En hello Kitty

Moderator: Chantal

Plaats reactie
roetje

En hello Kitty

Bericht door roetje »

Afbeelding

Ingezakt :s ... chocomousse met dit weer is GEEN goed idee !
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Liesbeth was er vast blij mee, chocomousse gaat bij mij trouwens gewoon goed, maak je wel een dyke (schrijf je dat zo :roll: ) met botercreme of pasta?
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9574
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Bericht door muppet »

Hij is wel ontzettend leuk! Die bloemetjes mat vind ik heel leuk. Ik maak ook altijd een dijkje dat scheelt met inzakken.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
roetje

Bericht door roetje »

ik denk dat grote fout was dat chocomousse vers was en nog niet genoeg opgestijfd... daardoor ging hij door warmte behoorlijk vloeibaar worden..
Jeanet

Bericht door Jeanet »

mamawanda schreef:o, ja, je moet de mousse wel goed koud laten worden. Ik maak hem het liefst al vantevoren klaar dat ie een nacht of echt wat uren over staat.

Hello kitty is een schatje en de smaak van de taart zal er vast niet minder door geworden zijn!
WZZ
je kunt wel zien dat je er aardig je best op hebt gedaan! mooie kleuren en zo ook!
Jammer idd dat ie ingezakt is.
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Bericht door diane76 »

Wat een schatje! En die bloemen mat, erg leuk. Jammer dat hij in is gezakt... Ik gebruik altijd kant en klare mouse (lang leve appie heijn!) dat blijft redelijk stevig.

Ik ben niet van de dijkjes, hoe maken jullie die? Gewoon me teen spuitzak?
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Annemarie

Bericht door Annemarie »

diane76 schreef:Ik ben niet van de dijkjes, hoe maken jullie die? Gewoon me teen spuitzak?
Ja met een spuitzak.
Gebruikersavatar
diane76
J&J SANTORINI
Berichten: 3403
Lid geworden op: ma aug 09, 2010 10:47 am

Bericht door diane76 »

mamawanda schreef:
diane76 schreef: Ik ben niet van de dijkjes, hoe maken jullie die? Gewoon me teen spuitzak?
dijkjes vind ik vreselijk.
Bij een vierkante taart is het dan zielig als je een stuk van de zijkant krijgt. Dan heb je minstens 2 happen met weinig of geen vulling, maar wel een mond vol crème. Iedere hap taart moet evenveel gevuld zijn vind ik.

Dus strak vullen tot de zijkant, iedere vierkante cm even dikke laag, dan kapsellaag erop en iets hol afstrijken rondom
Daarna gewoon goed en glad afsmeren met crème en voor het bekleden even terug in de koeling opdat die crème goed stevig is....geen dijkje nodig.
Dat vind ik ook! Daarom ook geen dijkjes hier. Soms vind ik mijn taarten niet zo strak en had zitten verzinnen of ik toch niet een keer aan de dijkjes 'moet'. maar nu ik jou verhaal lees, hou ik het toch bij hoe ik het deed. Ik merk wel dat als de taart te lang buiten de koeling is (omdat ik weer eens te lan gover decoreren doe) hij toch iets gaat rimpelen aan de zijkanten... Toch wat vaker in de koeling terug zetten...
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Maar een dijkje kan wel lekker en niet dik, ik proef ze zelf haast niet terug in mijn taarten en maak ze van (witte) chocopasta of botercreme van de mix met een smaakje passend bij de vulling.
Gebruikersavatar
nikky
J&J SANTORINI
Berichten: 1210
Lid geworden op: wo jul 28, 2010 3:04 pm

Bericht door nikky »

Maar hij is nog steeds mooiiiiiiiiii!
Mam van twee, een 15- en 13-jarige en zorgmama van tweeling van 11 jaar.
Plaats reactie