordt inderdaad een stuk strakker. Ook hier geen fondant fan.
Ik heb hem echt nooit nodig.................toch?
Jeanet

Re: Mijn moeders Bruidstaart - topic

Bericht door Jeanet »

artcoco schreef:[Iemand nog tips voor de volgende lagen, om strakker dan strak resultaat te krijgen? Ik zie het niet vaak, alleen bij de echte toppers - dus misschien moet ik niet zeuren. Maar doe je dat echt met smootheren, smootheren en nog eens smootheren? ---ja denk ik wel zo had je de lucht er denk ik ook onder weggekregen...opzich wel kanp dat je er lucht onder hebt gekregen.---

Fondant is dan ook nog eens niet mijn vriend, het begon op de randen snel te scheuren, omdat het zo'n hoog taartje was en dus veel gewicht aan de randen hing. Brrr, wat een ellende!---te dun uitgerolt??ik doe ook altijd dun maar op de voorbeelden doen ze er een dikke laag omheen----

Tenslotte nog een vraag: ik had de cakedrum mee willen bekleden, maar hij valt iets te groot uit daarvoor. Ik heb wit lint, ter breedte van de cakedrum. Maar het zilver komt ergens ook wel mooi terug in de taart. Ik weet dat de profi's er over vallen, een zichtbare cakedrum. Dus toch maar lint eromheen doen? Of bekleden met een randje fondant? Cakedrum is noodzaak, want hij rust straks op maar drie punten.----als je zegt dat de profis erover vallen zou ik er een wit lintje omheen doen idd.----

En ik heb parelmoerspray - nu nog niet gebruikt op de taart. Zal ik dat na dooien nog erop sprayen? Op alledrie de lagen dan? Of misschien alleen op de middelste, afwijkende, laag?-----nou even kijken hoe hij lijkt,....ik heb hele mooie resultaten gehad maar ook kliederbende....dat zou eeuwig zonde zijn....vooral als de taart nog wat zweet zou ik oppassen.----

En dit is nog maar het kleinste taartje ---- Ik vond de kleine juist heel moeilijk en kreeg die onderom ook niet mooi strak...hij was gewoon te klien, maar volgens mij was mijn kleine kleinder dat jou kleine.----(OK, grootte zegt niet alles, maar poeh, wat vergt dit al een tijd om al die balletjes te plaatsen alleen al...).
weet je je hebt een goed planning, gaat allemaal best goed komen hoor!! je hebt straks een hele mooi zelfgemaakt bruidstaart voor je moeder gemaakt!!
Hanne

Bericht door Hanne »

zou die gephotoshopped zijn? of misschien komt het door de manier van fotograferen er zo schuin tegenop.
ik zie wel wat je bedoelt, maar ik vind jouw taart er reuzemooi uitzien. ik heb geen idee hoe ze dat rechte realiseren.
Gebruikersavatar
Mon
J&J SANTORINI
Berichten: 1282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:47 pm

Bericht door Mon »

Ik heb altijd hetzelfde als jij; strak in de creme, maar de fondant is rond bij de rand. Vind ik ook altijd zo jammer. Ik vind idd die strakke van de profs helemaal geweldig. Ga je link even bekijken.

Maar hij is wel mooi verder hoor, jouw taartje. Randen misschien niet zo strak, maar verder wel!
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Gebruikersavatar
Hanneke
J&J SANTORINI
Berichten: 2548
Lid geworden op: ma aug 02, 2010 2:28 pm

Bericht door Hanneke »

artcoco schreef:
Hanne schreef:ik heb geen idee hoe ze dat rechte realiseren.
Ik ga nog 200x dit filmpje bekijken: http://www.youtube.com/watch?gl=NL&hl=nl&v=We26gwKS_tw

:wink:
pff, dat krijg ik niet voor elkaar in 7 minuten - en ook zo strak niet :shock:

terug naar jouw taart - vanwege het "kussen-patroon" op de zijkant zou ik zo heel strak ook niet verwachten eigenlijk (ik bedoel, zo strak als de filmpjes-dame bekleedt, daar krijg je toch nooit meer een mooi kussenpatroon in gedrukt?). En misschien maakt het ook uit dat zij geen botercreme gebruikt (is hoe dan ook dikker dat het siroopmengsel van het filmpje).

En over de cakedrum: ik vind zilver wel heel prachtig staan bij de balletjes - dus ik vrees dat je naar de fourniturenzaak moet voor een zilveren lint (hè ja, alsof je niet genoeg te toen hebt :wink: ).
mv Steijn (23-10-2001) en Sweder (16-07-2003)
Sinder

Bericht door Sinder »

oooh Corina nou maak je me vréselijk zenuwachtig... Ik moet zondag een 4 laagse bruidstaart maken voor mijn oom, die al in maart getrouwd is en een lowbudgetfeestje geeft bij een zus van hem. Ik heb een handschetsje, net de bovenste cake af en thats it. Wat een goede voorbereiding zeg! Nou ligt mijn lat niet zo heel hoog, ik heb weinig contact met mijn oom en zijn vrouw, maar een beeeetje leuke taart zou tof zijn.
De parelmoerspray lijkt mij het mooist op 1 laag, dus dan zou ik de afwijkende nemen idd.

Kun je de cakedrum niet bijsnijden? Heb ik laatst met een stapeltaartje gedaan. Was geen cakedruk maar een taartplaatje dus wel veel dunner.

Overigens kwam ik deze nog tegen: http://www.youtube.com/watch?v=ktxOrPzDzl4 Unbelievable!

Over die cake strak krijgen. Ik heb het idee dat het vaak door het vullen van de cake komt dat het niet zo strak wordt. Dat hij gaat uitzakken ofzo. Ik heb het ook wel eens.

Heb je overigens voor die ruiten een tool ofzo? Ik vind dat zo leuk!
OVerigens heb ik nu een echte baking pan en de wilton bake even strips en verrekt, het werkt.... Kei en keistrakke cake.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Die hele strakke taarten, dat zijn denk ik vaak dummies. Ik vind een ronder randje, naar gelang het type taart, trouwens wel heel mooi.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Dat filmpje wat je nog 200x gaat bekijken is wel met een ander soort taart, niet gevult en niet afgesmeerd, het is een cake. Ik vind de laag fondant ook aardig dik. Spelde prik in luchtbubbels is wel een goed tip.
Gebruikersavatar
Gootje
J&J MALEDIVEN
Berichten: 13325
Lid geworden op: zo aug 08, 2010 10:19 pm

Bericht door Gootje »

Prachtig, ik vind het randje ook niet storend, als je het niet gezegd had, zou ik gedacht hebben dat het zo hoort. Net wat Wanda zegt, past bij het chesterfield-uiterlijk!
mama van E lle (16-07-2004) en E vi (12-10-2006)
Miem

Bericht door Miem »

Hij is prachtig! Ik zou het juist minder mooi vinden als het hele strakke randen zouden zijn. Ik vind dat wel mooi bij een paar van die taarten die ik in de link van Flickr zag maar het moet wel bij je taart passen, bij een kussen-taart :D past het niet. Dus het is precies goed zo!
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Heb jij de rozen van fondant gemaakt of van marsepein en heb je ze laten drogen/hard laten worden?
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Bericht door diane76 »

Ik vind de taart mooi Corina. Heel mooi met die kleine en grote pareltjes! En dat de randen niet geheel 'recht' zijn vind ik absoluut niet storend.

Ik kan me wel voorstellen dat je het strakker dan strak wil hebben. Ik ga er iedere keer weer voor, maar dat randje, 90 graden, lukt gewoon niet!

Misschien zou dit wat zijn? Hefet iemand hier ervaring mee?
http://www.taartendecoratie.nl/smoother ... other.html
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Jeanet

Bericht door Jeanet »

in het filmpje zag je ook dat ze dat deed met twee gewone smoothers...
dus misschien toch wel die techniek gebruiken die kun je modelleren lijkt me, zo met zon hoek erin eehh alleen erin duwen???
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Bericht door Esther »

Wauw Corina, die is prachtig! Ik ben echt superbenieuwd naar het eindresultaat.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
Jeanet

Bericht door Jeanet »

wow gaaf hoor!!
wanneer maak je de derde??
Miem

Bericht door Miem »

wauw!

Ik ben echt superbenieuwd naar het eindresultaat, kan niet anders dan prachtig worden!
Mirjam

Bericht door Mirjam »

Ik vind hem echt heel erg mooi Corina!
Ik ben heel erg benieuwd naar het eindresultaat, maar volgens mij wordt dat echt prachtig.
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9574
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Bericht door muppet »

Wauw, ze zijn allebei erg mooi. Ben benieuwd naar je laatst laag.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
roetje

Bericht door roetje »

Ok, I give up... zal ik gewoon jou adres doorgeven aan W (vriendin dus) want zo mooi krijg ik hem nooit ...
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Heel mooi Corine, ik ben zo benieuwd naar het eind resultaat. Je vriest ze dus gewoon in, ik heb vrijdag een gesprek met een bruid en invriezen zou de planning wel makkelijker maken.
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Bericht door Esther »

artcoco schreef:
Jeanet schreef:wanneer maak je de derde??
Als we weer een la van de vriezer leeggegeten hebben... ijsje iemand?! :wink:
::lol:
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
Sinder

Bericht door Sinder »

whahaha kom maar op met die ijsjes! Nee heel mooi strak zeg! Wauw! Dat randje is wel erg mooi vind ik. En de foto kwam er nog op hier toch? Ik ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
En die katten... tja, als je hem hebt staan, kun je misschien dozen opgevouwen erom heen zetten? Of gewoon een hele grote doos eromheen?
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Nou ik hoop dat mijn bruidje ingevroren ook niet erg vind, dat van de houdbaarheid is wel een goed argument. En ik hoop ook dat ze niet schrikt van de prijs.

Welke vullingen kunnen niet tegen invriezen?
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Gelatine kun je wel invriezen hoor, bij frambozenmousse wordt het gebruikt en die staat in de lijst van je link. Zelf heb ik het ook wel eens ingevroren. Handige lijst trouwens, dank je.
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Bericht door diane76 »

Deze is ook mooi zeg! Het totaalplaatje gaat geweldig worden, dat kun je zo zien.

Bij deze lijken de hoeken ook strakker?

Ik maak een bruidstaart meestal in 1 dag. De biscuits bak ik wel van te voren, maar de rest in 1 keer. Dan zorg ik wel dat ik geen kinderen om me heen heb, anders lukt het niet. Ik ben altijd bang dat ik het overzicht verlies, als ze allemaal tegelijk worden gemaakt, zie ik wat er nog bij zou moeten of wat ik juist weg moet laten...
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Hanne

Bericht door Hanne »

ik ben heel benieuwd naar het geheel. de aparte onderdelen zien er heel goed uit.
Gebruikersavatar
Mon
J&J SANTORINI
Berichten: 1282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:47 pm

Bericht door Mon »

Prachtig Corina. Randen strak genoeg zo voor je ;). Ik vind hem heel mooi (het hele taartje, maar de randen ook ;) ) Eenvoudig, maar die glans en die rand maken het helemaal af. Mooie rand trouwens! Dat gaat echt heel mooi worden meid, super!
Laatst gewijzigd door Mon op wo mei 11, 2011 11:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Linha

Bericht door Linha »

Jij wil het echt wel perfect he? Ik vind ze allebei prachtig!
Cindy

Bericht door Cindy »

Gaat goed!
Met dit tempo en deze kwaliteit heb jij straks de klapper van de dag!
Gebruikersavatar
channiemam
J&J HAWAII
Berichten: 8116
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:10 am

Bericht door channiemam »

mooi! heel mooi!
mama van NynkE, C@rmen en Ver@

I don't need no water
To tell me about heaven
I just look at my daughters...
And i believe. (live)
mama van Fenna
J&J SANTORINI
Berichten: 1803
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 10:18 pm

Bericht door mama van Fenna »

artcoco schreef:Bovendien, ik ga dit nevernooit voor anderen doen...
Jammer, als ik ooit nog eens gevraagd wordt... :wink:
M@@rtje, mv Fenn@ (sept 2005) en Jen$ (sept 2008)
Jeanet

Bericht door Jeanet »

eet nog een ijsje.....
deel de buurt effe rond.
















ben ongeduldig wil de laatste ook zien en het geheel.
Plaats reactie