Taart en traktatie voor Lotte

Moderator: Chantal

Plaats reactie
michelle
J&J SANTORINI

Taart en traktatie voor Lotte

Bericht door michelle »

Beetje laat maar alsnog foto's van de traktatie en de taart voor Lotte's verjaardag.

De afwerking van de cakes erg simpel gehouden wegens tijdgebrek:
Afbeelding

De taart wat minder simpel :D :
Afbeelding

Man wat een gedoe zeg zo'n taart. Niet het bekleden of puzzelen, dat ging prima en was zo gepiept. De eerste taart werd heel mooi hoog, zakte wel wat in maar dat vond ik op zich niet zo erg. Maaaaar hij was niet gaar daar waar hij ingezakt was. Dus een poging 2, maar daarmee gebeurde precies hetzelfde. Uiteindelijk hadden we toen wel genoeg taart om 1 taart van te maken maar dat is dus niet de bedoeling. Wat hebben we (manlief is eigenlijk van het bakken :D )fout gedaan?

En de vulling vond ik ook niet zo'n succes: ik had kersenvlaaivulling met chocomousetoetje. Dus graag tips voor lekkere vullingen die kinderen ook lekker vinden.
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
Kristel
J&J SANTORINI

Bericht door Kristel »

Wauw! Heb je hem helemaal zelf gemaakt? Wat goed van je. Lotte zal wel trots geweest zijn.
Groetjes van K r i s t e l, moeder van E v e l i e n (24 apr 2008), T o s c a (30 okt 2009) en A b e l (29 aug 2011)
Jeanet

Bericht door Jeanet »

niet lang genoeg gebakken.
langer laten staan en erin prikken om te kijken of ie gaar is, je moet dan een droge prikker eruit kunnen halen. Je kunt het ook voelen aan de elasticiteit van de taart. gewoon 8 minuut langer doen en dan weer kijken .
..
Ik vind je hello kitty erg mooi!
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Hij is wel super, super, mooi.

Hier heel veel recepten voor vullingen;
http://www.deleukstetaarten.nl/recepten/4/Vullen/

In mijn omgeving zijn de kinderen vooral dol op het marsepein en niet op de vulling, so be it, ze snoepen genoeg op zo'n dag.

Ik doe de oven 5 graden lager op 170 graden en de taart er op z'n langst in, dus als er staat 35-40 minuten, 40 minuten. En ik zet hem daarna op zijn kop en zo werk ik er verder mee.
muppet
J&J HAWAII

Bericht door muppet »

Hij is, ondanks alle probelemen, erg mooi en strak!
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
michelle
J&J SANTORINI

Bericht door michelle »

Ja uiteindelijk was ik erg tevreden, en ik was blij dat ik Hello Kitty en de bloemen 's middags al gemaakt had. De buurvrouw vroeg waar ik hem gekocht had :-)
Moeder van Lotte (13-04-2007) en Bram (21-12-2008) en Jasmijn (22-08-2011)
diane76
J&J SANTORINI

Bericht door diane76 »

Hij is erg leuk! En die buurvrouw... dat is pas een compliment!!!
Groetjes Diane

S erena, feb 2002
M aria, jun 2003
C hiara, nov 2007
E nea, sep 2009
Plaats reactie