Hot subject, prijs bruidstaart

Moderator: Chantal

Plaats reactie
Annemarie

Hot subject, prijs bruidstaart

Bericht door Annemarie »

Ik ben gevraagt om een bruidstaart te maken en dacht daar moet een proffesionele prijs bij, dus heb ik een offerte gemaakt;
Bruidstaart, 3 lagen, 20 cm, 25 cm, 35 cm
Taardstandaard 27,50
Topper ?
1 kilo biscuitmix 4,25
15 eieren 5,50
1 liter slagroom 2,50
800 gram chocolade 7,00
Bebogeen 3,25
Pastidess caramel 4,50
Botercreme mix 2,25
Suikerbakerspoeder 1,50
750 gram roomboter 3,75
2 kilo witte marsepein 26,00
1 kilo fondant 6,00
Pearlspray 8,00
Suikerparels 5,00
Diversen *) 10,00
Arbeidstijd 20 uur 30,00
€ 147,00

Ben ik nog iets vergeten? En € 30 voor 20 uur werk is eigenlijk natuurlijk veel te weinig, of zal ik er korter over doen? De topper (die hier nog niet in mee is genomen) en de standaard willen ze zelf, dus die kunnen extra.

Verder moet ik nog 35 mini CC's doen en die wil ik gratis doen omdat dit mijn eerste bruidstaart is en Mieken en Esther gaan nog 130 CC's maken dus die komen er nog extra bij.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Zo gespecificeerd is ook een beetje voor mezelf Wanda, maar goeie tip om dat niet te doen. Jij noemt nu de eieren ('t is de prijs van biologische scharreleieren :wink: ), maar 20 arbeidsuren voor € 30 valt ook niet serieus te nemen toch?
Lampje
J&J SANTORINI
Berichten: 1732
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 6:51 pm

Bericht door Lampje »

Daar zat ik ook naar te staren, die 20 uren voor 30 euro. Dan neem je jezelf inderdaad niet serieus. Dat is net iets meer dan een euro per uur. Dan kan je het beter helemaal niet noemen.

Ik zou ook gaan voor een persoonsprijs. En dan de extra zaken zoals standaards etc. wel specificeren.
Laat evt. nog iemand kijken naar de schrijfwijze van de verschillende dingen. Mij viel op dat je taardstandaard schreef. Dat vind ik onprofessioneel overkomen op een offerte. Er stonden nog meer slordigheidjes in. Ik zou zelf als de dood zijn dat iemand dan ook een schrijffout in mijn naam gaat maken of evt. in een datum als dat op de taart komt.

Dus all-in prijs noemen en inderdaad, afhankelijk van de vulling, een duurder voorstel doen ook.

Succes! Ik heb zo'n bewondering voor al die taartenmaaksters die ik de meest creatieve taarten zie maken.

Janneke
Rij nooit harder dan je beschermengel kan vliegen.
Dorien
J&J MALEDIVEN
Berichten: 11003
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:14 pm

Bericht door Dorien »

Voor hoeveel personen wordt deze taart? Je kunt gerust 2,50 minimaal rekenen per persoon.
Groetjes Dorien mv F(18) en L (13)
Gebruikersavatar
muppet
J&J HAWAII
Berichten: 9574
Lid geworden op: di jul 27, 2010 11:04 am

Bericht door muppet »

Ik heb ben voor mijn bruidstaart uitgegaan van de prijs die ik reken voor de losse taarten. Daarnaast heb ik gekeken hoe dat uit kwam als ik een prijs per persoon zou rekenen. Ik vraag nu voor 120 personen 250 euro. Dat zijn dan 3x een stapeltaart van 2 lagen en 1 los hart. Het bezorgen en de proeverij zitten daarbij in. Daarbij komen dan nog ca 15 cakepops, die moet ik nog berekenen.
Saskia mv Anouk (22-12-2005) en Eline (20-08-2010)

Als je mij wilt leren kennen, probeer dan niet in de spiegel te kijken.
Sinder

Bericht door Sinder »

dat is echt heel heel heel weinig. Met een bruidstaart heb je echt meer werk dan met een gewone taart, echt waar.
Sinder

Bericht door Sinder »

3.75 voor 750 gr roomboter? Welke gebruik je dan?
Ik zou ook 3 euro vragen trouwens.
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Sinder schreef:3.75 voor 750 gr roomboter? Welke gebruik je dan?
Ik zou ook 3 euro vragen trouwens.
Het is een berekening voor mezelf dus ik heb alles ruim genomen, maar roomboter van AH.
Gebruikersavatar
Mariska
J&J SANTORINI
Berichten: 3652
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:34 pm

Bericht door Mariska »

Ik zou makkelijk 3 euro betalen, dat klinkt toch heel redelijk. Als je ergens een taartje gaat eten ben je dat ook zo kwijt en dit is nog wel helemaal op je eigen wensen gemaakt. Ik snap wel dat je niet teveel wilt vragen hoor, het is toch de eerste keer enzo, maar wat ik van je taarten gezien hebt is dat het makkelijk waard, echt!
Mama van Bas ( oktober 2008 ) en Nina ( december 2010 )
Twitter; @mariskavangilst
Annemarie

Bericht door Annemarie »

maar 3 x 30 = 90, ik ga dus nog meer vragen namelijk € 120 en dan verdien je dus naar arbeidstijd nog niets :roll: .
Gebruikersavatar
Nancy
J&J MAURITIUS
Berichten: 5788
Lid geworden op: ma jul 26, 2010 9:01 pm

Bericht door Nancy »

Annemarie schreef:maar 3 x 30 = 90, ik ga dus nog meer vragen namelijk € 120 en dan verdien je dus naar arbeidstijd nog niets :roll: .
20 cm = 11 stukjes
25 cm = 17 stukjes
35 cm = 33 stukjes

61 x 3 = EUR 183
Nancy
mv Milou (2005) en Yara (2008)
Joos99

Bericht door Joos99 »

Nancy schreef:
Annemarie schreef:maar 3 x 30 = 90, ik ga dus nog meer vragen namelijk € 120 en dan verdien je dus naar arbeidstijd nog niets :roll: .
20 cm = 11 stukjes
25 cm = 17 stukjes
35 cm = 33 stukjes

61 x 3 = EUR 183
En dit lijkt me dan waarschijnlijk excl. de standaard. Want die krijg je dan terug??
Nooit een bruidstaart besteld, maar ik kan me voorstellen dat een bakker de standaard terug zou vragen.....
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Ze wil een speciaal soort standaard die ik zelf niet heb en ook nooit zou kopen, dus die mogen ze zelf betalen (en houden).
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Bericht door Esther »

Ik lees zo vaak 'bij een bakker betaal je veel meer', maar ik kan me dat wel voorstellen. Want bij een bakker loop je als het goed is wat minder risico en waarschijnlijk zie je het verschil wel tussen die van de gemiddelde beunster en een gediplomeerde banketbakker (hoewel, we hebben het natuurlijk wel over Annemarie... hmmm, dan ben jij de uitzondering die de regel bevestigt ::wink: )
Maar voor jezelf een uitgebreide factuur met een overzichtje van de kosten en voor hen een factuur met 'ingredienten' of 'maakkosten' (hè, ik zoek een ander woord maar kan er niet op komen) en verzin wat je een redelijk bedrag vindt om erbij op te tellen aan arbeidsloon (dan specificeer je de uren niet). Een uurloon van 5 euro zul je niet halen, maar misschien is er een bedrag dat zorgt dat je het gevoel hebt dat je er ook wat leuks aan overhoudt (waar je nieuwe spulletjes van kunt bestellen bijvoorbeeld)?
Ze zullen zeker goedkoper uit zijn dan bij een officiele bakker, maar aan de andere kant: een trouwdag kost niet eenmaal geld, en je wilt er sowieso niet bij inschieten. Dus al te goedkoop moet je ook niet willen zijn. Als ze gaan steigeren over de prijs kun je altijd nog uitleggen wat de ingredienten zoal kosten.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Bericht door Esther »

O, dit doet me denken aan de laatste bruidstaart die ik at (was het huwelijkscadeau van de buren van het bruidspaar). Zoooo vies! Het kapsel was echt kurkdroog en de vulling bestond uit laagjes jam (dus ook niet echt lekker sappig ofzo). En de laag marsepein was veeeeel te dik.
Hij was niet mooi glad, allemaal bobbels en scheuren. En ze hadden 'm in 1 kleur gemaakt en er gewoon wat bloemen omheen gelegd ter versiering. Oef, wat was dat een misser.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
Gebruikersavatar
Mon
J&J SANTORINI
Berichten: 1282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:47 pm

Bericht door Mon »

Esther schreef:Ik lees zo vaak 'bij een bakker betaal je veel meer', maar ik kan me dat wel voorstellen. Want bij een bakker loop je als het goed is wat minder risico en waarschijnlijk zie je het verschil wel tussen die van de gemiddelde beunster en een gediplomeerde banketbakker (hoewel, we hebben het natuurlijk wel over Annemarie... hmmm, dan ben jij de uitzondering die de regel bevestigt ::wink: )
Maar voor jezelf een uitgebreide factuur met een overzichtje van de kosten en voor hen een factuur met 'ingredienten' of 'maakkosten' (hè, ik zoek een ander woord maar kan er niet op komen) en verzin wat je een redelijk bedrag vindt om erbij op te tellen aan arbeidsloon (dan specificeer je de uren niet). Een uurloon van 5 euro zul je niet halen, maar misschien is er een bedrag dat zorgt dat je het gevoel hebt dat je er ook wat leuks aan overhoudt (waar je nieuwe spulletjes van kunt bestellen bijvoorbeeld)?
Ze zullen zeker goedkoper uit zijn dan bij een officiele bakker, maar aan de andere kant: een trouwdag kost niet eenmaal geld, en je wilt er sowieso niet bij inschieten. Dus al te goedkoop moet je ook niet willen zijn. Als ze gaan steigeren over de prijs kun je altijd nog uitleggen wat de ingredienten zoal kosten.
Dat was ook mijn struikelblok. Wat verwachten ze van me? En welke prijs kan ik daar voor vragen? Ik ben geen prof. Maar ik hoef het ook niet voor niets te doen. Wat als het toch mis gaat (denk ik niet hoor, maar toch ;) ).

Ik heb 100 euro gevraagd voor een 3 laags stapeltaart, met hier en daar een roosje en een lettertopper.

Wat betreft ingredienten ben ik tussen de 40 en 50 euro kwijt, denk ik. Dan 50 euro arbeidsloon. Veel te weinig natuurlijk, maar daarvan kan ik wel weer een paar leuke uitstekers en een bakvorm kopen ;).

Maar het allereerste wat JW en ik ons afvroegen was; waarom 100 tot 200 euro op de bruidstaart bezuinigen. Zoiets moet gewoon goed zijn en dan haal je dat bij een erkend bedrijf. Wij zouden iig niet daarop gaan bezuinigen. Maar ja, wij zijn ook niet getrouwd, dus hebben geen recht van spreken ;)
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Gebruikersavatar
Esther
J&J MALEDIVEN
Berichten: 12058
Lid geworden op: do jul 29, 2010 9:08 pm

Bericht door Esther »

Mon schreef:Maar het allereerste wat JW en ik ons afvroegen was; waarom 100 tot 200 euro op de bruidstaart bezuinigen. Zoiets moet gewoon goed zijn en dan haal je dat bij een erkend bedrijf. Wij zouden iig niet daarop gaan bezuinigen. Maar ja, wij zijn ook niet getrouwd, dus hebben geen recht van spreken ;)
Wij waren studenten met een klein budget toen we trouwden, en kozen er daarom voor om geen bruidstaart te serveren. Maar als ik een kennis / vriendin had gehad die dat voor een leuke prijs had willen doen, had ik het wel overwogen denk ik. Maar alleen als ik haar werk al eens uitgebreid gezien én geproefd had. Helemaal na het debacle van laatst.
Moeder van Anna (19), Lotte (17), Maartje (14), Roos (12) en Job (10)
Gebruikersavatar
Mon
J&J SANTORINI
Berichten: 1282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:47 pm

Bericht door Mon »

Esther schreef:
Mon schreef:Maar het allereerste wat JW en ik ons afvroegen was; waarom 100 tot 200 euro op de bruidstaart bezuinigen. Zoiets moet gewoon goed zijn en dan haal je dat bij een erkend bedrijf. Wij zouden iig niet daarop gaan bezuinigen. Maar ja, wij zijn ook niet getrouwd, dus hebben geen recht van spreken ;)
Wij waren studenten met een klein budget toen we trouwden, en kozen er daarom voor om geen bruidstaart te serveren. Maar als ik een kennis / vriendin had gehad die dat voor een leuke prijs had willen doen, had ik het wel overwogen denk ik. Maar alleen als ik haar werk al eens uitgebreid gezien én geproefd had. Helemaal na het debacle van laatst.
Ja, als ik een vriendin had oke. Maar ik heb dus een opdracht van iemand die ik totaal niet ken, die mijn taarten op de hyves van schoonzusje zag. Zij is geen student meer, maar ik kan natuurlijk niet in hun portemonnee kijken. Maar toch, als je gaat trouwen, incl taart etc, dan zou ik proberen om die 200 euro echt even extra te gaan sparen. Maar ik voel me natuurlijk wel heel gevleid dat ze mij vroeg :).

Heb wel bedacht dat, wanneer ik vaker een bruidstaart ga maken, als dit goed bevalt, ik misschien wel wat meer ga vragen. Zie dit dus ook echt een beetje als een probeersel. En als het goed uit pakt, en ik wat zekerder wordt, ik weet wat ik kan, dan durf ik misschien ook wel wat meer te vragen. Dit wordt nl mijn eerste stapel, spannend! Hopelijk pakt het goed uit (vast wel ;) ).
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Nou ik heb de offerte weg gedaan en € 120 gevraagt, dat is dus € 4 p/p maar ze wilde zelf de eerder genoemde maten en volgens Nancy is dat dus voor veel meer personen :D . En dan betaald ze nog een standaard en de topper.

Ik denk dat het echt wel gaat lukken, zelf als wordt de taart niet net zo mooi als die van jouw Corina dan is het nog echt heel mooi. Plus dat ze een taart van mij gezien en geproeft heeft waarop ze helemaal gek was.

Wie de offieciele offerte wel zien, moet me maar even PB'en en zijn of haar mailadres geven.

Ik vraag me wel af of de dames die echt veel taarten bakken er nu een beetje normaal mee verdienen (minimaal minimum inkomen)?
Sinder

Bericht door Sinder »

nou ik kan er niet van leven hoor. Heb net geteld dat ik zo'n 1000 euro bij de taartenshop heb uitgegeven dit jaar. Zegt dat genoeg? Nou ja, dat haal ik er wel zat uit hoor, maar ervan leven? Nee dat niet en ik zit wel op een gemiddelde van 2 tot 3 taarten per week. Af en toe een workshop (alleen puur op aanvraag) of kinderfeestje, een tafel. Maar, daarvan kan ik wél een logo laten ontwerpen, een flyertje laten drukken etc. Dat soort investeringen kan ik er dus wel van doen.
Ik ben toevallig vorige week bij een banketbakker geweest. Geen hele echte patissier maar hij verkoopt wel bruidstaarten etc. Daar hebben ze bijv een hele grote cricut cake noem ik het maar, die marsepein maar ook deeg kan rollen bijvoorbeeld. Dat scheelt al veel tijd en werk! En ik merk zelf ook, hoe vaker je doet, hoe sneller je bent hoor. Maar hij had ook cupcakes in een leuk papiertje. Inkoop 45 ct, verkoop 95 ct. Bijna over de kop dus en dan kost het nog niets! Ik vond ze ook niet lekker maar goed, ze verkochten als een tierelier! Hij vroeg of ik evt cupcakes kon leveren voor ze, dat zegt dus al genoeg, daar hebben ze geen tijd voor.
Het blijft iets lastigs hoor, waar ik ook mee worstel maar alleen van de taarten moet je het niet hebben, daar verdien je geen volwaardig loon mee..
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Maar wat is jouw plan dan Gabi, want je wil er je werk van gaan maken toch?

En de cupcakes bij de bakker zatten die alleen in een leuk papiertje of ook met een toef of schildje?
Sinder

Bericht door Sinder »

shit, heel verhaal getypt, wil ik plaatsen, weg....
Maar goed, ik wilde gaan voor een taartwinkel, maar er is een optie bijgekomen, nl die van het theehuis. Een langgekoesterde droom die nu werkelijkheid kán worden.
Die cupcake was gevuld, in een leuk papiertje en mét toef...
Annemarie

Bericht door Annemarie »

artcoco schreef:En Annemarie, het is een lief compliment, maar mijn taart zou ik nooit professioneel durven aanbieden hoor. En al helemaal niet tegen een normaal uurloon...
Echt hij doet niet onder van mijn eigen trouwtaart van een proffesionele en goed bekend staande bakker.
Gebruikersavatar
Mon
J&J SANTORINI
Berichten: 1282
Lid geworden op: di jul 27, 2010 10:47 pm

Bericht door Mon »

Voor het geld hoef je het idd echt niet te doen. JW is inmiddels zover dat hij inziet dat ik zo mijn hobby redelijk betaalbaar kan houden. Hij verklaarde me geregeld voor gek dat ik er zoveel uren steek en er niets aan over houdt (hij heeft nogal een handelsgeest en ik totaal niet ;) ).

Hij snapt het nog steed sniet niet ;) maar ziet nu in dat ik het niet voor het geld doe, maar omdat ik het leuk vind. Anders moet ik er ook niet aan denken en ik wil ook echt niet te veel taarten doen.

Zo heb ik vorige week een bestelling afgeslagen. Zij wilde voor eind mei nog 3 taartjes voor haar zoontjes. Terwijl ik er voor woensdag één moet maken, voor 27 mei. Ik heb gewoon geen zin om er dan nog snel 3 tussen te proppen. Maximaal 1 taart per werk en het liefst max 2 taarten in de maand. Zo blijft het nog een leuke hobby.
Mama van 3 geweldige meiden; L!nde (05-08-2002) en Z€nne (09-02-2004) en M@re (31-10-2005) en 1 superzoon; J€ns (01-02-2010)
Annemarie

Bericht door Annemarie »

Fout 1 gemaakt, ik heb de berekening in mijn 1e bericht per ongeluk gemaild aan het bruidspaar als offerte, gelukkig vonden ze het erg duidelijk :? 8) .
Plaats reactie